Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te kenellä on silmälasit! Kysyttävää linsseistä!

Vierailija
21.08.2014 |

Mulla on ollut 15 vuotta silmälasit. Kaukonäkö -3.75. Kävin optikolla näöntarkastuksessa, kun ostin uudet silmälasit 2-3vuotta sitten. Silmälasit saapuivat ja olivat ihan ok kun testasin ne äkkiä liikkeessä. Kotona kuitenkin huomasin, että näkökenttä "viettää" ja että päätä kääntäessä näkymä aaltoilee. Silmät väsyy ja päätä särkee. Vein lasit takaisin liikkeeseen ja optikko suostui korjauttamaan linssit.

Taas kuitenkin kotona huomasin, ettei ongelma ollut poissa, ja lisäksi lasit valuvat kokoajan. Laiskistuin, käytin piilolinssejä ja lopulta optikko sulki enkä koskaan siksi käynyt uudestaan paikassa.

Olen yrittänyt joissakin optikkoliikkeissä (Instrumentarium, Specsavers) ym. Kysymässä mikä niissä on vikana. Vastaus on ettei mitään? Kiristävät kyllä veloituksetta jos mainitsen ettei pysy päässä.

Onko kellään ollut vastaavaa ja missä ja miten asia on korjaantunut? Jos linssit saisi vaihdettua, missä kannattaa käydä ja paljonko suunnilleen maksaa?

Asun Espoossa, joten täältä hyviä optikkoja kaivataan :)

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi myös näitä nykyisiä linssejä hankkiessa niin, että olivat mitanneet silmän väärin, jopa 2 kertaa. Ensin sylinterin ja sitten vielä hajataiton. Luulisin että sullakin mittauksessa jotain pielessä. Voi toki myös olla että apunasi ei ole ollut ammattitaitoinen optikko laseja valitessa, eli että sinun hajataitolla ja vahvuuksilla lasit eivät asetu oikeaan kohtaan optimaalista näkökykyä ajatellen. Kävisin sinuna vielä tsekkauttamassa muualla, ota lasimääräys mukaan. :)

jos lasit valuvat, niin Se on helppo korjata. Optikkoliikkeet nimittäin kiristelevät rillejä ilmaiseksi. :)

t: rillimörkö 12v lähtien, nyt 31 v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi