Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen Satanisti ja halveksun kaikkia uskovaisia

Vierailija
22.08.2014 |

"Do what thou wilt shall be the whole of the law".

Oma ainutkertainen elämä pitää perustaa omalle nautinnolle, eikä minkään satuolentojen palvonnalle.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei voi ajatella vain omaa nautintoaan. Täällä on muitakin ihmisiä.

Jos joku tulee onnelliseksi turvautuessaan tähän "satuolentoon", mikä siinä on väärin? Eikö hänkin silloin tavoittele nautintoa, jos uskoo uskomisellaan pääsevän vielä nauttimaan tämänkin elämän jälkeisestä elämästä? Ei se ole keneltäkään pois.

Vierailija
2/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satanisti on uskova siinä missä muslimi tai luterilainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 01:41"]

[/quote]

Church of Satan ja muut johdannaiset ovat periaatteessa ateistisia. Saatana edustaa vapautta kristinuskosta ja vapautta tavoitella omaa kohtaloaan.

Vierailija
4/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi halveksit? Kaikki tämä täällä on uskomista. Toisilla toista ja toisilla...

Kerro yksikin asia, miksi juuri satanismisi on oikea uskonto mielestäsi?

Vierailija
5/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että omaa etua korostavat aatteelliset satanistit ovat kuitenkin eri asia kuin saatananpalvojat, jotka aktiivisesti palvovat Paholaista, johon tosissaan uskovat.

Vierailija
6/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 01:41"]

[/quote]Et selvästikään tiedä aiheesta mitään. Satanisti uskoo itseensä ja elämään tässä ja nyt, siinä missä eri uskovaiset henkiolentoihin, korkeampaan todellisuuteen, johdatukseen ja kuoleman jälkeisiin hornankattiloihin tai paratiiseihin tai jälleensyntymiin, kuka mihinkin. Satanistille Saatana on pelkästään kristinuskosta otettu symboli, ei todellinen olio. 

Vierailija
8/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani saatana kiusaa koko ajan. Yritän kiusata takaisin olemalla toisenlainen. Parempi ihminen. Aina ei onnistu.

Vierailija
9/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 01:58"]

Omalla kohdallani saatana kiusaa koko ajan. Yritän kiusata takaisin olemalla toisenlainen. Parempi ihminen. Aina ei onnistu.

[/quote]

Saatana ei kiusaa. Saatana tarjoaa vapauden vuosituhansia jatkuneesta orjuudesta.

Vierailija
10/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 01:50"]

Luulen, että omaa etua korostavat aatteelliset satanistit ovat kuitenkin eri asia kuin saatananpalvojat, jotka aktiivisesti palvovat Paholaista, johon tosissaan uskovat.

[/quote]

Nehän ovatkin kaksi eri asiaa. Valitettavasti saatananpalvonta ja satanismi sekoitetaan lähes aina keskenään. Tai ei oikeastaan edes sekoiteta vaan niitä pidetään yhtenä ja samana asiana.

Vierailija
11/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä LaVeyn satanismi on typerän itserakasta ja aggressiivista. Itsekin olen satanisti mutta en halveksi jumalaan uskovia, paitsi jos uskon varjolla tuomitaan muita ja pönkitetään omaa itsetuntoa SITÄ ITSE TAJUAMATTA.

Halveksin niitä jotka juoksevat kuin läähättävät koirat muotien ja villitysten perässä koska media käskee :)

Satanismissa on se hauska puoli että itselleen eikä muille tarvitse teeskennellä - saa olla niin syntinen kuin pystyy, kunhan noudattaa maan lakeja.

Vierailija
12/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 02:08"]

Mun mielestä LaVeyn satanismi on typerän itserakasta ja aggressiivista. Itsekin olen satanisti mutta en halveksi jumalaan uskovia, paitsi jos uskon varjolla tuomitaan muita ja pönkitetään omaa itsetuntoa SITÄ ITSE TAJUAMATTA.

Halveksin niitä jotka juoksevat kuin läähättävät koirat muotien ja villitysten perässä koska media käskee :)

Satanismissa on se hauska puoli että itselleen eikä muille tarvitse teeskennellä - saa olla niin syntinen kuin pystyy, kunhan noudattaa maan lakeja.

[/quote]No miten LaVeyn satanismi sotii omaa elämänkatsomustasi vastaan? Vai tarkoititko, että pidät itseäsi typerän itserakkaana ja aggressiivisena, ja olet siitä ylpeä? 

Vierailija
13/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Lakien noudattaminen ei ole Satanismia. Jos esim. käytät huumeita, se ei haittaa ketään muuta, niin se kuuluu lakiin. Mitä tahansa teetkään ja siitä ei koidu haittaa muille ihmisille, niin se on OK.

Vierailija
14/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jaahas, selvisipä sitten sekin motivaatio. Kiva kun selvensit. Kerro sitten aikuistuttuasi, nolottaako.

Ateistina olen aina naureskellut jutuille ateistien uskonnollisuudesta, mutta nyt kuoli nauru kurkkuun. Voi teidän kanssa. Kuinka pöljä pitää olla, että ei näe lopultakin juoksevansa itsekin muodin mukana?

Vierailija
15/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 02:17"]

[/quote]

Lakien noudattaminen ei ole Satanismia. Jos esim. käytät huumeita, se ei haittaa ketään muuta, niin se kuuluu lakiin. Mitä tahansa teetkään ja siitä ei koidu haittaa muille ihmisille, niin se on OK.

[/quote]

Ja siis: "Do what thou wilt shall be whole of the law". Ja tämä siis ei tarkoita, että mitä tahansa saisi tehdä. Mutta kaikkea, siis ihan mitä tahansa saa tehdä, jos se ei haittaa muita.

Vierailija
16/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LaVeylainen satanismi ei haittaa minun elämääni millään lailla, en vaan pidä siitä. Satanismiakin on monta lajia.

En ole liiallisen itserakas, koska yritän aina nähdä itseni niin "todellisena" kuin mahdollista. Valitsen itse mistä luonteenpiirteistäni pidän erityisesti ja kehitän niitä miettimättä, ovatko ne oikein kristillisen moraalin mukaan.

Vierailija
17/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 02:23"]

[/quote]

[/quote]

Ja siis: "Do what thou wilt shall be whole of the law". Ja tämä siis ei tarkoita, että mitä tahansa saisi tehdä. Mutta kaikkea, siis ihan mitä tahansa saa tehdä, jos se ei haittaa muita.

[/quote]Toihan on nimenomaan LaVeyn keskeinen ajatus.

Vierailija
18/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 02:24"]

LaVeylainen satanismi ei haittaa minun elämääni millään lailla, en vaan pidä siitä. Satanismiakin on monta lajia.

En ole liiallisen itserakas, koska yritän aina nähdä itseni niin "todellisena" kuin mahdollista. Valitsen itse mistä luonteenpiirteistäni pidän erityisesti ja kehitän niitä miettimättä, ovatko ne oikein kristillisen moraalin mukaan.

[/quote]Sinänsä ihan sama miten itsesi koet, mutta ilmeisesti et ole tutustunut LaVeyn kirjoituksiin lainkaan, jos kuvittelet että tuo on jotenkin ristiriidassa niiden kanssa.

Vierailija
19/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 02:25"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 02:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Toihan on nimenomaan LaVeyn keskeinen ajatus.

[/quote]

No juurikin näin. 

Vierailija
20/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatana on symboli, metafora. Saatana edustaa vapautta vuosituhansien orjuudesta. Saatana edustaa vapautta. Jumala edustaa orjuutta ja alistumista.