whatsapp kouluissa viestintävälineenä?
Käytetäänkö teidän lastenne kouluissa whatsappia tiedottamiseen? Jotenkin häkellyin kun tänään Opettaja-lehdessä oli juttu luokanopettajasta joka käyttää whatsappia luokan ryhmäviestintään, tiedottamiseen yms. Siis luokanopettajahan opettaa alle 13 vuotiaita ja whatsapp on kielletty alle 16-vuotiailta..?!
Kommentit (17)
Miksi whatsapp on kielletty alle 16-vuotiailta?
En tiedä miksi se on kielletty mutta siellä "sopimuksessa" niin lukee... T. AP
En tiedä miksi se on kielletty mutta siellä "sopimuksessa" niin lukee... T. AP
Musta sen open tapa käyttää sitä on aivan loistava. Heti kun mulla on seuraavan kerran älykänny ikäiset niin otan käyttöön. En ole keksinyt selitystä tolle wu ikärajalle, joten meillä kyllä perheessä sitä rikotaan. On vaan niin todella kätevä perheensis arkiviestinnässä
Musta on jotenkin eri asia jos joku perhe sitä käyttää viestinnässä kuin se että joku opettaja virkamiehenä tietoisesti kannustaa toisten lapsia rikkomaan sopimussääntöä.
No onneks siellä missä olen töissä on kivoja rentoja vanhempia jotka ei viilaa pilkkua tollasessa asiassa. T. 6 vastauksen ope
No tuskinpa se ope edes muistaa moista ikärajaa?
Vanhemmat ei ehkä viilaa pilkkuja mutta esimies voi niin tehdä. Meidän koulussa on kielletty Facebookin käyttö opetuksessa...
No sen nyt ymmärtää, ettei facebookia voi opetuksessa käyttää?
Eli opetetaan lapsille, että voi sopimuksia tehdessä valehdella asioita?
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 16:59"]
[/quote]
Miten niin ei voi? Oikein hyvin voi, käytän sitä paljonkin. Samoin minulla on joillain ryhmillä käytössä WhatsApp. Tosin opetankin lukiossa, joten ikärajoista ei tarvitse huolehtia - toki alaikäisillä pitää olla vanhempien lupa käyttää sosiaalisen median palveluita koulussa(kin).
Käytetään koulussa ja on ihan loistava. Meillä käytetään myös perheessä, perheellä oma ryhmä ja nuorin käyttäjä on 7v.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 16:59"]
[/quote]
Miten niin ei voi? Oikein hyvin voi, käytän sitä paljonkin. Samoin minulla on joillain ryhmillä käytössä WhatsApp. Tosin opetankin lukiossa, joten ikärajoista ei tarvitse huolehtia - toki alaikäisillä pitää olla vanhempien lupa käyttää sosiaalisen median palveluita koulussa(kin).
[/quote]
Onko tosiaan ihan jokaisella oppilaalla älypuhelin?
Jos olisit lapseni opettajan tekisin sinusta välittömästi ilmoituksen. Varmaan luokkaretkelläkin antaisit lasten vähän harjoitella sivistynyttä alkonkäytöä.
Tosin en usko että noin idari opeja on missään muualla kuin Porvoossa .
Noitaa ikärajoja en näissä ymmärrä! Eilen kymmenen vuotiaamme sai uuden tabletin, google-tilin luominen ei onnistunut, ennenkuin tajuttiin valehdella ikä?