Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te kenellä on silmälasit! Kysyttävää linsseistä!

Vierailija
21.08.2014 |

Mulla on ollut 15 vuotta silmälasit. Kaukonäkö -3.75. Kävin optikolla näöntarkastuksessa, kun ostin uudet silmälasit 2-3vuotta sitten. Silmälasit saapuivat ja olivat ihan ok kun testasin ne äkkiä liikkeessä. Kotona kuitenkin huomasin, että näkökenttä "viettää" ja että päätä kääntäessä näkymä aaltoilee. Silmät väsyy ja päätä särkee. Vein lasit takaisin liikkeeseen ja optikko suostui korjauttamaan linssit.

Taas kuitenkin kotona huomasin, ettei ongelma ollut poissa, ja lisäksi lasit valuvat kokoajan. Laiskistuin, käytin piilolinssejä ja lopulta optikko sulki enkä koskaan siksi käynyt uudestaan paikassa.

Olen yrittänyt joissakin optikkoliikkeissä (Instrumentarium, Specsavers) ym. Kysymässä mikä niissä on vikana. Vastaus on ettei mitään? Kiristävät kyllä veloituksetta jos mainitsen ettei pysy päässä.

Onko kellään ollut vastaavaa ja missä ja miten asia on korjaantunut? Jos linssit saisi vaihdettua, missä kannattaa käydä ja paljonko suunnilleen maksaa?

Asun Espoossa, joten täältä hyviä optikkoja kaivataan :)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:15"]Mulla kävi myös näitä nykyisiä linssejä hankkiessa niin, että olivat mitanneet silmän väärin, jopa 2 kertaa. Ensin sylinterin ja sitten vielä hajataiton. Luulisin että sullakin mittauksessa jotain pielessä. Voi toki myös olla että apunasi ei ole ollut ammattitaitoinen optikko laseja valitessa, eli että sinun hajataitolla ja vahvuuksilla lasit eivät asetu oikeaan kohtaan optimaalista näkökykyä ajatellen. Kävisin sinuna vielä tsekkauttamassa muualla, ota lasimääräys mukaan. :)

jos lasit valuvat, niin Se on helppo korjata. Optikkoliikkeet nimittäin kiristelevät rillejä ilmaiseksi. :)

t: rillimörkö 12v lähtien, nyt 31 v

[/quote]

Sori tuo viimeinen kiristyslisäys, luin aloituksesi puolihuolimattomasti. :)

Vierailija
2/21 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä aina etäisyydet ja horisontti asettuneet paikoilleen muutaman päivän sisällä... Käypä laseinesi ptikolla ja ota mukaan nykyisten lasiesi resepti (tai ehkä sait silloiselta optikolta kortin, johon arvot on merkitty). Siis jos vain vielä löydät jomman kumman. Kysy sitten, vastaavatko lasit nykyisiä arvoja vai onko syytä muuttaa. Onhan tuossa nyt jo aikaakin kulunut, ehkä on tullut jo niiden seuraavien lasien aika....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:56"]

Öö mihin kasari-lookkiin ihmiset jämähtää, jos samat kehykset on kuusikin vuotta. Joka toinen vuosi ne vaihdetaan niin saa freesimmän ilmeen.

[/quote]

Mulla on nyt ollut 7 vuotta samat kehykset. Klassinen malli ei sillä tavalla vanhene, kehykset ovat laadukkaat merkkikehykset. En osta muutenkaan mitään juuri kyseisellä kellonlyömällä muodikasta hipsteriasustetta vaan pidempään käyttöön tarkoitetut kehykset.

Vierailija
4/21 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin aikoinaan uudet lasit. Toista silmää jotenkin väänsi todella epämiellyttävästi ja n. 10 minuutissa tuli silmä/pää kipeäksi. En tottunut laseihin ollenkaan. Kaksi kertaa tarkistettiin linssit eikä muka mitään vikaa. Ostin sitten myöhemmin uudet ja niiden kanssa ei mitään ongelmaa. Pikkuisen kyllä v****ttaa jos pistää monta sataa euroa laseihin, joita ei sitten voi pitää.

Vierailija
5/21 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin maaliskuussa uudet lasit ja oon yrittäny niitä kotona pitää mut ei niillä vaan nää kunnolla. Siis just reunat pyöristyy näkökentän rajoilla ja tuntuu kun kaikki ois tosi kaukana. Harmittaa kun oli vielä niin kalliit. Vieläköhän vois käydä tarkistuttaa onko ne oikein mitattu?

Vierailija
6/21 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hajataittoa. Kerran linssi oli kiinnitetty vähän väärään asentoon. Vasta kolmas käynti auttoi, optikko uskoi, irrotti linssin ja kiinnitti sen uudestaan. Ja sen jälkeen ongelmia ei ole ollut

Vierailija
7/21 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hajataittoa ja samaa ongelmaa piilarien kanssa. Sylinteri ei pysynyt paikoillaan. Veikkaan siis, että laseissasi on jotain mitattu väärin siinä kohdassa kun optikko piirtää ja mittailee niitä pupillien paikkoja kun ostit rillit.

Vierailija
8/21 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kannattaisiko mun nyt käydä uudestaan näöntarkastuksessa ja hankkia uudet linssit? Kehyksiä en haluaisi vaihtaa.

Vierailija
9/21 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy silmälääkärillä ja hanki uudet lasit!

Vierailija
10/21 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäasema on paras optikko. Niillä on 1-2 kertaa vuodessa se tarjous, että s-etukortilla puoleen hintaan. Maksoin silmälaseistani vain 344e, vaikka linssit oli vähän alle 500e ja pokat 200e.

Vierailija
11/21 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee uusiin linsseihin totutellessa pari päivää, jolloin pysyn visusti kotona sisällä. Päätä kääntäessä huoneen nurkat tuntuvat pyöristyvän ja etäisyyksien arviointi on hankalaa. Pari kertaa olen jopa kaatanut kahvit syliin, kun muki ei osukaan pöydälle. Linssit voivat kyllä olla väärin hiotutkin, kaverille vasta kolmannet linssit menivät oikein.

Sankojen ostaminen on myös kinkkinen juttu, niitä saa sovittaa sadat ennen kuin jotkut istuvat hyvin päähän. Jos lasien valuminen ei ole kovin pahaa, kyllä ne kiristämällä saadaan paikoilleen. Joskus se vaatii pari kolme käyntiä optikolla.

Vierailija
12/21 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, oon ihan tauno näiden lasien kanssa, koska teininä äiti hoiti nämä asiat, ja yhet lasit kesti mulla melkein 6vuotta ennenkuin piti vaihtaa nyt aikuisiässä. Ihan pihalla mitä pitäs tehä :D

Vierailija
13/21 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla muovikehykset niissä laseissa? Kaikille ei sovi ne, vaan aiheuttaa vaan päänsärkyä ja silmien väsymistä. Niissä on ne linssit jotenki erilaiset.

Vierailija
14/21 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:34"]Minulla menee uusiin linsseihin totutellessa pari päivää, jolloin pysyn visusti kotona sisällä. Päätä kääntäessä huoneen nurkat tuntuvat pyöristyvän ja etäisyyksien arviointi on hankalaa. Pari kertaa olen jopa kaatanut kahvit syliin, kun muki ei osukaan pöydälle. Linssit voivat kyllä olla väärin hiotutkin, kaverille vasta kolmannet linssit menivät oikein.

Sankojen ostaminen on myös kinkkinen juttu, niitä saa sovittaa sadat ennen kuin jotkut istuvat hyvin päähän. Jos lasien valuminen ei ole kovin pahaa, kyllä ne kiristämällä saadaan paikoilleen. Joskus se vaatii pari kolme käyntiä optikolla.

[/quote]

Just tota pyöristymistä mullaki, ja etäisyyksien hahmotus huono. Olen 2viikkoa yrittänyt totutella, mutta kun ei niin ei. Tänää taas Leppävaaran juna-asemalla ihmettelin ettenpäs tiennytkään että junaradoilla on mäkiä, ennenkuin tajusin että se oli linsseistä kiinni.

Vierailija
15/21 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:35"]Onko sulla muovikehykset niissä laseissa? Kaikille ei sovi ne, vaan aiheuttaa vaan päänsärkyä ja silmien väsymistä. Niissä on ne linssit jotenki erilaiset.

[/quote]

on muovikehykset. Aiemmin ei ole ollut :o

Vierailija
16/21 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasit valuu koko ajan ja "kiristäminen" ei auta niin ne pokat nyt vaan on vääränlaiset sinulle. Ei se auta kun ostaa kokonaan uudet pokat ja linssit.

Vierailija
17/21 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:39"]Jos lasit valuu koko ajan ja "kiristäminen" ei auta niin ne pokat nyt vaan on vääränlaiset sinulle. Ei se auta kun ostaa kokonaan uudet pokat ja linssit.

[/quote]

No voi pimpula sentään. Kait se sit täytyy käydä moshaamassa erilaisia kehyksiä, et varmana pysyy päässä. :D

Vierailija
18/21 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö mihin kasari-lookkiin ihmiset jämähtää, jos samat kehykset on kuusikin vuotta. Joka toinen vuosi ne vaihdetaan niin saa freesimmän ilmeen.

Vierailija
19/21 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain muovikehysissä ne linssit ei oo tarpeeks kaarevat ja se väsyttää silmiä. Kannattaa ottaa metallikehysillä tai kehyksettömät.

Vierailija
20/21 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:56"]

[/quote]

Minulla viimeisimmät silmälasit maksoi melkein tonnin vaikka hyvät alennukset sainkin. Kun linseissä on paljon miinuksia ja lisäksi ikänäköä, ei linssejä saa tarjoushintaan. Takuulla pidän näitä laseja niin kauan mitä näen hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi