Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen raskaana ja haluan sterilisaation heti synnytyksen yhteydessä.

Vierailija
23.08.2014 |

Onko jotain estettä ettei sitä voisi siinä yhteydessä tehdä? Kertokaa te, joilla kokemusta. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun muistin mukaan ei tehdä heti synnytyksen jälkeen. Liittyi jotenkin operaation onnistumis%;n.

Vierailija
2/7 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolla tehtiin keisarileikkauksen yhteydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voidaan tehdä, mutta se pitää olla etukäteen tiedossa.

Vierailija
4/7 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatio voidaan tehdä sektion yhteydessä tai esim. alatiesynnytystä seuraavana päivänä. Kriteerit pitää täyttyä ja lippuset ja lappuset valmiina, lähete voidaan tehdä esim. äitiysneuvolasta käsin. Mutta synnytyspöydällä et voi päätöstä tehdä. Ja gynekologit ovat nykyään vähän kitsaita tekemään sterilisaatioita silloinkaan kun se perheestä tuntuu parhaalta vaihtoehdolta. Maailmassa kun on pilvin pimein niitä, jotka eroavat, löytävät uuden kumppanin, jonka kanssa haluavat lapsen ja sterilisaatio halutaan purettavaksi. Usein huonolla menestyksellä.

Vierailija
5/7 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sektion yhteydessä onnistuu, jos muuten on pykälien mukaan oikeutettu sterilisaatioon.

Vierailija
6/7 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro viitosella asiallista ja paikkansa pitävää tietoa! Sterilisaatiotahan ei julkisella puolella edes pureta ja nykyisin Essure-sterilisaatiot (munatorviin kohdun kautta asennettavat spiraalit) on lähes mahdotonta purkaa. Monesti gynekologit myös haluavat, että kierukka on kokeiltu, juurikin sen takia, että se on peruttavissa oleva toimenpide, mutta sterilisaatio ei.

Vierailija
7/7 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta vaikka saisi olla laki ettei sterilisaatiota saisi purkaa. En tule koskaan sitä vaatimaan. olen oman korteni kantanut kekoon tämän yhteiskunnan lisääntymispolitiikassa enkä tule enää tämän jälkeen haluamaan lapsia. Siitä olen 110% varma. 

Eli siis äitiysneuvolassa hyvissä ajoin asia puheeksi. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi