Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

”Täällä hoivataan ja avustetaan ihmiset laiskoiksi”, Laila Snellman sanoo Suomesta ja haaveilee matkasta avaruuteen

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää se mallimamma, joka puhuu kuin istuisi pytyllä torttua vääntämässä?

Ääni on tosiaan epämiellyttävä, huomasin jo kauan sitten jossain tv-ohjelmassa. Mallitoimiston johtajana olisi voinut kiinnittää huomiotaan myös tuohon, onhan ulosanti  myös tärkeä osa ihmisen kokonaisuudesta. Ehkä hän ei ole itse tiedostanut puutettaan, kyllä siihen on saatavilla tehokasta puheterapiaa. 

Vierailija
42/44 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se henkilö ihan väärässäkään ole. Tunnen ihmisiä, jotka ovat omasta tahdostaan työttömänä. Työkykyisiä ihmisiä. Yhdellä ei ole koulutusta ollenkaan, mutta ei halua opiskella, koska "opintotuki on niin pieni". Niin kauan kun tukia maksetaan tällä tavalla itsestäänselvyytenä, tämä jatkuu näin. Jotkut oikein ylpeilee sillä, että on laiska. Suomessa voi asua jossain syrjäkylillä työttömänä kymmenen vuotta putkeen. Ei tarvitse muuttaa töiden perässä jos ei halua. Tuet passivoi. Ei pitäisi olla tilanteita, että ei "kannata" mennä töihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se henkilö ihan väärässäkään ole. Tunnen ihmisiä, jotka ovat omasta tahdostaan työttömänä. Työkykyisiä ihmisiä. Yhdellä ei ole koulutusta ollenkaan, mutta ei halua opiskella, koska "opintotuki on niin pieni". Niin kauan kun tukia maksetaan tällä tavalla itsestäänselvyytenä, tämä jatkuu näin. Jotkut oikein ylpeilee sillä, että on laiska. Suomessa voi asua jossain syrjäkylillä työttömänä kymmenen vuotta putkeen. Ei tarvitse muuttaa töiden perässä jos ei halua. Tuet passivoi. Ei pitäisi olla tilanteita, että ei "kannata" mennä töihin. 

Toistat ikävällä tavalla vanhaa samaa virttä, siten että ulkoistat kaiken vastuun pois itsestäsi. Et sinä tunne kaikkia ihmisiä, olosuhteita, tuntemuksia ja tilanteita. Mene itse roskakuskiksi tai siivoojaksi. Yrität heikentää heikossa asemassa olevien ihmisten (varsinkin naisten) asemaa ja rahan määrää. Toisilla on sitä liikaakin jotka töissä olleet ja yksillä ei ollenkaan. Ihmiset eivät ole orjiasi.

Vierailija
44/44 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se henkilö ihan väärässäkään ole. Tunnen ihmisiä, jotka ovat omasta tahdostaan työttömänä. Työkykyisiä ihmisiä. Yhdellä ei ole koulutusta ollenkaan, mutta ei halua opiskella, koska "opintotuki on niin pieni". Niin kauan kun tukia maksetaan tällä tavalla itsestäänselvyytenä, tämä jatkuu näin. Jotkut oikein ylpeilee sillä, että on laiska. Suomessa voi asua jossain syrjäkylillä työttömänä kymmenen vuotta putkeen. Ei tarvitse muuttaa töiden perässä jos ei halua. Tuet passivoi. Ei pitäisi olla tilanteita, että ei "kannata" mennä töihin. 

Toistat ikävällä tavalla vanhaa samaa virttä, siten että ulkoistat kaiken vastuun pois itsestäsi. Et sinä tunne kaikkia ihmisiä, olosuhteita, tuntemuksia ja tilanteita. Mene itse roskakuskiksi tai siivoojaksi. Yrität heikentää heikossa asemassa olevien ihmisten (varsinkin naisten) asemaa ja rahan määrää. Toisilla on sitä liikaakin jotka töissä olleet ja yksillä ei ollenkaan. Ihmiset eivät ole orjiasi.

Pois itsestäni? Miten niin?

Ymmärrätkö, että jos on pitkään työttömänä, ei välttämättä työllisty enää ollenkaan?