Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä akateemisia, jotka pitävät amiksia tyhminä luusereina.

Vierailija
21.08.2014 |

T. Amis

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia akateemisia taitaa olla hyvin vähän. Sen sijaan moni amis kuvittelee sellaiset ajatukset akateemisten päähän. Akateemisuus on lähes merkityksetön asia akateemiselle. En koskaan ajattele olevani akateeminen, vain tämä palsta muistuttaa koko asiasta.

En tunne akateemisia jotka pitävät asiaa merkittävänä. Mutta jostain syystä tiedän montakin vähän kouluttautunutta jotka hirveästi todistelevat että koulutuksella ei ole väliä jne. Mietin aina miksihän he niin tekevät. Minulla sille ei ole oikeasti väliä niin en mieti tai puhu koko asiasta.

Vierailija
2/39 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:18"]Sellaisia akateemisia taitaa olla hyvin vähän. Sen sijaan moni amis kuvittelee sellaiset ajatukset akateemisten päähän. Akateemisuus on lähes merkityksetön asia akateemiselle. En koskaan ajattele olevani akateeminen, vain tämä palsta muistuttaa koko asiasta.

En tunne akateemisia jotka pitävät asiaa merkittävänä. Mutta jostain syystä tiedän montakin vähän kouluttautunutta jotka hirveästi todistelevat että koulutuksella ei ole väliä jne. Mietin aina miksihän he niin tekevät. Minulla sille ei ole oikeasti väliä niin en mieti tai puhu koko asiasta.

[/quote]

Mun tutuista ei ole kuin isoveli vaimoineen ylpeitä musta, kun olen ammattikoulussa. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Peritty asenne.

t: Akateeminen

Vierailija
4/39 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt yllätys, kun yliopistojen sisälläkin osa akateemisista dissaa tiettyjä aloja ja näkee ne alempana omaansa. Idioottimaisuus ei katso koulutusta.

Vierailija
5/39 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse rehellisiä duunareita kunnioittava maisteri ja minua kuvottaa, kun palstalaiset jaksavat mainita omasta akateemisuudestaan sellaisissakin yhteyksissä joihin koulutus ei edes liity. Mielestäni sivistykseen ei kuulu omalla koulutuksella rehentely.

Vierailija
6/39 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:08"]

T. Amis

[/quote]

En minäkään!

tv. kaiken tasoisia tutkintoja suorittanut

Vierailija
7/39 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:08"]

T. Amis

[/quote]No toi just osottaa amiksen tyhmyyttä, ettei se ymmärrä sitä. Kivat sulle!

[/quote]Selitä sinä akateemisena(?), miksi pidät amiksia tyhminä luusereina niin että kaikki sen ymmärtää.

Vierailija
8/39 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tavannut sellaista asennetta akateemisilla, ylioppilas-amis-vastakkainasettelua kylläkin. En ymmärrä sitäkään. Koulutus on aina plussaa. Kukin valitsee tarpeisiinsa ja toiveisiinsa.

Akateeminen

Vierailija
9/39 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään.

T. sekä kateeminen että amis

Vierailija
10/39 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne nokka pystyssä illistelevät akateemiset ovat tod.näk. niitä, jotka eivät ole koskaan teinivuosien jälkeen elämässään olleet alemman koulutuksen ihmisten kanssa tekemisissä.

Jokaiselta sitten kumminkin löytyy suvusta se ihana Pentti-eno, joka ei kouluja käynyt, mutta oli niin sympaattinen.

Vierailija
11/39 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:05"]

En ymmärrä minäkään.

T. sekä kateeminen että amis

[/quote]

Ja en osaa näköjään kirjoittaakaan. :D *akateeminen

Vierailija
12/39 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärtänyt, mutta olen alkanut ymmärtää, kun näitä kateusaloituksia on nähnyt sen ensimmäisen kymmenisen kappaletta. Luuseri ei kuulu sanavarastooni ja tällä kertaa luusereiksihan on tuupattu nimenomaan ne pölhöt, jotka ovat uskaltautuneet yliopistoon muille kuin selkeille ammattialoille. Tyhmyyttä taas on tyhmälle yhtä vaikea selittää kuin sokealle värejä.

Vierailija
13/39 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen akateeminen, joka työskenteli opiskeluaikana matalapalkka-alalla ts. amisten keskuudessa. 80% amiksista on huippuja tyyppejä, mutta loput 20% ikävä kyllä tahraa porukan mainetta. Ei osata käyttäytyä, juoda kohtuudella, kierrättää jätettä, olla kiroilematta ja muutenkin sivistyksen taso heikko. Kytätään BB:ta ja viikon kohokohta on lauantai-kännit. En sano, etteikö näitä tyyppejä olisi akateemisissakin, mutta suhdeluku on paljon pienempi.

Ja sitä paitsi nämä urpoamikset eivät arvosta akateemisuutta yhtään. Naljailivat pitkästä "turhasta" koulutuksesta näkemättä sen arvoa. Ja aina jos erehtyi sanomaan menevänsä esim. teatteriin tai klasarikonserttiin, sai vastaukseksi "booring".

Vierailija
14/39 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:18"]

Sellaisia akateemisia taitaa olla hyvin vähän. Sen sijaan moni amis kuvittelee sellaiset ajatukset akateemisten päähän. Akateemisuus on lähes merkityksetön asia akateemiselle. En koskaan ajattele olevani akateeminen, vain tämä palsta muistuttaa koko asiasta.

[/quote]

Nyt veit kyllä täysin sanat suustani. En ole koksaan keskustellut asiasta muiden kun amisten kanssa, jotka ovat asettaneet nuo ajatukset päähäni. en todellakaan ajattele että ihmisenä amis on millään tavalla vähäpätöisempi, pidän montaa ammattikoululaista itseäni huomattavasti ahkerampana. On kuitenkin totta, että kun joku sanoo  minulle ettenkö nyt vaan voisi pitää ammattitutkintoa ja korkeakoulututkintoa samassa arvossa, on vastaus ei, en voisi. et kai itsekään pidä peruskoulun käynnyttä yhtä koulutettuna kun ammattikoulun käynnyttä? Asia näyttää kiinnostavan lähinnä amiksia itsejään.

Vierailija
15/39 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko karvanopat ostettu?

Vierailija
16/39 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:22"]Onko karvanopat ostettu?

[/quote]

Miksi olisi?

Vierailija
17/39 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtäkään akateemista, joka dissaa amiksia.

T: yliopistolla töissä ja kaksi akateemista tutkintoa suorittanut

Vierailija
18/39 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:09"]

En minäkään ymmärtänyt, mutta olen alkanut ymmärtää, kun näitä kateusaloituksia on nähnyt sen ensimmäisen kymmenisen kappaletta. Luuseri ei kuulu sanavarastooni ja tällä kertaa luusereiksihan on tuupattu nimenomaan ne pölhöt, jotka ovat uskaltautuneet yliopistoon muille kuin selkeille ammattialoille. Tyhmyyttä taas on tyhmälle yhtä vaikea selittää kuin sokealle värejä.

[/quote]

Jep, enemmän tuntuu että amis dissaa humanistia kuin humanisti amista. Kun amishan on sentään hankkinut / hankkimassa ihan oikean ammatin ja työn, humanisti vaan hukkaa aikaa ja yhteiskunnan varoja. Tätä olen saanut itse siis humanistina usein kuulla.

Ei minulla puolestani ole tarvetta pitää amiksia mitenkään luusereina, sisaruksenikaan eivät ole akateemisia. Vanhempani tosin ovat, mutta suvussani yleisesti ottaen taitaa olla enemmän duunareita kuin akateemisia.

Vierailija
19/39 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:14"]

Mä olen akateeminen, joka työskenteli opiskeluaikana matalapalkka-alalla ts. amisten keskuudessa. 80% amiksista on huippuja tyyppejä, mutta loput 20% ikävä kyllä tahraa porukan mainetta. Ei osata käyttäytyä, juoda kohtuudella, kierrättää jätettä, olla kiroilematta ja muutenkin sivistyksen taso heikko. Kytätään BB:ta ja viikon kohokohta on lauantai-kännit. En sano, etteikö näitä tyyppejä olisi akateemisissakin, mutta suhdeluku on paljon pienempi.

Ja sitä paitsi nämä urpoamikset eivät arvosta akateemisuutta yhtään. Naljailivat pitkästä "turhasta" koulutuksesta näkemättä sen arvoa. Ja aina jos erehtyi sanomaan menevänsä esim. teatteriin tai klasarikonserttiin, sai vastaukseksi "booring".

[/quote]

Aivan varmasti. 

Vierailija
20/39 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Mutta olenkin edennyt yliopisto-opintoihini reittiä ammattikoulu-ammattikorkeakoulu-yliopisto ja kokenut ja nähnyt elämää enemmän kuin keskiverto-opiskelija. Nykyisin olen työsuhteessa yliopistoon ja tohtorikoulutettava.