Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojeluilmoituksen teon kynnys?!

Vierailija
22.08.2014 |

Tekisitkö ilmoituksen jos olisit asemassani?

Naapurista kuuluu kovaäänistä tappelua, esineiden, ovien paiskomista, kirosanoja, erittäin halventavia haukkumanimiä ja ulisevaa itkua. Tappelijoina nyt tällä hetkellä perheen 8- ja n. 12-vuotiaat pojat sekä heidän huoltajaksi pariksi viikoksi jätetty isosisko (n.20-vuotias). Vanhemmat lomalla keskenään 2vkoa mutta kun ovat kotona, äiti huutaa lastensa kanssa aivan samalla tavalla. Aihetta ilmoitukseen? Olen hyvin väsynyt kuuntelemaan tuota huutoa ja rääkymistä. Pojat kiusaavat lapsiani ulkona, enkä ihmettele, miksi. Heillä on varmasti koko ajan paha olla :( potentiaalisia koulusurmaajia varmasti tulevaisuudessa. Olen huolissani, enkä tiedä mitä teen.

Neuvoja? Täyttyykö ls-ilmon kriteerit? 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ilmoitus nyt kun vanhemmat ei tosiaan ole paikalla

Vierailija
2/5 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo...miten luulet siellä lastenkodissa olevan? Joskus voi käydä hyvä tuuri ja pääsee mukavaan perhekotiin, mutta joku laitos tai rahanahne väkivaltainen perkekotiko on parempi? Siellä huonoista perheistä tulevat lyöttäytyvät yhteen, vetävät kaksin käsin röökiä ikkunasta ja tuntevat ettei kukaan rakasta.

Musta lastis on viimesijainen paikka jos tosiaan perheessä on alkoholiongelmaa tai väkivaltaa. Huutaminen nyt voi olla ihan vaan väsyneen äidin reagoimistapa. Kyllä minäkin olen veljeni kanssa tapellut lapsena aika pahasti ja haukkunut paskapääksi tms. Tosin meillä vanhemmat eivät koskaan huutaneet ja olivat tosi rauhallisia kasvattajia. Jos sieltä jotain "tapan sut" kuuluu niin soita vaan, mutta jos siskot haukkuu toisiaan niin se kovin vakavaa ole. Jotkut ei vaan tule toimeen keskenään. Toki voit pihalla sanoa asiasta tai pistää lapun luukusta että olet huolissaan tai että lopettakaa huutaminen kun ei jaksa kuunnella. Jos lapsilla mustaa silmää tai muuta niin kysy äidiltä tai lapselta itseltään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aihetta. Muuta pois, jos et jaksa kuunnella.

Vierailija
4/5 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään perusteita tehdä ls-ilmoitusta. Sen sijaan voit ilmoittaa isännöitsijälle jatkuvasta häiriöstä.

Vierailija
5/5 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tätä nyky-Suomea, muiden asioihin on aivan turha sekaantua! Taitaa mammoilla puntit tutista, kun ei ole aihetta puuttua tilanteeseen!

Miksi täytyy olla ruhjeita ja mustelmia, että lapset kärsii?

Eräs lapsensurmaajakin oli naapureiden kuuleman mukaan vain huutanut lapsille mm. "mä vihaan teitä". Ulkoisia jälkiä ei lapsissa näkynyt. Kukaan ei puuttunut ja lapset kuolivat.

Jokaisen kannattaa lukea lastensuojelun sivuilta teksti, milloin ilmoitus on aiheellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi