Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi äidin uupumukseen?

Vierailija
28.08.2006 |

Onko joku hakenut apua esim neuvolan kautta? Mitä neuvoja ne sietä antaa? Monestihan neuvot voi olla hyvin helppoja, mutta jonkun vain pitää sanoa ne. Ettei mun tarvisi vielä julkisesti tunnustaa olevani tässä jamassa..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai useampi?

Kannattaa jutella neuvolassa. Mä päädyin siihen ratkaisuun, että esikoinen meni hoitoon ja olen vauvan kanssa kotona. Mutta meidän tilanne oli se, että puolen vuoden aikana yritin ja yritin tsempata ja jaksaa vaikkei nukkua juuri saanut. Ja miehenkin avustuksella (muita apureita ei ollut) sain nukuttua pätkäunia, mutta se ei enää riittänyt. Univelka kasvanut liian suureksi.

Uskalla tehdä omat ratkaisusi. Hoitoon vienti ei tuntunut kivalta, mutta se oli meidän tilanteessa paras ratkaisu. Täällä siitä saa helposti haukkuja, mutta " todellisessa elämässä" olen saanut joka puolelta vain tukea ja ymmärrystä vaikealle tilanteellemme. Tsemppiä!

Vierailija
2/2 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurauksena sanoin miehelleni heti kun hän astui ovesta sisälle tullessaan töistä että hän saa nyt hoitaa lapset ihan miten vain - nyt minä lähden lepäämään. Menin yöksi hotelliin ja pariksi päiväksi vanhempieni mökille. Mökillä sitten juttelin pitkän tovin mökkinaapurin kanssa mm tästä uupumuksesta ja hänen mielestään olin rohkea kun uskalsin uupumukseni myöntää ja tehdä asialle jotain.

Ennen tätä olin toki muutaman kerran yrittänyt sanoa sekä miehelleni, äidilleni ja anopilleni että tarvitsen lepoa - vastaus aina vain oli ollut että eikös joku muu voisi hoitaa.... Siinä vaiheessa kun paloin loppuun kyllä oma äiti ja miehen äiti kilpaa sanoivat että kyllähän he auttavat - ei tarvitse kuin pyytää apua... sitähän minä olin jo tehnyt - eivät vain tajunneet kuinka väsynyt olin. Syksyllä meni esikoinen päiväkotiin (siihen oli kyllä muitakin syitä) ja keskimmäinen jatkoi puistossa 3t/pv kun kuopus syntyi - sain silloin ainakin vähän tahtia hiljaisemmaksi tällä tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä