Atoopikko kaipaa hellettä. Maksaisipa Kela eteläreissun kerran vuodessa
niin olisi helpompaa tämä elämä.
Heti kun helteet loppuivat, alkoi kutina ja ihottuman leviäminen. Töissä vaan taas 11 kuukautta ennen lomaa ja aurinko ei ole taattu sittenkään. Raps raps vaan taas ja niin edelleen.
Kommentit (16)
Juu. Mulla on reseptit Minidermiin ja solaan ei viitsi mennä koko ajan, kun on luomia. Omapahan on ongelmani : /
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 23:43"]
niin olisi helpompaa tämä elämä.
Heti kun helteet loppuivat, alkoi kutina ja ihottuman leviäminen. Töissä vaan taas 11 kuukautta ennen lomaa ja aurinko ei ole taattu sittenkään. Raps raps vaan taas ja niin edelleen.
[/quote]Pyydä lääkärin määräystä niin Kela kustantaa matkan tai ainakin korvaa siitä ison osan. Sairaanhoitona määrättävään matkaan voi anoa myös toimeentulotukea
Valohoitoa oon itte kokeillu, vahvat kortisonivoiteet tukena. Stressi on itselläni pahin vihollinen, samoin tietyt ruoka-aineet. Tsemppiä!
Olin valohoidossa talvella. Hetkeksi helpotti. Sama tilanne kuin nyt. Heti valon/lämmön loputtua kamala kutina ja ihottuma. Ja jatkuu...
Jospa tämä tästä joskus helpottaa. On aika ihotautilääkärille jo valmiina syyskuulle.
Lapsella atooppinen iho ja helteiden ajan iho oli todella hyvässä kunnossa eikä tarvinnut rasvoja ollenkaan. Nyt kun ilmat viileni meni ihokin heti huonommaksi. Omakin iho kuivui helteiden loputtua. Talvella onneksi tehdään reissu jonnekin lämpimään.
Miksi et matkusta omalla rahalla, jos kerran tienaat rahaa olemalla töissä 11 kuukautta vuodessa? Kai siitä Turkin reissun kustantaa, jos vähän priorisoi.
Auttaako Protopic yhtään? Itse olen saanut siitä jonkin verran apua.
Mulla on selkärankareuma ja joka s****nan niveltä särkee taas kun sää muuttui viileämmäksi ja varsinkin kosteammaksi. Enää kymmenisen vuotta, niin lapsi muuttanee pois kotoa ja tasan varmasti muutan sen saman tien johonkin lämpimään...
Voi kun kela maksais teille reissuja suoraan aurinkoon. Hasta la vista!
Kuulutko atopialiittoon? Sitä kautta voi päästä etelän aurinkoon hoitamaan ihoaan.
Sinulle 9. Olen maksanut osa-aikatyöstäni tienaamillani rahoilla ihorasvoja paljon. Kaikkea kun on kokeiltu. Fucicort, Fucidin, Apolar, Elocon jne. Poliklinikkamaksut kerralla n. 30 euroa ovat olleet jatkuvia kuluja useasti.
Kaikki emme ole hyväpalkkaisia. Minulle ei tule yhteiskunnalta mitään rahatukea. Eikä taida tullakaan. Kunhan kirjoitin, kun taas raavin itseäni.
Protopic on ihan paras! Mä olin kahden viikon ilmastokuntoutuksessa. Kannattaa hakea, ensikertalaiset pääsee helpoiten.
Solariumiin ja minidermin rasvaisia rasvoja iholle. mulla auttaa ne