”Täällä hoivataan ja avustetaan ihmiset laiskoiksi”, Laila Snellman sanoo Suomesta ja haaveilee matkasta avaruuteen
Kommentit (41)
Laila kaipasi joskus ysärillä jossain televisio-ohjelmassa suomeen lisää ulkkareita, koska täällä on kuulemma kaduilla "liian tylsää". No nyt ei ole.
Anteeksi muista väärin, Lailan mielestä oli "liian turvallista" ei tylsää ja siksi kaipasi ulkkareita.
"Lapsuus diplomaattiperheessä muokkasi minua"
Joo, varmasti oppi, että muut ihmiset ovat olemassa häntä varten.
Yleensä nämä, jotka valittavaf muiden laiskuutta, ovat oppineet saamaan hyödyn muiden tekemästä työstä. Heille kova työ tarkoittaa sitä, että vaaditaan muita tekemään kovasti työtä minimaalisella palkalla tai ilmaiseksi.
Mielestäni Suomessa nimenomaan ei hoivata ketään. Olen viikkoja yrittänyt lääkärinaikaa julkiselta, mutta eipä tipu. Yksityiseen ei ole varaa. Niinpä syrjäydyn nyt tänne asuntooni. Kun tipun toimeentulotuelle, olen se kaikkien lailojen halveksima loinen. Tosin minulla on takana 18 työvuotta ennen sairastumistani.
Arvosteli sitten vielä karjalanpiirakoita. Ne ovat hänen mielestään jotenkin huonoa laiskojen ihmisten ruokaa. Heillä oli juhlissa aina patempaa, sillä äitinsä ei ollut laiska. Selvästikään ei ole koskaan tehnyt itse karjalanpiirakoita.
Tuo ihminen on aina halveksinut Suomea ja suomalaisuutta, vaikka on saanut täältä ilmaiseksi kaiken.
Ainakaan diplomatiaa ei ole diplomaattiperheessä kasvaessaan oppinut.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostavampaa olisi nyt kuulla kommenttia pinnalla olevaan Epstein-uutisointiin ja mallien hyväksikäytöön
Jotan madame itse on harjoittaanut Suomessa pienemmässä mittakaavassa. Ilotalon emäntä se on, ei muuta.
Aika paskapuhetta. Paljonkohan jenkkilässä olikaan rikollisuutta, syrjäytyneisyyttä, väkivaltaa ja vankeja....??
Tässä yhteydessä on syytä muistaa, että Snellmanin isä diplomaatti Klaus Snellman (1924-2003) palveli ulkoministeriössä koko ikänsä, lähes 40 vuotta. Ulkoministeriö oli 50-luvulla hyvin hierarkkinen ja elitistinen laitos, jonka virkoja täydennettiin pienessä piirissä sisältäpäin, ei avoimen rekrytoinnin kautta. Oikealla sukunimellä pääsi sisään heti valmistuttuaan.
En ole yhdessäkään lehdessä nähnyt artikkelia, jossa tytär Laila olisi osoittanut kiitollisuutta yhteiskuntaa kohtaan, kaikki lapsuus- ja nuoruusvuodet ulkomailla, jotka rikastuttivat hänen elämäänsä on maksettu julkisista varoista. Diplomaattien työsuhde- ja perhe-edut ovat hulppeat!
Ilmastonmuutoksella ja koronalla uhkailu tuntuu nyt niin tunkkaiselta.
Snellman ihanoi USAa, murta on ollut siellä vain hyväosaisena hyväosaisten piireissä.
En ole syntynyt kultalusikka suussa. Töitä tehnyt nuoresta asti ja koettanut käydä koulua sillä kapasiteetilla mitä olen saanut. Sivusta seurannut muiden elämää ja aika paljon yhteiskunta taputtelee niitä jotka mieluummin ryyppää ja rellestää. Toki kadulle ei halusta kodittomia ja vajaat pitää hoitaa. Mutta seurauksia omista valinnoista koituu harvalle.
Carmencita, maahanmuuttaja soittaa suutaan, oi kuinka söpöä. Niin näkyy olleen kovin lellitty!
Vierailija kirjoitti:
Arvosteli sitten vielä karjalanpiirakoita. Ne ovat hänen mielestään jotenkin huonoa laiskojen ihmisten ruokaa. Heillä oli juhlissa aina patempaa, sillä äitinsä ei ollut laiska. Selvästikään ei ole koskaan tehnyt itse karjalanpiirakoita.
Tuo ihminen on aina halveksinut Suomea ja suomalaisuutta, vaikka on saanut täältä ilmaiseksi kaiken.
Ainakaan diplomatiaa ei ole diplomaattiperheessä kasvaessaan oppinut.
Karjalanpiirakoiden teossa on iso homma. Olipa hyviä ne mummon tekemät, kukaan muu ei ole niin hyviä tehnyt. Ikävä mummoa ja piirakoita 😢
No, pääsikö avaruuteen? Jäikö sinne?
Hallusinaatioissaan avaruuteen se halajaa.
Ihmisillä on loputon tarve puhua itsestään ja tekemisistään, surullista.
Minäkin haaveilen, että Laila Snellman ammutaan avaruuteen.
Onko tää se mallimamma, joka puhuu kuin istuisi pytyllä torttua vääntämässä?
Vierailija kirjoitti:
Snellman ihanoi USAa, murta on ollut siellä vain hyväosaisena hyväosaisten piireissä.
Hän ei olisi koskaan pärjännyt yrittäjänä ja yh-äitinä USA:ssa pelkillä yo-papereilla. Kilpailu oli todella kovaa tuolla sektorilla 70- ja 80-luvulla. Tuo Suomen kritisointi voi olla defenssi (torjunta), on itse saanut etuoikeutettuna yksilönä valtavasti etua, mutta mieli ei kykene syystä tai toisesta tiedostamaan sitä ja olemaan kiitollinen ja nöyrä.
Minua tympäisee yli kaiken tämä amerikkalaisten teennäisen positiivisuuden hehkutus? Mitä hyötyä siitä on sinulle? Todellisuus ei muutu kuvittelulla. Olen aina nauranut amerikkalaisille ja sinne muuttaneille siirtolaisille jotka kertovat kuinka europpalaisille aivan normaalit asiat kuten peruskoulun jälkeinen koulutus on suuri sijoitus. Todellisuudessa Amerikka on kuin kehitysmaa missä muissa läntisissä teollisuusmaissa normaalit asiat ovat luxusta kuten terveydenhoito.
En erikoisemmin arvosta Amerikan puritaanien perintöä. Onnen onkijoita jotka lähtivät englannista kun eivät saaneet Anglikaanisessa kirkossa heille heidän mielestään kuulunutta erikoiskohtelua. Iljettävä totuus on että he olivat nousukkaita joille ei sopinut enää kuunnella Herran sanaa samassa penkissä alempiarvoisiksi katsomiensa kanssa. Amerikkalaiset tositelevat aina " ei kuningasta" mutta purtaanien lähtiessä Amerikkaan saarivaltakunnassa oli sekä Englannissa että Skotlannissa parlamentti jotka jakoivat vallan kuninkaan kanssa. Puritaanit eivät olleet muuta kuin lahko joka ei tuonut mitään uutta uskonnolliseen maisemaan Euroopassa. Puritaaneilla ei myös koskaan ollut luterilaisuuteen kuuluvaa yhteisvastuun perinnettä.
Silloin jo ihmeteltiin miksi he lähtivät syksyllä kun olisi kannattanut lähteä keväällä niin olisi voinut ehtiä viljellä kesän aikana jotain. Tämä sankari tarina tunnetaan sitten kiitos päivästä. Kun intiaanit opettivat heille miten kerätä merestä ostereita ruuaksi ja metsästää. Amerikka on maa joka vaurastui lähinnä helposti saatavilla olevien luonnonvarojen ansiosta Toisen maailmansodan tuoman nousukauden vuoksi. Ei niinkään sen takia että maa olisi koskaan ollut mikään teknologian ihmemaa. Ainakaan syntyperäisten amerikkalaisten voimin. Ei myöskään kovin usein mainita maan rautateiden rakentamista rahoitetun 1800-luvulla eurooppalaisilta suurliikemiehiltä lainatuilla rahoilla.
Mitä työelämään tulee amerikkalaiset uskovat keksineensä työturvallisuuden. Todellisuudessa se oli idullaan Europassa ja Suomessakin jo 1900-luvun alussa. Suomalaiset siirtolaiset joutuivat vaikeuksiin kun valittivat Amerikassa työoloista joissa sitä ei oltu haluttu huomioidan mitenkään. Suomalaiset myös osasivat pyytää välillä palkankorotusta. Nykyään Japanissa on parempi työsuhde turva kuin Amerikassa. Japanilainen teke vähemmän töitäkin vuodessa. Yritykset vaativat siellä työntekijältä paljon mutta toisaalta työntekijää ei irtisanota hetken mielijohteesta yrittäjän oikkujen mukaan.
Toinen on tämä amerikkalainen tekoystävällisyys. Ovatko suomalaiset oikeasti niin imartelun kipeitä ja lapsellisia että antavat sille jotain arvoa? Toni Halme tiiivisti tämän amerikkalaisten ylitsevuotavan kohteliaisuuden "tapaatte, olette syömässä, amerikkalainen käy paskalla, ei pese käsiään ja palattuaan on jo unohtanut nimesi. Sama muualla maailmassa varsinkin Aasiassa. Suomalaisten pitäisi päästä lapsellisuudesta uskoa jokainen ystävällistä esittävä sana.