Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minusta on alkanut tuntua siltä kuin eläisimme jossain oudossa dystopiassa!

Vierailija
06.08.2021 |

Vielä puoli vuotta sitten en olisi uskonut, että rokotepassi tulee tänne Suomeenkin ja ilman sitä olet jatkossa käytännössä eristetty normaalista yhteiskunnan menosta. Ennen myöskin nauroin kaikille ns sala_liittoteoreetikoille mutta olen tämän passiepisodin myötä alkanut miettiä, että ehkä niissä jutuissa on sittenkin jotain perää...

Luottamukseni Suomen THL:ään ja päättäjiin on täysin mennyttä ja pelolla odotan, olemmeko Kiinan tiellä :/ Ja uskon koronan olevan oikeasti vaarallinen ja mielestäni epidemia olisi pitänyt tukahduttaa.

Muita, joilla on herännyt samansuuntaisia ajatuksia? Kaipaan niin kovasti sitä vanhaa Suomena ennen koronaa...

Kommentit (2175)

Vierailija
401/2175 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä että yhteiskunta on kollektiivisesti unohtanut että oikeutemme ja vapautemme eivät ole itsestäänselvyyksiä. Ne ovat olemassa koska muut ovat ajan saatossa vuotaneet hikeä, verta ja kyyneleitä.

Yhteiskuntarauha on demokratian keskeisimpiä päämääriä, enkä kaipaa anarkiaa kaduille. Olen kuitenkin pettynyt ja tässä vaiheessa hiemaan huolestunut siitä, miten vähällä kansalaisten vastustuksella rajoitukset on asetettu voimaan elinkeinon harjoittamiseen ja liikkuvuuteen. Vahvempi vastustus ja mielenosoitukset olisivat merkki siitä, että kansa valvoo oikeuksiaan ja arvostaa niitä.

Epidemia on tosi, sen seuraukset ovat vakavia ja osalle hengenvaarallisia. Jollei itselleni niin läheisilleni.

Olemme valinneet rajoittaa oikeuksiamme tilapäisen turvallisuuden takia, ja tämä on vaarallinen tie. Löytyy aina syitä jonka perusteella oikeuksia pitää tajoittaa turvallisuuden nimissä. Mielenosoitukset olisivat muistutus rajoituksia asettaville, että rajoitusten asettamisella on seurauksia. Ehkä jopa vakavampia seurauksia kuin mitä rajoituksilla pyritään estämään.

Oikeutemme ja vapautemme ovat ainoastaan sen arvoiset, minkä hinnan olemme niistä valmiita maksamaan.

Vierailija
402/2175 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsikääpä huviksenne Youtubesta Rauni-Leena Luukanen-Kilden haastatteluja takavuosilta. Puhui näistä asioista vuosia sitten.

Mikähän se ranskalainen kirja vuodelta 1981 oli, missä kerrottiin miten tulevaisuudessa pandemian varjolla aloitetaan väestönvähennys? Ei ollut mikään romaani.

Joku kertoi siitä joskus monta viikkoa siten.

Sehän olisi vain positiivinen asia. Kyllä minä menisin myrkkypiikillekin mutta eutanasia ei valitettavasti ole laillinen. Maapallo-paralle paras ratkaisu olisi että me kaikki kuolemme joko koronaan tai rokotteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/2175 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjältä kajahtaa taas tässäkin ketjussa.

Tästä saadaan vielä todella kiinnostava gradu tai väitöskirja tehtyä:

Venäjän informaatiovaikuttaminen ja rokotteiden vastaisten mielialojen lietsominen suomalaisilla foorumeilla covid19-pandemian aikana

Hyvät ihmiset! Lukekaa näitä rokotevastaisia viestejä hyvin varoen ja skeptisesti. Täällä lähetellään peukkuja ja jaetaan vääriä tietoja hyvin paljon. Syitä voimme vain veikata.

Ei hemmetti sentään. Varaa aika kolmanteen ja kohta neljänteen piikkiin ja elä loppuelämäsi pelkäämällä, jos haluat mutta elä sekaannu muiden asioihin.

Vierailija
404/2175 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjän informaatiovaikuttaminen ja rokotteiden vastaisten mielialojen lietsominen suomalaisilla foorumeilla covid19-pandemian aikana

Hyvät ihmiset! Lukekaa näitä rokotevastaisia viestejä hyvin varoen ja skeptisesti. Täällä lähetellään peukkuja ja jaetaan vääriä tietoja hyvin paljon. Syitä voimme vain veikata.

Mikä tuo teidän ainainen Venäjän pelko on? Joo kaikki tietää että sieltäkin tulee mielipiteen muokkausta, mutta se on tyystin toisia asioita ajavaa se. Aina nämä samat: venäjä, persu, follari, salaliittoteoreetikko. Väsynyttä. Ei mitään kommenttia hyvään keskusteluun (kiitos keskustelusta), ei näkökulmia, pelkkää saman toistoa kuin rikkinäinen levy...ah, mutta oot vissiin saanut rokotteen? Ymmärrän, pahoitteluni.

Vierailija
405/2175 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko maailman koronastrategia on tämä:

Vierailija
406/2175 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt hyvät ihmiset käyttäkö lyhyttä elämäänne maailmanlopun odottamiseen. Sitä on odotettu koko maailman sivu. Myös erilaisia pandemioita, ruttoja ja muita vitsauksia on täällä maapallolla kulkenut ja ihmisiä laonnut. Pedon merkkejä nyt on nähty aina.

Muutaman sadan vuoden päästä tämäkin ajanjakso ohitetaan nopealla vilkaisulla historian kirjoissa (tai mikä silloin onkaan käytössä) - että aha, tollainenkin vaihe oli maailmassa. Tämäkin unohtuu ja menee ohi. Ehkä se vaatii notkahduksen, mutta suunta muuttuu kyllä.

Maailma muuttuu, niin kuin on muuttunut aina.

Erityisesti jos olet joku nuori ihminen, ja erehdyit lukemaan ekat sivut tästä ketjusta ja ahdistuit, niin muista, että elämässä on paljon hyvää edessä! <3

Suurin osa suomalaisista uskoo rokotteen voimaan ja parempaan huomiseen, ei kannata uskoa näitä muutamaa sataa, jotka täällä kirjoittelevat.

PS. Uusimman tiedon mukaan maapallon kansa ei kasvakaan räjähdysmäisesti loputtomiin, vaan on taantumaan päin. Kyllä tää tästä!

Toivottavasti rokoteuskontosi tuo sinulle rauhan eikä ikuista piinaa.

Kiitos toivotuksesta, minua eivät ikuiset piinat enää pelota, olen päässyt jo yhdestä uskonlahkosta tämän elämän aikana irti, enkä enää koskaan ota näitä "pedon merkkejä" tosissaan. :)

Rokote ei ole minulle uskonto, se oli vain rokote muiden joukossa. Minun uskoni löytyy jostain tuolta metsästä ja luonnosta. Muuta en tarvi enää.

Vierailija
408/2175 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko rokote on hämmentävä. Koronaviruksia on vaikka kuinka paljon ja niistä aiheutuu tavallisia flunssia ja influenssoja. Miten mihinkään aiemmista koronaviruksista ei ole keksitty kunnon rokotetta, mutta tähän yhteen nyt on?

Ei niihin ole rokotteita edes tarvittu. Koko koronavirus julistettiin 2000-luvun alussa 'voitetuksi' virukseksi, koska ihmiskunnalla oli laumasuoja sitä vastaan.

Täyttä roskaa.

Todista väitteesi muuten valhetta.

Vierailija
409/2175 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on täysin absurdi.

Rakas lajitoveri, todellisuus tällä hetkellä on täysin absurdi. Juuri sitä ketjussa käyty keskustelu koskee.

Vierailija
410/2175 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ihan samaa voisi väittää sinusta.

Vierailija
411/2175 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt hyvät ihmiset käyttäkö lyhyttä elämäänne maailmanlopun odottamiseen. Sitä on odotettu koko maailman sivu. Myös erilaisia pandemioita, ruttoja ja muita vitsauksia on täällä maapallolla kulkenut ja ihmisiä laonnut. Pedon merkkejä nyt on nähty aina.

Muutaman sadan vuoden päästä tämäkin ajanjakso ohitetaan nopealla vilkaisulla historian kirjoissa (tai mikä silloin onkaan käytössä) - että aha, tollainenkin vaihe oli maailmassa. Tämäkin unohtuu ja menee ohi. Ehkä se vaatii notkahduksen, mutta suunta muuttuu kyllä.

Erityisesti jos olet joku nuori ihminen, ja erehdyit lukemaan ekat sivut tästä ketjusta ja ahdistuit, niin muista, että elämässä on paljon hyvää edessä! <3

Suurin osa suomalaisista uskoo rokotteen voimaan ja parempaan huomiseen, ei kannata uskoa näitä muutamaa sataa, jotka täällä kirjoittelevat.

PS. Uusimman tiedon mukaan maapallon kansa ei kasvakaan räjähdysmäisesti loputtomiin, vaan on taantumaan päin. Kyllä tää tästä!

Kiitos toivotuksesta, minua eivät ikuiset piinat enää pelota, olen päässyt jo yhdestä uskonlahkosta tämän elämän aikana irti, enkä enää koskaan ota näitä "pedon merkkejä" tosissaan. :)

Rokote ei ole minulle uskonto, se oli vain rokote muiden joukossa. Minun uskoni löytyy jostain tuolta metsästä ja luonnosta. Muuta en tarvi enää.

Juurihan tuossa edellä väitit uskovasi sen voimaan. Ja maagisella ajattelulla koko homma vaikuttaa pääasiassa pyörivänkin.

Vierailija
412/2175 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne tekivät siksi teknologian ja robotit etteivät enää tarvitsisi rahvasta tekemään töitä. Jää enemmän hienoja paikkoja maapallolle heille. Ihan kuin Vartiotorni lupaili.

Tämä sana ilmeni ketjussa aiemmin, tai yhdessä toisessa korona-ketjussa. Mitä se tarkoittaa? Mikä ihmeen torni?

Vartiotorni on maailmanlaajuinen nelimiljoonainen organisaatio jonka infopiste on Porissa, kas kummaa juuri porissa, se ennusti tämän pandemia jo 70 -l ja rolexiranteiset CIA  New order ja New Age miehet olivat firman takana. Vartiotornilla oli myös WTC tornien edessä torninsa.

Se on peiteorganisaatio tätä totalitärismiä varten juuri. Yksi niistä.

He valehtelivat etteivät kuulu YK hon mutta olivat liittyneet siihen jo 90 l lopussa ja erosivat siitä vain 1 kk ennen WTC iskuja ja muuttivat sitten pois.

Tässä on niitten Tanskassa oleva konferenssisalinsa: katso ja näe:

https://www.reddit.com/r/exjw/comments/bcm4qs/jehovahs_witnesses_confer…

Suomeen tuli 1938, juuri ennen sotia.

Huomasitteko tuon Konferenssipaikan alla on katu: Helsinkivej!

Vierailija
413/2175 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin laajaa salaliittoa ei varmaan koskaan ennen ole ollut 😂. On siinä ollut virittäminen, ja ajatelkaa minkä laajuinen salaaminen, etteivät lampaat pääse jyvälle 🤐🤫🤔🤑🤯😷. Voi että miten ovelia NE👽 ovat.

Eihän mitään ole salattu. Tämä passiasiakin kerrottiin keväällä 2020. Kolmannesta piikistä on puhuttu vuosi. Materiaalipula, inflaatio, kaikki on kerrottu täysin avoimesti mutta ei sinun kaltainen vähäjärkinen ihminen ymmärrä mitään. Nytkin varmaan mietit, että mikä materiaalipula ja inflaatio, ne kun eivät siellä työttömänä jossain Itä-Helsingin yksiössä ole ne päällimmäiset asiat, jotka tulee eteen.

Vierailija
414/2175 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kun äänestäjät tajuaisivat, että vasemmistolaiset kansanedustajat ja ministerit ajavat eduskunnassa vain vakavaraisen kansanosan asioita, koska kuuluvat itsekin siihen tuloluokkaan - etenkin, jos ovat olleet eduskunnassa useamman kauden. Nämä samat poliitikot lupaavat aina vaalien alla parannusta pienituloisten asemaan, mutta eduskuntaan päästyään tekevät niin kuin kaikki muutkin poliitikot eli pitävät vain oman sidosryhmänsä puolta ja unohtavat pienituloiset. 

Aikoinaan yhteiskuntafilosofian lehtori totesi edustuksellisesta demokratiasta jotenkin näin: "Edustuksellinen demokratia on sitä, että kansan mielipidettä  tarvitaan oikeastaan vain äänestyspäivänä, mutta äänestysten jälkeen kansan mielipiteen voi unohtaa".

Muistan, että lausahdus aiheutti massaluennolla kohahduksen luentosalissa istuneissa opiskelijoissa. 

Vierailija
415/2175 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokote muiden joukossa? Jota vaaditaan kohta, että pääset kahvilaan.

Vierailija
416/2175 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en olis uskonut, jos se yks paketti missä lähetettiin hurja summa rahaa ulkomaille, ei olis mennyt läpi. Mutta kun meni ja vielä niin törkeöllä tavalla niin sen jälkeen ei olr yllätys tämä ratkaisu passin suhteen.

Vierailija
417/2175 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin laajaa salaliittoa ei varmaan koskaan ennen ole ollut 😂. On siinä ollut virittäminen, ja ajatelkaa minkä laajuinen salaaminen, etteivät lampaat pääse jyvälle 🤐🤫🤔🤑🤯😷. Voi että miten ovelia NE👽 ovat.

Oletko hieman hönö? Ihmiset kun ovat naiveja sekä hyväuskoisia niin ei tarvita edes minkäänlaista salailua: ihmiset ihan itse uskovat että kaikki tämä on meidän parhaaksi ja kyllä ne viisaat päättäjät tietää paremmin.

Sama juttu kun viimeiset 20v vuotta ei ole palkkoja tarvinnu nostaa koska muuten kansallinen konkurssi yms. Ihmiset haluaa uskoa että päättäjät Eivät ole pahoja ja rikkaimmista rikkaimmat jalomielusesti ajattelevat meidän kaikkien parasta.

Vierailija
418/2175 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokote muiden joukossa? Jota vaaditaan kohta, että pääset kahvilaan.

Joka ei täytä edes rokotteen määritelmää.

Vierailija
419/2175 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin sairauksieni vuoksi eristettynä "normaalista" yhteiskunnan menosta jo ennen pandemiaakin. Onneksi on hyväpalkkainen etätyö ja varsinkin nyt pandemian aikana on säästynyt rahaa huikeasti enemmän kuin ennen pandemiaa. Jos tämä hulluus jatkuu vielä pidempään, pitänee ommella kuolinpaita ja siihen taskut.

Mun luottamukseni päättäjiin meni jo maaliskuussa 2020. Luotan enemmän siihen, mitä kasarilla opin sairaanhoito-opistossa ja sittemmin työelämässä sairaanhoitajana. Ne muutamat vuodet, joina hoitsun hommia tein, oli näin pandemian näkökulmasta elämäni varmaankin merkityksellisimmät. Kun viime kesänä tein  nk kuolinsiivousta, heitin vanhat oppikirjani roskiin. Ei olisi pitänyt, olisin voinut postittaa ne vaikka Salmiselle tai Varhilalle. MIKÄÄN tässä pandemiassa ei ole yllättänyt mua. Pandemia on edennyt juuri kuten pandemian kuuluukin edetä.

Joku palstalainen toisessa ketjussa jokin aika sitten kirjoitti, että tositilanteessa meidän päättäjät sekoilevat kuin muppetit. Loistavasti kuvattu! En ajattele, että nyt elettäisiin missään dystopiassa, mutta ajattelen, että ihan hemmetin päästään sekaisin kaikki - tai lähes kaikki - tuntuvat olevan. Kuin kanat kanalassa, johon yllättäen ilmestyy kettu. 

Ja sinä puikoissa olisit hoitanut asiat tietysti paremmin.

Vierailija
420/2175 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän mitään ole salattu. Tämä passiasiakin kerrottiin keväällä 2020. Kolmannesta piikistä on puhuttu vuosi. Materiaalipula, inflaatio, kaikki on kerrottu täysin avoimesti mutta ei sinun kaltainen vähäjärkinen ihminen ymmärrä mitään. Nytkin varmaan mietit, että mikä materiaalipula ja inflaatio, ne kun eivät siellä työttömänä jossain Itä-Helsingin yksiössä ole ne päällimmäiset asiat, jotka tulee eteen.

The Great Resetiäkin pidettiin salaliittoteoriana ja huuhaana vielä siinäkin vaiheessa, kun siitä oli kirjoitettu kirja. Varmaan tyhmimmät pitää vieläkin.