Lapsi kaapattu!
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 13:37"]
Toivottavasti löydetään pian. Äidillä huoli varmasti kamala.
[/quote]
Tyttö on onneksi luotettavassa seurassa, oman isänsä kanssa! Helpottaa varmasti äidin oloa!
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 13:47"]
Lapsi on kateissa, ei kaapattu.
[/quote]
Kyllä se on kaapattu kuten otsioissakin lukee. Jos se viedään väkisin pihalta, on kyseessä kaappaus.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 00:05"]
Pöyristyttävää on kommentit tämän tapauksen yhteydessä lukijoilta. Isää kannustetaan ja äitiä syyllistetään vaikka ihmiset eivät tunne tapausta ja perhettä ollenkaan. Isällä on rikollistausta ja silti puolustellaan "miksi isien oikeudet eivät ole samat". Kyllä Suomessa saa yhteishuoltajuuden helposti JOS isä on tervejärkinen, ilman rikollistaustaa ja kykenevä huoltajaksi. Isä kirjoittelee tuonne selvästi itse kommentteja. Toivottavasti Poliisi saa hänet kiinni netin kautta.
[/quote]
Joo, miesten "olemattomista oikeuksista" ja sorsimisista rääkyvät kommentoijat ovat taas tätä Isät lasten asialla -sakkia, eli tasan sitä samaa porukkaa, kuin erään tietyn ketjun puheenaihe ;)
Tosi pienikokoinen tyttö. 8v ja 120cm. Joku voisi luulla nuoremmaksikin.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 13:48"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 13:47"]
Lapsi on kateissa, ei kaapattu.
[/quote]
Kyllä se on kaapattu kuten otsioissakin lukee. Jos se viedään väkisin pihalta, on kyseessä kaappaus.
[/quote]
Väkisin?! Ei tilanne niin dramaattinen ole. Tyttö on varmasti turvassa oman isänsä ja sukunsa kanssa.
Pöyristyttävää on kommentit tämän tapauksen yhteydessä lukijoilta. Isää kannustetaan ja äitiä syyllistetään vaikka ihmiset eivät tunne tapausta ja perhettä ollenkaan. Isällä on rikollistausta ja silti puolustellaan "miksi isien oikeudet eivät ole samat". Kyllä Suomessa saa yhteishuoltajuuden helposti JOS isä on tervejärkinen, ilman rikollistaustaa ja kykenevä huoltajaksi. Isä kirjoittelee tuonne selvästi itse kommentteja. Toivottavasti Poliisi saa hänet kiinni netin kautta.
[/quote]
Olen eronnut isä ja tästä tasan samaa mieltä. Pelon sekaisin miettein lähdin huoltajuuskiistoihin eron aikaan, kun olin lukenut ja kuullut miesten kohtelusta lastenvalvojalla pelkkää pahaa. Omasta kokemuksestani nyt voin kuitenkin sanoa, että potaskaahan ne puheet olivat, myös täällä meidän "pahamaineisen sossun" kaupungissa. Mun puoltani pidettiin erittäin tiukasti, sillä vaimo oli yhteishuoltajuutta ja vuoroviikkojärjestelyä vastaan. Lastenvalvojat oli naisia ja puhuivat lopulta ex-vaimon ympäri, tosin se vei monta monta tapaamisaikaa heiltä ennen kuin niin tapahtui. Mutta sinnikkäästi jaksoivat.
Mun kokemukseni on pelkkää plussaa, mutta ne tutut miehet keiden tiedän omissa huoltajuusjärjestelyissä epäonnistuneen, on myös samoja miehiä jotka on hankkineet itselleen lähestymiskieltoja. Eräskään ei näe mitään väärää siinä että on erovihassaan sabotoinut ex-vaimonsa autoa hengenvaarallisesti ja eräs ei näe mitään väärää siinä että on laittanut vaimolleen 210 tappouhkausta tekstiviestinä, siitä sai lähestymiskiellon mutta vastareaktio oli se että "on se kumma kun jätetty mies ei saa Suomessa edes suuttua". Isäyhdistykseen kuuluvat molemmat.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 14:03"]
[/quote]
Olen eronnut isä ja tästä tasan samaa mieltä. Pelon sekaisin miettein lähdin huoltajuuskiistoihin eron aikaan, kun olin lukenut ja kuullut miesten kohtelusta lastenvalvojalla pelkkää pahaa. Omasta kokemuksestani nyt voin kuitenkin sanoa, että potaskaahan ne puheet olivat, myös täällä meidän "pahamaineisen sossun" kaupungissa. Mun puoltani pidettiin erittäin tiukasti, sillä vaimo oli yhteishuoltajuutta ja vuoroviikkojärjestelyä vastaan. Lastenvalvojat oli naisia ja puhuivat lopulta ex-vaimon ympäri, tosin se vei monta monta tapaamisaikaa heiltä ennen kuin niin tapahtui. Mutta sinnikkäästi jaksoivat.
Mun kokemukseni on pelkkää plussaa, mutta ne tutut miehet keiden tiedän omissa huoltajuusjärjestelyissä epäonnistuneen, on myös samoja miehiä jotka on hankkineet itselleen lähestymiskieltoja. Eräskään ei näe mitään väärää siinä että on erovihassaan sabotoinut ex-vaimonsa autoa hengenvaarallisesti ja eräs ei näe mitään väärää siinä että on laittanut vaimolleen 210 tappouhkausta tekstiviestinä, siitä sai lähestymiskiellon mutta vastareaktio oli se että "on se kumma kun jätetty mies ei saa Suomessa edes suuttua". Isäyhdistykseen kuuluvat molemmat.
[/quote]
Näkisin tämänkin olevan huomattavasti monimutkaisempi asia. Asiat on näin mustavalkoisia yhden osapuolen lasien läpi katsottuna.
On isejä, jotka eivät tapaa lapsiaan, on isejä, jotka tekevät äidin ja lapsen elämästä helvettiä jne. Nämä tapaukset ovatkin saaneet julkisuutta ja muovanneet yleisiä käsityksiä.
Mutta on myös isejä, joilla olisi tahtoa ja tunteita olla läsnä sen lapsen arjessa, mutta se on äidin ja viranomaisasenteiden vuoksi mahdotonta. Äidissä voidaa, osoittaa vikoja ja puuteita hyvinkin äärinmäiseen rajaan saakka ja isä olla kunnollinen ja silti huoltajuus menee äidille.
Vähän osoitan minäkin äitiä sormella. Ikinä en päästäisi omaa tyttöäni vielä tuossa iässä yksin kulkemaan yökyläpaikaan vaan ihan käsikäteen periaatella veisin.
Normi meininkiä ulkomaalaiselta isältä , olen nähnyt niin monesti näitä dokumentteja kun miehet eron jälkeen vie kotimaahansa lapsen
Tolla miehellä on rikostaustaa ja on myös sekakäyttäjä.
Sitä saa mitä tilaa... En tod ottais ulkomaalaista miestä.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 14:27"]
Vähän osoitan minäkin äitiä sormella. Ikinä en päästäisi omaa tyttöäni vielä tuossa iässä yksin kulkemaan yökyläpaikaan vaan ihan käsikäteen periaatella veisin.
[/quote]
Lapseni on syntynyt loppuvuodesta ja hän on nyt 8v ja kolmannella luokalla koulussa. Tuon ikäisen odotetaan kävelevän kouluun ja kotiin, koska aamu-tai iltapäiväkerhoa ei enää järjestetä tuon ikäisille ja työssäkäyvät vanhemmat eivät pysty kuskaamaan joka aamu ja iltapäivä. Sitä on vaan pakko luottaa lapseen ja antaa mennä itsekseen.
Mitä ihmettä? Eikö lapsenne saa kävellä itse kaverille? Miten matka yökylään on jotenkin vaarallisempaa kuin matka kaverille kyläilemään?
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 14:27"]
[/quote]
Lapseni on syntynyt loppuvuodesta ja hän on nyt 8v ja kolmannella luokalla koulussa. Tuon ikäisen odotetaan kävelevän kouluun ja kotiin, koska aamu-tai iltapäiväkerhoa ei enää järjestetä tuon ikäisille ja työssäkäyvät vanhemmat eivät pysty kuskaamaan joka aamu ja iltapäivä. Sitä on vaan pakko luottaa lapseen ja antaa mennä itsekseen.
[/quote]
Alakoulu ikäisen pitäisi olla vielä suurinman osan ajastaan aikuisen seurassa! Eikä yläkouluikäisenkään olla pitkiä aikoja yksin.
Isä on ihan tappajan näköinen mies.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 14:53"]
Normi meininkiä ulkomaalaiselta isältä , olen nähnyt niin monesti näitä dokumentteja kun miehet eron jälkeen vie kotimaahansa lapsen
[/quote]
Kulttuuriero. Suomessa äitiys on valtion tukema oikeus, jossa isyys saadaan äidin armosta. Monissa maissa lapsi on suvun omaisuutta ja hän kasvaa osaksi tätä sukua ja yhteisöä. Suomessa lapset kasvaa äidin vallankäytön välineenä.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 14:27"]
[/quote]
[/quote] kuka ei pysty, kuka pystyy! Älä puhu muiden puolesta!
Toivottavasti löydetään pian. Äidillä huoli varmasti kamala.