"Neuvolantädiltä" sekos pasmat kun minä, 36 v
hyvässä ammatissa sekä naimisissa oleva nainen ilmoitin ensimmäisellä neuvolakäynnillä tänään lapsen olevan puhdas vahinko.
Ei ollut nuorelle, vastavalmistuneelle (tai näin minä ainakin päättelin) terveydenhoitajalle varmaankaan tullut aiemmin vastaan muuta kuin pitkään lasta haaveilleita äitejä vastaanotolle.
En itsekään tiedä miksi sillä meni niin pasmat siitä sekaisin, mutta rehellisesti kerroin kuinka tätä lasta oli "suunniteltu" kun hän sitä kysyi.
Kommentit (40)
Eihän tossa ole mitään ihmeellistä, että on vahinko.
Veikkaan, että oli hämmentynyt siksi ettei tiennyt mitä olisi ollut sopivaa vastata kuin että olisi asian jotenkin tuominnut.
Kai se vain alkoi miettimään, että pitääkö kysellä lapsen pitämisestä. Vai kuinka pitkällä olet.
No, haittaako se sitten. Oli nuori ja kokematon, mutta näinhän sitä kokemusta karttuu. Seuraavalla kerralla kun tulee vastaanotolle 30+ ikäinen nainen, joka kertoo raskauden olleen vahinko, ei enää mene pasmat sekaisin
Mitä hemmettiä varten siellä edes udellaan tuollaista? Sairasta. Typerään kysymykseen on hyväkin vastata niin että menee tollolta jauhot suuhun. Miten tätä on suunniteltu... mikä oli asentonne... kummalta tuli ensin... Hmmm. ... ja montakohan minuuttia veteli... piditkö ääntä...
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:31"]
No, haittaako se sitten. Oli nuori ja kokematon, mutta näinhän sitä kokemusta karttuu. Seuraavalla kerralla kun tulee vastaanotolle 30+ ikäinen nainen, joka kertoo raskauden olleen vahinko, ei enää mene pasmat sekaisin
[/quote]
Ei todellakaan haitannut, lähinnä huvitti. Mutta ymmärrän kyllä että aina tulee eteen uusia tilanteita, joita ei voi etukäteen harjoitella. -ap
Ja olen siis kohta viikolla 11. Kertoi kyllä sen jälkeen tarkkaan viikot jolloin raskauden voi vielä keskeyttää. Sanoin kyllä heti että ei tarvitse kertoa, aion pitää lapsen, vaikka vahingosta alun saikin. -ap
kyllä menis mullakin pasmat sekaisin kun 36v "hyvässä ammatissa oleva" ei tietäisi ehkäisystä.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:37"]
kyllä menis mullakin pasmat sekaisin kun 36v "hyvässä ammatissa oleva" ei tietäisi ehkäisystä.
[/quote]
Reimuidiootti, katsopas kun seksiin liittyy riskinsä ehkäisyistä huolimatta.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:37"]
[/quote]
Heh heh, ehkäisy oli kyllä käytössä, mutta mikään ehkäisy ei ole 100%, jos et ole vielä kuullut. Ai niin, selibaatti on ainoa. -ap
Meidän terkkarilta meni pasmat sekaisin, kun vastasin rehellisesti kysymykseen "Kuinka isot sisarukset suhtautuvat tulevaan vauvaan?"
Ei ollut vissiin käynyt terkkarilla mielessä, että 12v ei välttämättä tosiaan ole innoissaan vaikka nelivuotias onkin...
Kyllä pitäis terkkareilla olla elämänkokemusta vähän sen koulukirjatiedon lisäksi.
Onnea odotukseen ap! Lapset on ihania lahjoja!
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:42"]
Onnea odotukseen ap! Lapset on ihania lahjoja!
[/quote]
Kiitos, ihan mukavalta tämä nyt tuntuu ja lapsesta tulee aivan varmasti rakastettu sekä meidän vanhempien että kahden sisaruksensa puolesta! -ap
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:41"]
Meidän terkkarilta meni pasmat sekaisin, kun vastasin rehellisesti kysymykseen "Kuinka isot sisarukset suhtautuvat tulevaan vauvaan?"
Ei ollut vissiin käynyt terkkarilla mielessä, että 12v ei välttämättä tosiaan ole innoissaan vaikka nelivuotias onkin...
Kyllä pitäis terkkareilla olla elämänkokemusta vähän sen koulukirjatiedon lisäksi.
[/quote]
Mistä ihmeestä sitä elämänkokemusta voi muuta saada, kuin elämällä elämää? Myös nuoren ja vastavalmistuneen on pakko elättää itsensä ja tehdä töitä.
Itselläni on nuori terveydenhoitaja ja olen ollut häneen todella tyytyväinen. Ei ole kaavoihin kangistunut vaan osaa käyttää myös järkeään. Suuret kiitokset hänelle!
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:36"]Ja olen siis kohta viikolla 11. Kertoi kyllä sen jälkeen tarkkaan viikot jolloin raskauden voi vielä keskeyttää. Sanoin kyllä heti että ei tarvitse kertoa, aion pitää lapsen, vaikka vahingosta alun saikin. -ap
[/quote]
Meistä suurin osa on " vahinkoja".
Aika moni sanoo vo:lla ensimmäistä kertaa, että lapsi ei ollut suunniteltu. En silti koskaan ala puhumaan abortista, koska oletan, että eivät tulisi neuvolaan. (Vkoja kuitenkin silloin 8-10)
neuvolan terkka
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:27"]Eihän tossa ole mitään ihmeellistä, että on vahinko.
Veikkaan, että oli hämmentynyt siksi ettei tiennyt mitä olisi ollut sopivaa vastata kuin että olisi asian jotenkin tuominnut.
[/quote]
Juuri näin, halusi olla hienotunteinen. Ei me säikytä kovinkaan vähästä. T. Neuvolan th
Millainen on nuori th? Mä olen 35v ja tytöksi luullaan. :-)
Miksi ihmeessä kerroit neuvolassa ammattisi terkkarille? Ihme pätemistä.
Minä taas ihmettelen aina, että miksi ne neuvolan terveydenhoitajat on niin idiootteja, pasmat sekaisin meneviä, todellisia elämän koulua käymättömiä ja suoraan sanoen uteliaita ihmisiä? Miksi he opiskelevat neljä vuotta selvästikin sellaiseen ammattiin josta eivät pidä kun asiakastyössäkin antavat pelkkää "kakkaa" niskaan? Muihinkin AMK-koulutuksiin heidän olisi helpompi päästä, mutta silti lähtevät raukkoja äitejä, lapsia, perheitä kiusaamaan. Ja miksi he vielä siellä neuvolassa kärvistelevät vaikka verojen jälkeen jää mukavat 1700 euroa käteen?
Ihanaa :) Aina ei kyllä ehkä kannata olla rehellinen neuvolassa. Pitää vaan sanoa "kaikki on tosi hyvin" oli asiat miten päin vittua tahansa....