Mitä tehdä tulevaisuuden kanssa?
Olen ollut poissa työelämästä pari-kolme vuotta mielenterveysongelmien takia ja nyt tulevaisuus alkaa pikkuhiljaa näyttää hieman valoisammalta ja uskallan jopa suunnitella tulevaa. Tämä talvi menee vielä työkokeilussa ja jos kaikki sujuu hyvin, tarkoituksena olisi aloittaa uuden alan opiskelu ensi syksynä.
Nyt vain pohdituttaa se, että muutammeko paikkakunnalle B vai pysymmekö paikkakunnalla A.
Paikkakunta A:
Ei tarvitse muuttaa, lyhyt matka oppilaitokselle.
Kaikki hoitosuhteet ovat täällä. Hoitosuhteet ovat kestäneet jo vuosia, joten asioista on helppo puhua hoitavan lääkärin ja terapeutin kanssa.
Mies on työtön ja paikkakunnalla ei ole turhan paljoa hänen alansa töitä tarjolla...
Paikkakunnalla on useampia kavereita ja tuttavia.
Paikkakunta B:
Muutto olisi edessä. Tosin vuokrat ovat halvemmat kuin paikkakunta A:lla.
Joutuisin muodostamaan kokonaan uudet hoitosuhteet.
Miehelle olisi töitä tarjolla lähipaikkakunnalta.
Tunnetaan muutama ihminen tuolta.
Nyt käyn ankaraa pohdintaa näiden vaihtoehtojen välillä.. Miten sinä tekisit?
Kommentit (3)
Ehdottomasti paikkakunnalle B. Voisi tehdä muutenkin ihan hyvä päästä ihan uusiin ympyröihin niistä ympyröistä, joissa on kokenut vaikeita aikoja. Itse muutin masennuksesta toivuttuani toiselle paikkakunnalle ihan sen takia, että halusin täysin uuden alun, paikassa jossa kukaan ei tiedä ongelmistani eikä joka paikka muistuta vaikeista vuosista.
Ääni myös paikkakunnalle B.
Minä muutin kokonaan uusiin ympyröihin sairastaessani masennusta. Alku oli vaikeaa, koska olin aivan ylitsevuotavan herkkä kaikelle paineelle ja stressille, hajoilin ja romahtelin henkisesti jokaisessa muuton vaiheessa ja pienenkin asian vastustaessa, mutta kun siitä oli selvitty ja pääsin asettumaan näin edessäni uuden alun. Toipumiseni kannalta muutto oli paras valinta koskaan. Luultavasti olisin edelleen samassa jamassa, jos olisin jäänyt.
Muuttaisin paikkakunnalle B. Mielenterveyttä on helpompi hoitaa, kun on vähemmän huolia ja rahahuolet ovat ihan merkittävä huoli, jos perheessä kukaan ei ole töissä.
Kavereista jne pitää vaan pitää huolta, soitella, skypetellä, vierailla.