Inhottava vyötärölihavuus!
Minun ongelmani on vyötäröni..
Olen 164/57
rinnanympärys 97
lantio 98
reiden ympärys 46
pohje 26
mutta...
Ongelmani on vyötärö,vse on 89 cm! :O Miten saisin vyötäröä kavennettua ilman, että muualta lähtisi paljoakaan, sillä siihen en näe tarvetta. Ai niin, vielä yksi asia, minulla on napatyrä, estääkö se tietynlaisen kuntoilemisen?
Kommentit (24)
Mulla sama ongelma. Inhottavaa olla tällainen pallo. :(
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 17:56"]On kyllä aika iso ympärys, itsellä on 4 cm isompi ja painan yli 100kg. Kyllä on ihmisiä eri mallisia.
Paikallinen laihduttaminen taitaa olla aika mahdotonta, mutta korsetti kaventaa vyötäröä kyllä jos harjoittaa tight lacingia. Kannattaa googlettaa.
[/quote]
Tuota olenkin miettinyt, kun se paikallinen laihduttaminen on melkeinpä mahdotonta. :/ En ajattele niinkään muotojani (joihin hyvä korsetti on kyllä mahtava apu!), vaan olen huolissani sairauksista joihin vyötärölihavuus altistaa.
ap
Hienoa, että myös muut pallot uskaltavat ilmoittautua! :D Eihän tämä ole mikään kiva tilanne, mutta voisimme perustaa oman kerhon. Voin jo sieluni silmin nähdä: Plussapallot ry. Plop plop plop... :D
Mulla ainakin tosi huono kehonkuva tän vartalon takia. Kaikkialla korostetaan sitä että naisella tulee olla joko takamus tai erottuva vyötärö. Tuntuu pahalta kun itse ei siihen pääse.
t:4
Mistä kohdasta se vyötärö oikeaoppisesti mitataan? Navasta vai kapeimmasta kohdasta joka ylempänä??
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 18:10"]
Mistä kohdasta se vyötärö oikeaoppisesti mitataan? Navasta vai kapeimmasta kohdasta joka ylempänä??
[/quote]
mun tietääkseni n.2cm navan yläpuolelta...näin olen käsittänyt.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 17:56"]On kyllä aika iso ympärys, itsellä on 4 cm isompi ja painan yli 100kg. Kyllä on ihmisiä eri mallisia.
Paikallinen laihduttaminen taitaa olla aika mahdotonta, mutta korsetti kaventaa vyötäröä kyllä jos harjoittaa tight lacingia. Kannattaa googlettaa.
[/quote]
Tuota olenkin miettinyt, kun se paikallinen laihduttaminen on melkeinpä mahdotonta. :/ En ajattele niinkään muotojani (joihin hyvä korsetti on kyllä mahtava apu!), vaan olen huolissani sairauksista joihin vyötärölihavuus altistaa.
ap
[/quote]
Jep, esteettisen puolen voi hoitaa korsetilla, mutta tuota tarveyshommaa ei millään muulla kuin terveellisellä ruualla ja monipuolisella liikunnalla. Kait sä ainakin teet monipuolisesti vatsa- ja selkälihaksia?
kannattaa ensin perehtyä siihen miten rasva kertyy niin ymmärtää miten siitä pääsee eroon ;)
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 18:13"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 18:00"]
[/quote]
ap
[/quote]
Jep, esteettisen puolen voi hoitaa korsetilla, mutta tuota tarveyshommaa ei millään muulla kuin terveellisellä ruualla ja monipuolisella liikunnalla. Kait sä ainakin teet monipuolisesti vatsa- ja selkälihaksia?
[/quote]
Niin ja terveyteen vaikuttaa se, missä se rasva on, eli sisäelimissä vai vaan siinä nahan alla.
mistä noita korsetteja saa? voiko niitä pitää jatkuvasti?
4
kannattaa ensin perehtyä siihen miten rasva kertyy niin ymmärtää miten siitä pääsee eroon ;)
[/quote]
mulla on ainakin nahan alla se rasva. Miten siitä eroon?
4
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 18:00"]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
Teen monipuolisesti ja suht yhtä paljon, jotta lihakset tukevat toisiaan. Ei vain vyötärö kavene millään, aargh! Itse mittaan vyötärön pari senttiä navasta ylöspäin, sillä napatyrän takia napa on koholla.
ap
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 18:15"]
[/quote]
mulla on ainakin nahan alla se rasva. Miten siitä eroon?
4
[/quote]
Mistä sä tiedät ettei sulla ole sisäelinrasvaa, onko se tutkittu jotenkin?
Mua hämmentää se ku saotaan, että vatsarasvasta on helppo päästä eroon ja toisaalla väitetään just päivastaista. Ilmeisesti sisäelirasva lähtee helpommi, kun se on koko ajan liikkeessä eli verenkierrossa tekemässä tuhojaan ja siksi helpompi myös ottaa käyttöön. Reisirasva taas on tiukassa eikä vaarallista.
Rasvanpolttoon aerobista liikuntaa ja se kehon oma lihaskorsetti kuntoon kuntosalilla. Kun lihakset on ryhdikkäät, paranee koko kropan ryhti ja vatsa litistyy. Et muuten välttämättä vaa'an mukaan laihdu tällä tavoin, saattaa paino jopa nousta koska lihas painaa enemmän kuin läski.
Itsellä oli samantyyppinen ongelma. Muut paikat sopusuhtaiset, mutta vatsassa höttöä. Koska stressihormonit kerää sitä rasvaa keskivartaloon, pitää myös henkistä puolta katsastaa. Nukkuuko tarpeeksi, lataako akkuja töistä yms. Liikunta auttaa noissa molemmissa, joten tunnin kävely/hölkkälenkeille pari kertaa viikossa ja ruokavalio kondikseen (höttöhiilarit pois) niin en näe syytä miksei vatsa pienenisi. Täsmäkiinteytystäkään ei kuitenkaan ole, joten voi olla että senttejä kapenee muualtakin.
Täällä ohjeita!
Jep, sisäelinrasva lähtee helpommin pois, mikä on tietty hyvä asia, koska se on terveydelle erittäin haitallista, mutta tuo toinen läski ei kaikilta lähde ikinä, vaikka muuten olis ns timmihkö. Rajulla treenillä kyllä poistuu sekin!
Mua alko vituttaa omat vyötärökäskit, kun ympärys olin siinä 73cm. Jätin iltasyömisen pois, herkit vähemmäksi, ja vatsalihakset kehiin. Vuosi siinä meni, mutta nyt vyötärön ympärys on 60-61cm :) Olisi ehkä nopeammin hävinnyt masu, jos olisin jaksanut olla aktiividempi asian suhteen. Kaikki mitat nyt 90-60-92.
On kyllä aika iso ympärys, itsellä on 4 cm isompi ja painan yli 100kg. Kyllä on ihmisiä eri mallisia.