Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita, jotka eivät halua lapsilleen korvien rei'itystä?

Vierailija
23.08.2014 |

Onko lapsenne samoilla linjoilla kanssanne? Miten olette asian perustelleet? 

Ärsyttävintä asiassa on se, että lapsen omasta mielestään pitäisi olla samanlainen kuin muut.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös on nikkeliallergia ja mistäpä muustakaan kuin korvakoruista! Ei ne ihan harmittomia ole.

Vierailija
2/33 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 13v eikä äiti anna ottaa korvakoruja.. Oon siis kahdeksannella luokalla. Saan kuulemma sitten kun olen 18. Just.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä yläasteikäisellä kaverillani oli pikkusisko repäissyt korvakorusta. Korvalehti oli halki reiästä alas asti. Huomiotaherättävän erilaista kyllä  mutta ei käyttänyt enää korviksia ja tuo halkeama jäi loppuelämäksi muistuttamaan asiasta.

Itselläni ei ole reikiä korvalehdissänni vaikka kaikilla muilla luokkani tytyöillä oli ja äitikin niitä kauppasi. En vain halunnut moista riesaa enkä ole vieläkään laittanut vaikka ikää on kertynyt.

Jos omat lapseni haluavat reiät niin aikaisintaan yläkouluikäisenä.  Ja ei ihan hetken mielijohteesta vaan pidemmän kiinnostuksen jälkeen, hyvässä paikassa, aidot korut ja jo ennen laittoa käydään läpi reikien hoitaminen. Itse olen saanut kummeiltani korvikset rippilahjaksi ja tuolla ne kaapissa odottavat jos tyttö laittaa reiät niin saa käyttämättömät korut käyttöönsä.

Vielä ei ole ketään kiinnostanut. Lapset poikia ja tyttö ja ikähaarukka 6-10 v.

Vierailija
4/33 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsieni reittävän korviaan, koska ovat poikia. Jos olisi tyttö antaisin luban jos tahtoisi.

Vierailija
5/33 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulkomaalainen, ja meilläpäin on "tapana" laittaa korvikset hyvin pienenä. Itse sain jo 1 vuotiaana. Aina tarhassa ja koulussa suomalaiset lapset mua sitten kiusas niitten takia.. :D en tiedä oliko kateutta vai mitä?

Vierailija
6/33 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tyttäreni saa korvikset jos haluaa. Mitä pahaa niissä on?

Vierailija
7/33 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin 10-vuotiaana, yli 25 vuotta sitten. En muista että syy olisi ollut mikään "kun kavereillakin", ei läheskään kaikilla ollut. Rihkamakorujen käytöstä peräisin oleva nikkeliallergia on minullakin. Sen tietenkin olisi välttänyt rihkamaa välttämällä..

Vierailija
8/33 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on niin kauhea asia, varsinkin kun lapsi itsekin haluaisi?

Vierailija
9/33 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi haluaa vain siksi, koska ehkä toisillakin on.

t. ap

Vierailija
10/33 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin vastaan, lapsi halusi. Niinpä kerran kun lapsi oli mummon luona oli tullut reijät korviin

Vierailija
11/33 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippu iästä. 10v ok.

Vierailija
12/33 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annoin periks kun lapsi meni kolmannelle. Reiät meni umpeen kolmessa kuukaudessa. Enää asiasta ei oo puhuttu.

Vierailija
13/33 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aikoinani sain reiät korviin kun sanoin, että kaikilla muillakin on. Olin toisella luokalla, ja oikeasti mun lisäkseni vain kahdella taisi olla korvikset. Oikeasti halusin ne, ai että olin ylpeä :)

Vierailija
14/33 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on samoilla linjoilla, mutta eipä haittaa. Kiirettä ei reikien laittamiselle tosin ole, tyttäreni ovat 11 ja 13 vuotiaat. Ei korvakoruissa mitään pahaa ole, ei tietenkään mitään hyötyäkään, mutta jos tyttäreni reiät haluavat, niin onnistuuhan se. Sain itse korvikset 12 vuotiaana kovan mankumisen jälkeen ja nykyään vaihdan erilaiset korut ehkä vuoden välein. Mielenkiinnolla siis odotan tulevia mahdollisia rähinöitä tyttöjen korvakoruista..

Vierailija
15/33 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku nyt vastata että mikä niissä niin kamalaa on? Minua karmii vain tuo asenne. Lapsihan ei itse ole ajatteleva ihminen, vaan kyllä Äiti aina tietää paremmin.

Vierailija
16/33 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin reiät vain siksi koska luokallamme vain yhdellä tytöllä oli sitä ennen. Se oli olevinaan hienoa, koska oli niin erilaista.

Vierailija
17/33 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä perustelu: Sitten hankitaan korvareiät jos niillä on yksikin terveyttä edistävä vaikutus!

Vierailija
18/33 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 09:30"]

Tässä perustelu: Sitten hankitaan korvareiät jos niillä on yksikin terveyttä edistävä vaikutus!

[/quote]

Korvien rei'itys on tässä maailmassa ehkä pienin niistä asioista, jotka eivät edistä terveyttä. Ethän myöskään koskaan anna lapsellesi minkäänlaisia herkkuja? Ne vasta kaukana terveyden edistämisestä onkin.

Vierailija
19/33 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseen vastaus: on, vl-äidit

Vierailija
20/33 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhamaiset ja ulkonäkökeskeiset äidit niitä lapsilleen hankkivat, joten sellaiset maanläheiset luomu äidit todennäköisesti jättävät hankkimatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme