Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuka tienaa yli 2600€ kk

Vierailija
23.08.2014 |

Toisessa ketjussa kysyttiin millainen ihminen tienaa alee 2600,

Olin luullut että 2600 on jo iso palkka ja useimmat tienaa alle sen.

Missä ammatissa muka oikeesti tienaa yli 2600€?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei tainnut nyt kukaan ymmärtää kysymyksen asiayhteyttä. Kokooomuslainen kermaperse ministeri oli siis sitä mieltä, että eihän kukaan töissä käyvä voi niin paskasti tienata, että palkka jäisi alle tuon 2600 kk. Totta kai ihmisiä löytyy pivinpimein, jotka tuon yli tienaa, mutta vähintään saman verran löytyy ihmisiä, jotka tienaa tuon alle. Kyllä tällainen asia pitäisi misteritason ihmiselle olla pässinselvää kauraa.

Vierailija
2/43 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:24"]

Tässä ei tainnut nyt kukaan ymmärtää kysymyksen asiayhteyttä. Kokooomuslainen kermaperse ministeri oli siis sitä mieltä, että eihän kukaan töissä käyvä voi niin paskasti tienata, että palkka jäisi alle tuon 2600 kk. Totta kai ihmisiä löytyy pivinpimein, jotka tuon yli tienaa, mutta vähintään saman verran löytyy ihmisiä, jotka tienaa tuon alle. Kyllä tällainen asia pitäisi misteritason ihmiselle olla pässinselvää kauraa.

[/quote]

Ei kun sä et halua ymmärtää asiayhteyttä. Kokoomuslainen ministeri halusi tuoda esille, että lapsilisän poisto/vähennys koskettaa monia ihmisiä, jotka eivät saa tuota veroetua. Halusi tuoda esiin, että edun saajia pitäisi lisätä myös ylemmistä tuloluokista.

Ësimerkiksi minä, yksinhuoltaja jonka palkkatulot ovat yli 3700. Lapsilisät on huomoitu elatusmaksuissa isän maksuosuutta vähentävästi. Lapsilisät vähenee/poistuu minulta, isä maksaa 130 eur. elatusmaksuja, Kelasta ei ole mahdollisuutta saada erotusta. Isältä ei saa ilman oikeudenkäyntiä enempää, jos silloinkaan koska osaa tarvittaessa heittäytyä tulottomaksi.

Isä saa siis 80 eur/vuosi verovähennystä elatusmaksuvelvollisena, minä en saa lapsilisiä (ehkä näin tulevaisuudessa) minä en saa verovähennystä ja elätän lapsen tuolla 130 eur ja omilla tuloillani. Tulojeni vuoksi en saa asumistukea, toimeentulotukea tai mitään muutakaan avustusta.

Ei kuulosta kovin reilulta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, ravintolan vuoropäällikkönä 2700€.

Vierailija
4/43 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienään yli 8000€ bruttona ja bonarit päälle. En ole Malediiveilla (käynyt toki olen), vaan ihan tavallisessa espoolaisessa rivarikodissa istun ja odotan, että pyykit olisivat pyörineet ja pääsisin latamaan seuraavan koneellisen  - arkisin kun ei ole aikaa tai voimia tehdä juurikaan kotihommia, sillä työ vie tosi paljon energiaa ja sen mitä liikenee, käytän perheen kanssa olemiseen tai lasten harrastusten parissa. 

Vierailija
5/43 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3200 brutto ja ihan merkonomin koulutuksella lukiotakaan en ole käynyt. Nykyisestä työstä kokemusta muutama kuukausi, muuta työkokemusta paljonkin.

Vierailija
6/43 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:01"]

3200 brutto ja ihan merkonomin koulutuksella lukiotakaan en ole käynyt. Nykyisestä työstä kokemusta muutama kuukausi, muuta työkokemusta paljonkin.

[/quote]

Lizään vielä että en työskentele pk-seudulla.

Vierailija
7/43 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kkssa jää käteen laskujen ja vuokran jälkeen n.60e. Saan täydet kelan opiskelijan tuet eli noin 450e/kk. Eläkääpä sillä kun työttömätkin saavat enemmän rahaa, opiskelijoita pakotetaan ottamaan opintolainaa, ei pärjää ilman. Töitäkään ei saa samalla tehdä kun tulorajat paukkuu.

Vierailija
8/43 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni rakennus ja metallialan duunari 10v työvuosien jälkeen.

Vierailija
9/43 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka missä. Jopa sossu tienaa kolme tonnia.

Vierailija
10/43 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ministeri Räty.

Vierailija
11/43 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkka on vajaa 2900 euroa brutto. Helsingin kaupungilla olen töissä.

Vierailija
12/43 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kukaan vaan, joka on vähän älynnyt kouluja käydä lukion jälkeen.

Vierailija
13/43 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja saattaa juuri ja juuri päästä tohon, jos pyhä ja yölisiä on hyvin.

Vierailija
14/43 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Täällähän KAIKKI tienaa yli tuon summan, ainakin ne, jotka välillä käyvät kehuskelemassa ylisuurilla asuntolainoillaan ja suurilla tuloillaan. Ovatkos kaikki miljonääriäidit siemailemassa shampanjaa Malediiveilla vai mitä ihmettä, miksi täällä eivät nyt kehuskele tuloillaan? Vai miestensä rahoillako ne vaan loisii?

Vierailija
15/43 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 08:43"]

Olin luullut että 2600 on jo iso palkka ja useimmat tienaa alle sen.

[/quote]

Oletko

a) provo

b) yläasteella

vai c) WT-kuplassa?

Vierailija
16/43 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, aloitteleva insinööri, juuri juuri yli. Vähän alle taulukkopalkkatason, mutta en kuulemma ole ainoa. Pieni suunnittelutoimisto ja minulle on suuri etu, että saan tehdä töitä rauhassa. 

Vierailija
17/43 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ainakin. Tuplasti tuon. KTM. 

Vierailija
18/43 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisena toimistosihteerinä merkonomin ja ylioppilaan koulutuksella, 2700 € kuukaudessa.

Vierailija
19/43 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen miljoona suomalaista. Useimmissa ammateissa ja etenkin vuorotyössä tienataan tuo helposti kokoaikatyössä. Paitsi tietysti jos aletaan saivarrella peruspalkoilla ja sillä ovatko lisät palkkaa. Suomalaisten keskipalkkakin on noussut yli 3000 €/kk.

Vierailija
20/43 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntiassarina 3050

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi