Voiko häihin mennä valkoisessa paljettimekossa, jos laittaa punaisen huivin?
Mulla on ihana mekko, mutta se on valkoinen. Haluaisin laittaa sen ystävän häihin. Jos muu rekvisiitta on värillistä, niin onko ok, vai onko se hirveä munaus, jos valkoinen asu mulla?
Kommentit (18)
Kyllä on munaus. Please, älä nolaa itseäsi. Kyllä sille mekolle tulee käyttöä muissakin tilaisuuksissa.
Kysy morsiamen mielipidettä. Itse en laittaisi kokovalkoista häihin.
Ei riitä pelkät muut asusteet käsittämään sitä sun valkoista mekkoa. Ellei ne ole tosi peittäviä, esim. yläosaan värillinen jakkutakki.
Ei. Vähän niinkuin menisi itse häämekossa toisten häihin eli täysin hääetiketin vastaista. Myöskään ylenpalttinen koreilu toisen juhlissa ei ole hyvien tapojen mukaista.
Ei nyt häissä kuulu muilla olla valkosta ku morsiamella!ellei erikseen ole muuta mainittu tai kysytty morsiamen mielipidettä.
Mun mielest ihan outoo tulla täältä tollasta kyselee kun meistä kukaan ei voi tietää mitä kyseessä oleva morsian sun valkosesta mekosta ajattelee.
Mielestäni olisi emämunaus, jos ei viitsisi edes yksinkertaisinta hääetikettiä noudattaa.
Ei ole etiketin mukaista, en itse menisi.
Kysymällä morsiamelta asettaa hänet aika ikävään asemaan. "Hei oisko ok et rikon pukeutumisetikettiä?" "No tuota... älä nyt suutu mutta olisi kiva, jos et laittaisi valkoista..." Voi tuntua nololta joutua ikäänkuin selittelemään ja perustelemaan asiaa.
Näin jo silmissäni ap:n siellä häissä valkoisessa paljettimekossa ja punainen huivi PÄÄSSÄ :)
Ei häihin kuulu mennä valkoisessa eikä myöskään paljettimekossa.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 15:54"]
[/quote]
Mikä vika paljettimekossa?
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 15:54"]
[/quote]
[/quote]
Turhan koreileva ja huomiota herättävä (emmehän toki ole missään bileissä esittelemässä itseämme). Antaa hääparin kimaltaa.
Tottakai voit laittaa! Pidä hauskaa häissä :)
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:43"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 15:54"]
[/quote]
[/quote]
Turhan koreileva ja huomiota herättävä (emmehän toki ole missään bileissä esittelemässä itseämme). Antaa hääparin kimaltaa.
[/quote]
Riippuu varmaan paljettimekosta, tumma esimerkiksi voi olla aika yksinkertainen. Juhliin kuuluu pukeutua juhlavasti, ja suomalaisilla on yleensä enemmän ongelmana alipukeutuminen. Itse ainakin naimisiin mennessäni toivoin, että vieraat olisivat pukeutuneet edes lähes "saman tasoisesti".
Minä en laittaisi. Itse tuoreena vaimona ajattelin mielessäni ennen häitä, että minun häihini saa kukin pukeutua miten lystää, etiketistä viis. Häissä olikin sitten pari mustaan mekkoon pukeutunutta. Ja kuinka ollakkaan, havahduin ajatuksiini siitä, että onpa mautonta laittaa häihin pelkkää mustaa päälle. Häävalokuva-albumissa nuo mustapukuiset näyttävät tosi ankeilta... Kyllä sitä etikettiä kuitenkin kannattaa noudattaa.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:00"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:43"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Riippuu varmaan paljettimekosta, tumma esimerkiksi voi olla aika yksinkertainen. Juhliin kuuluu pukeutua juhlavasti, ja suomalaisilla on yleensä enemmän ongelmana alipukeutuminen. Itse ainakin naimisiin mennessäni toivoin, että vieraat olisivat pukeutuneet edes lähes "saman tasoisesti".
[/quote]
Mutta kyse oli nyt valkoisesta paljettimekosta.
Sanomattakin on selvää että hienoihin juhliin tulee pukeutua hienosti (ei mennä farkuissa ja likasessa t-paidassa). Mutta tyylikäs voi olla hillitystikin. Tarkoitus ei suinkaan ole viedä huomiota juhlan päätähdeltä, tässä tapauksessa hääparilta. Kimalteleva mekko kuulostaa sellaiselta jota käytetään ehkä baarissa/synttäreillä/ylppäreissä. Jos vain mahdollista niin kannattaa valita joku muu.