Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko häihin mennä valkoisessa paljettimekossa, jos laittaa punaisen huivin?

Vierailija
21.08.2014 |

Mulla on ihana mekko, mutta se on valkoinen. Haluaisin laittaa sen ystävän häihin. Jos muu rekvisiitta on värillistä, niin onko ok, vai onko se hirveä munaus, jos valkoinen asu mulla?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:00"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 15:54"]

Ei häihin kuulu mennä valkoisessa eikä myöskään paljettimekossa.

[/quote]

Mikä vika paljettimekossa?

[/quote]

Turhan koreileva ja huomiota herättävä (emmehän toki ole missään bileissä esittelemässä itseämme). Antaa hääparin kimaltaa.

[/quote]

Riippuu varmaan paljettimekosta, tumma esimerkiksi voi olla aika yksinkertainen. Juhliin kuuluu pukeutua juhlavasti, ja suomalaisilla on yleensä enemmän ongelmana alipukeutuminen. Itse ainakin naimisiin mennessäni toivoin, että vieraat olisivat pukeutuneet edes lähes "saman tasoisesti".

[/quote]

Mutta kyse oli nyt valkoisesta paljettimekosta.

Sanomattakin on selvää että hienoihin juhliin tulee pukeutua hienosti (ei mennä farkuissa ja likasessa t-paidassa). Mutta tyylikäs voi olla hillitystikin. Tarkoitus ei suinkaan ole viedä huomiota juhlan päätähdeltä, tässä tapauksessa hääparilta. Kimalteleva mekko kuulostaa sellaiselta jota käytetään ehkä baarissa/synttäreillä/ylppäreissä. Jos vain mahdollista niin kannattaa valita joku muu.

Vierailija
2/18 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on munaus. Please, älä nolaa itseäsi. Kyllä sille mekolle tulee käyttöä muissakin tilaisuuksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy morsiamen mielipidettä. Itse en laittaisi kokovalkoista häihin.

Vierailija
4/18 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä pelkät muut asusteet käsittämään sitä sun valkoista mekkoa. Ellei ne ole tosi peittäviä, esim. yläosaan värillinen jakkutakki.

Vierailija
5/18 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*peittämään (ei siis käsittämään)

Vierailija
6/18 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Vähän niinkuin menisi itse häämekossa toisten häihin eli täysin hääetiketin vastaista. Myöskään ylenpalttinen koreilu toisen juhlissa ei ole hyvien tapojen mukaista.

Vierailija
7/18 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt häissä kuulu muilla olla valkosta ku morsiamella!ellei erikseen ole muuta mainittu tai kysytty morsiamen mielipidettä.

Mun mielest ihan outoo tulla täältä tollasta kyselee kun meistä kukaan ei voi tietää mitä kyseessä oleva morsian sun valkosesta mekosta ajattelee.

Vierailija
8/18 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olisi emämunaus, jos ei viitsisi edes yksinkertaisinta hääetikettiä noudattaa.

Vierailija
9/18 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole etiketin mukaista, en itse menisi.

Vierailija
10/18 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymällä morsiamelta asettaa hänet aika ikävään asemaan. "Hei oisko ok et rikon pukeutumisetikettiä?" "No tuota... älä nyt suutu mutta olisi kiva, jos et laittaisi valkoista..." Voi tuntua nololta joutua ikäänkuin selittelemään ja perustelemaan asiaa.

Vierailija
11/18 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi laittaa.

Vierailija
12/18 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin jo silmissäni ap:n siellä häissä valkoisessa paljettimekossa ja punainen huivi PÄÄSSÄ :)

Vierailija
13/18 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/18 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 15:54"]

[/quote]

Vierailija
15/18 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 15:54"]

[/quote]

[/quote]

Turhan koreileva ja huomiota herättävä (emmehän toki ole missään bileissä esittelemässä itseämme). Antaa hääparin kimaltaa.

Vierailija
16/18 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit laittaa! Pidä hauskaa häissä :)

Vierailija
17/18 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:43"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Riippuu varmaan paljettimekosta, tumma esimerkiksi voi olla aika yksinkertainen. Juhliin kuuluu pukeutua juhlavasti, ja suomalaisilla on yleensä enemmän ongelmana alipukeutuminen. Itse ainakin naimisiin mennessäni toivoin, että vieraat olisivat pukeutuneet edes lähes "saman tasoisesti".

Vierailija
18/18 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en laittaisi. Itse tuoreena vaimona ajattelin mielessäni ennen häitä, että minun häihini saa kukin pukeutua miten lystää, etiketistä viis. Häissä olikin sitten pari mustaan mekkoon pukeutunutta. Ja kuinka ollakkaan, havahduin ajatuksiini siitä, että onpa mautonta laittaa häihin pelkkää mustaa päälle. Häävalokuva-albumissa nuo mustapukuiset näyttävät tosi ankeilta... Kyllä sitä etikettiä kuitenkin kannattaa noudattaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän