Aion hankkia koirasuden! mitä tulee ottaa huomioon?
Mistä tällaisen lemminkin voisi hankkia ja onko laillista? ovatko kalliita? olen nähnyt tämmöisiä lemmekkeinä esim. Ranskassa ja ovat näyttäneet aivan susilta mutta kilteiltä. Näyttivät myös isompikokoisilta kuin koirat. Voiko ottaa lemmikiksi myös lapsiperheeseen vai sopiiko paremmin sinkulle?
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 01:18"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 01:03"]
:(
Mieti pystytkö järjestämään eläimelle sen luonteeseen sopivaa ympäristöä. Kuonokoppa ei auta jos eläin on jatkuvasti stressissä . Laumanvartijakoiran paikka ei ole kerrostalossa eikä myöskään metsäkoiran. Miksi siis otat astetta vielä alkukantaisemman eläimen kerrostaloon? Ahdistaa idiootit ihmiset.
[/quote]
Miten niin kerrostaloon? kuka tässä on väittänyt asuvansa KERROStalossa? asun maaseudulla
AP
[/quote]
Niin kukahan se kilipää onkaan kun tekee ap:stä tietynlaisia oletuksia ja kuvittelee että ap asuu juuri kerrostalossa, mistäs sitä tietää jos ap vaikka asuu metsän keskellä jossa on tilaa ja hyvät olot myös koirasudelle? ettei nyt vaan olisi kyse täällä niin tunnetusta pätemisen tarpeesta ja "tiedän kaiken" tyyppisistä "koira-asiantuntija" ihmisistä. Eihän täällä olla mitään ennustajia että voitaisiin tietää missä itse kukin majailee ja tarjoaako jokin kerrostaloyksiö niin kovinkaan kummoisia elämisoloja myöskään jollekin isokokoiselle koiralle joka sitten tylsyyksissään rikkoo kengät ja sohvat kun kärsii tilan puutteesta. Uskokaa pois kyllä ne tavallisetkin koirat tilaa (ja ulkoilua) tarvitsevat enemmän kun pikkuyksiö +ulkoilulenkki kaksi kertaa päivässä jos aina sitäkään. Tutullani on kaksi koirasutta joiden kanssa asuu maalla ja hyvin on pärjännyt, lähimailla ei naapureita.
Ap, onko sinulla kokemusta koirista? Miksi haluat suden? Kenties oman egosi jatkoksi? Kannattaa aika ennen lemmikin hankkimista miettiä, mitä itsellä on sille tarjota. Minä en edes kokeneena koirankasvattajana hankkisi koiraa, joka on läheistä sukua sudelle. Miksi mennä sieltä, missä aita on korkein? Etenkin, jos taidot ja tieto eivät riitä.
Aina täällä naljaillaan että "kultaisetnoutajat ja villakoirat" ovat muka "nössö"koiria ja sitten haukutaan sitäkin ihmistä joka haluaisi koirasuden! että tässä taas nähdään kuinka mikään ei ole koskaan oikein vaan mäkätettävää löydetään tällä palstalla ihan jokaisesta koirarodusta, av-mammojen mielestä ainoa oikea lemmikki taitaa olla vain tylsä pupu!
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 01:33"]
Ap, onko sinulla kokemusta koirista? Miksi haluat suden? Kenties oman egosi jatkoksi? Kannattaa aika ennen lemmikin hankkimista miettiä, mitä itsellä on sille tarjota. Minä en edes kokeneena koirankasvattajana hankkisi koiraa, joka on läheistä sukua sudelle. Miksi mennä sieltä, missä aita on korkein? Etenkin, jos taidot ja tieto eivät riitä.
[/quote]
On kokemusta. Kuten aloitusviestissä kerroin että olen nähnyt näitä koirasusia aika paljonkin Ranskassa, jossa ihastuin ko. rotuun. Vaikuttivat oikein kiltiltä ja tottelevaisilta, siis ainakin ne muutamat mitkä näin. En hae mitään munanjatkekoiraa, enkä myöskään kaipaa mitään leikkikaverikoiraa, vaan sellaista itsenäistä koiraa jota ei tarvitse koko ajan olla leikittämässä. Mutta päädyin tšekkoslovakiansusikoiraan tai saarloosinsusikoiraan.
Itse en suosittelisi koirasutta ensimmäiseksi koiraksi jos on sellainen tilanne.
Itselläni on matala prosenttinen koirasusi, mutta ei se ole sen helpompi kuin korkea prosenttiset.
Koirasusi on haastava koira, joka on luonnostaan yleensä arka ja ennakkoluuloinen, eikä se ole myöskään niin miellyttämishaluinen kuin "normaali koira".
Myös erittäin aktiivinen joka tarvitsee paljon liikuntaa ja tekemistä, eikä energistä koirasutta voi väsyttää koska suden tavoin se säästelee energiaansa kokoajan.
Ei TODELLAKAAN mikään egon jatke.
Suosittelisin sinulle jotain vähän helpompaa koiraa! Lue paljon kyseisestä rodusta, käy tutustumassa eri rotuihin, äläkä ikinä ota mitään hetken mielijohteesta.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 01:03"]
:(
Mieti pystytkö järjestämään eläimelle sen luonteeseen sopivaa ympäristöä. Kuonokoppa ei auta jos eläin on jatkuvasti stressissä . Laumanvartijakoiran paikka ei ole kerrostalossa eikä myöskään metsäkoiran. Miksi siis otat astetta vielä alkukantaisemman eläimen kerrostaloon? Ahdistaa idiootit ihmiset.
[/quote]
Miten niin kerrostaloon? kuka tässä on väittänyt asuvansa KERROStalossa? asun maaseudulla
AP