Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikäköhän voisi vaivata jos aaltomaisesti tulee kovaa väsymystä, lihasten (myös kielen) nykimistä ja tärinää, voimattomuutta ja ripulia? magneetit ja borrelioosit ym. ym tehty tutkittu

Vierailija
07.08.2021 |

Laittelen aina välillä samaa kysymystä tänne, mutta toivo elää että joku osaava tai tietävä joskus tarttuisi tähän.

Muutamia vuosia sitten alkoi aika rajuna, lämpöilyä, rajuja suonenvetoja, kovaa ripulia, kielessä "klonus" (liikkui edestakaisin suussa) ja kaikki lihakset sirisi ja pulputti ja nyki ja paukkui. Tutkimuksia tehtiin paljon, magneettia ym. Mitään ei löytynyt, väsyin ja lääkäritkin väsyi, tutkimiseen. Kun hullun papereita alettiin vilauttelemaan niin päätin että annan olla, henkeä tämä ei näköjään vie. Ajattelin että on minun ristini.

Nyt on taas yksi episodi päällä ja tuntuu että ei oikein meinaa mennä ohi vaikka tiedän nykyään, että on tärkeää levätä tarpeeksi kun näitä on. Ja kielessä semmoinen kolikon kokoinen alue kihisee, nykii.. rupeaa jo ärsyttämään. Näköön tuntuu myös vaikuttavan. Lihakset etenkin jaloissa kun olisi kyykännyt maitohapoille. Tiedän miltä se tuntuu kun hyvinä kausina urheilen paljonkin.

Olkoot mitä on, jälleen kerran, aina ne ohi menee ja voimat palaa. Mutta jos joku jotain keksii tai kokemusta tällaisesta niin sopii kertoa.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaliumin, magnesiumin tai kalsiumin puute, elimistön elektrolyyttitasapaino pielessä tai nestehukka? MS-tauti, herpesviruksen/vyöruusun hermo-oireet, borrelioosi, koronavirus?

Vierailija
2/60 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hemoglobiini ja ferritiini tutkittu, jopa raudan puute voi aiheuttaa tuollaista:

https://esasoppi.fi/raudanpuute/vaikeasti-tunnistettavia-raudanpuutteen…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko kaupungissa, onko lähellä matkapuhelin mastoja?

Vierailija
4/60 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Long covid. Siihen kuuluu vaikka mitä oireita.

Vierailija
5/60 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selän välilevyongelmia, joista tulee hermopinteitä?

Vierailija
6/60 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pään ja selän magneettikuvaukset tehty? Siis molemmat? Mulla näkyi plakit vain selässä, ei päässä. Mulla ms.

Vierailija
7/60 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hemoglobiini ja ferritiini tutkittu, jopa raudan puute voi aiheuttaa tuollaista:

Kiitos vastauksista. Ensimmäiseen: hivenaine-asiat tutkittiin, magneetilla MS poissuljettiin, hermoratatutkimuksella ALS ja jokin toinen lihasrappeumasairaus. Ongelmat kestivät kauan, ei nestetasapainon häiriöillä kauaa pötkitä. Mutta oireet oli niin hankalia että ostin vitamiineja magnesiumeja jne. Ei ne auttaneet.

Olin aika karmeassa kunnossa silloin ekalla kierroksella, myös jostain syystä aivan mustelmilla ja matalla olleet verihiutaleet oli ainoa kunnon löydös tutkimuksista. Mutta se silloin kyllä korjaantui. Olen usein miettinyt josko minulla oli jotain päällekkäistä vaivaa silloin kun kaikki alkoi...

Mutta tätä rautaa kyllä myös tutkittiin, b-vitamiinia ja ferritiiniä.. mutta jostain luin henkilöstä, jolla oli ollut ferritiinit alhaalla vasta myöhemmässä mittauksessa, vaikka oireet olivat jo aikaisemmin alkaneet. Että ehkä pitäisi ne vielä testata.

Vierailija
8/60 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pään ja selän magneettikuvaukset tehty? Siis molemmat? Mulla näkyi plakit vain selässä, ei päässä. Mulla ms.

Uskoakseni vaan pään. Mutta jokin oireissani kai oli, että selkärangan plakit ei niitä aiheuttaisi. En tiedä..

Vierailija
9/60 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kuulostaa ettei liika urheilu sovi kropallesi? Pidätkö välipäiviä ja vain sopivasti liikuntaa? Liikaa kahvia /kofeiinia kannattaa välttää. Kokeile magnesiumia. Onko ruuassa Pan suolaa yhtään, entä nesteytys, saatko proteiinia ruuasta lihaksille ym. Entä vitamiinit. Oletko ottanut tulehduskipulääkettä lihasoireisiin ajoissa, varovainen hieronta myöhemmin tai pieneen osaan mobilat. Kokeile yksityistä labraa (testit) tai erikoislääkäriä joskus. Onko suvussa mitään perinnöllistä ei-vakavaa sairautta /ominaisuutta tai dna testi. Venytteletkö yleensä lihaksia parempana kautena ja teetkö sen varoen, ettei revi liikaa. Kuume kuulostaa että tulee jokin tulehdustila päälle, lihaksiin?

Vierailija
10/60 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kuulostaa ettei liika urheilu sovi kropallesi? Pidätkö välipäiviä ja vain sopivasti liikuntaa? Liikaa kahvia /kofeiinia kannattaa välttää. Kokeile magnesiumia. Onko ruuassa Pan suolaa yhtään, entä nesteytys, saatko proteiinia ruuasta lihaksille ym. Entä vitamiinit. Oletko ottanut tulehduskipulääkettä lihasoireisiin ajoissa, varovainen hieronta myöhemmin tai pieneen osaan mobilat. Kokeile yksityistä labraa (testit) tai erikoislääkäriä joskus. Onko suvussa mitään perinnöllistä ei-vakavaa sairautta /ominaisuutta tai dna testi. Venytteletkö yleensä lihaksia parempana kautena ja teetkö sen varoen, ettei revi liikaa. Kuume kuulostaa että tulee jokin tulehdustila päälle, lihaksiin?

Kiitos vastauksista. Silloin kun oireet ei ole päällä, urheilen normaalisti, kunto kasvaa ja palaudun hyvin. En urheile liikaa.

Kun oireet tulee niin ne tulee huolimatta siitä, onko ollut tauko liikunnasta. Nyt esim on ollut. Kipuja minulla ei ole. Kävin jossain vaiheessa lääkärin mieliksi hieronnoissa ym. ja ihan mukavaahan se oli, mutta oireet ei ole lihaksissa vaan yleisessä voimassani. Ja se vaan hupenee yhtäkkiä, kera nykimisten, ripuleiden jne. Vähän kun päälle hyökkäisi influnssa. Sen "tuntee". Olen rääkännyt kroppaani liikunnalla, voi pojat kuinka olenkin, eikä tätä "tunnetta" saa sillä aikaan. 

Venyttelen ja huollan kehoa ja se kyllä helpottaa oloa yleisesti, mutta ei se tähän oikein auta.

Vierailija
11/60 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

However, celiac disease is much more than a digestive problem. Some of the top atypical symptoms are anemia, bones disease, elevated liver enzymes, neurological problems like migraines, short stature and reproductive problems

Vierailija
12/60 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen vahvasti, että se lääkäripolku on käyty läpi. On tutkittu paljon ja olen siitä kiitollinen. Ja muutamalle erikoislääkärille yksityiselle menin, ja lopussa kaikki oli sitä mieltä että vika voisi olla päässä. Olisi hieno ajatus, että voisin saada apua, mutta en kyllä usko. Ja kyllähän minä pärjään, ei sillä. Ja näitä on tullut ja mennyt, aaltoillen. Palaudun kyllä väleissä. Ei omasta mielestä pysyvää ole jäänyt.

ap

Vierailija
13/60 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

However, celiac disease is much more than a digestive problem. Some of the top atypical symptoms are anemia, bones disease, elevated liver enzymes, neurological problems like migraines, short stature and reproductive problems

Kiitos! Voi miten silloin toivoin, että täältä löytyisi vastaus! Mutta ei ollut keliakia. Jännittävää oli lukea kyllä niitä oireita, koin että oli paljon samaa.

Vierailija
14/60 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Ensimmäiseen: hivenaine-asiat tutkittiin, magneetilla MS poissuljettiin, hermoratatutkimuksella ALS ja jokin toinen lihasrappeumasairaus. Ongelmat kestivät kauan, ei nestetasapainon häiriöillä kauaa pötkitä. Mutta oireet oli niin hankalia että ostin vitamiineja magnesiumeja jne. Ei ne auttaneet.

Olin aika karmeassa kunnossa silloin ekalla kierroksella, myös jostain syystä aivan mustelmilla ja matalla olleet verihiutaleet oli ainoa kunnon löydös tutkimuksista. Mutta se silloin kyllä korjaantui. Olen usein miettinyt josko minulla oli jotain päällekkäistä vaivaa silloin kun kaikki alkoi...

Mutta tätä rautaa kyllä myös tutkittiin, b-vitamiinia ja ferritiiniä.. mutta jostain luin henkilöstä, jolla oli ollut ferritiinit alhaalla vasta myöhemmässä mittauksessa, vaikka oireet olivat jo aikaisemmin alkaneet. Että ehkä pitäisi ne vielä testata.

Kannattaa ilman muuta tutkia, esim. Synlabissa saa vaikka ilman lääkärin lähetettä. Katso myös mikä arvo oli edellisissä mittauksissa. Huippu-urheilijoilla hyvänä ferritiiniarvona pidetään yli 100 mikrog./l ja tuossa toisessa Esa Sopin raportoimassa tapauksessa se nostettiin yllättävän korkealle ennen kuin oireet katosivat.

Vierailija
15/60 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ilman muuta tutkia, esim. Synlabissa saa vaikka ilman lääkärin lähetettä. Katso myös mikä arvo oli edellisissä mittauksissa. Huippu-urheilijoilla hyvänä ferritiiniarvona pidetään yli 100 mikrog./l ja tuossa toisessa Esa Sopin raportoimassa tapauksessa se nostettiin yllättävän korkealle ennen kuin oireet katosivat.

Joo ehdottomasti pitää. Mulla oli tässä jossain vaiheessa vähän semmoinen "ehkä mä kuvittelen tän kaiken tosiaan" vaihe, on henkisesti myös aika helppo koukku tarttua silloin kun ei saa selityksiä. Ja varsinkin kun sitä tyrkytetään sulle, niin siihen kyllä käy kiinni.

Nyt kun on aikaa virrannut, ja oon taas tässä tilanteessa niin on ollut pakko myöntää itselleen että joku mun kropassa on vinksallaan. Fyysisesti, somaattisesti. Ehkä se on jotain mitä ei koskaan osata selvittää. Mutta jotain se on. Niin miksi se ei voisi olla vaikka varastorauta? Katsotaan. Jos ei ole, niin olenpahan ainakin varmistanut. 

Vierailija
16/60 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

uniapnea? dystonia? jokin harvinainen sairaus?

Vierailija
17/60 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankka urheilu voi vaikuttaa rauta-arvoihin.

https://www.puhti.fi/tietopaketit/ferritiini/

Vierailija
18/60 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Long covid. Siihen kuuluu vaikka mitä oireita.

Luitko edes aloitusta? Oireita ollut jo useita vuosia.

Vierailija
19/60 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipainoa?liikunta?

Vierailija
20/60 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Univaivoja ei ole, itsen, tai puolison mielestä. Nukun hyvin ja uni on virkistävää.

Olen hoikka. Urheilen.

Dystoniaa olen miettinyt. Siihenkään ei taida kummempia apuja olla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi