Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen on verkkotentti?

Vierailija
21.08.2014 |

Siis jos opiskelee avoimessa yliopistossa etänä? Onko se joku lomake, joka täytetään, vai onko se joku yhteinen keskustelu, johon osallistutaan kertomalla oma näkemys?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta muutamista avoimen yliopiston verkkotenteistä. Osassa ollut ikäänkuin lomake, joka täytetään ja jossain vain tulleet esseevaihtoehdot sähköpostiin. Käsittääkseni verkkotentiksi voidaan kutsua myös sellaista, että saa kysymyksen ja on useampi päivä aikaa työstää sitä vähän kuin esseetä mutta mä olen tehnyt sellaisia perinteisempiä itse. Olen tenttinyt kotimaista kirjallisuutta ja kulttuurihistoriaa verkkotenteillä. Kotimaisen kirjallisuuden tentit olivat aika soveltavia kulttuurihistorian taas eivät juuri poikenneet tavallisista tenteistä.

Vierailija
2/2 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkotentit ovat yleensä monivalintatenttejä tai sellaisia, joihin vastataan esseemuotoisesti / muutamalla lauseella. Verkkotentit voivat olla myös molempien näiden yhdistelmiä ja esim. tietojenkäsittelytieteessä verkkotenttiin voi sisältyä myös jonkinlaisia ohjelmointitehtäviä. Verkkotentissä voi olla aikaraja, mutta usein näin ei ole vaan tentin voi tallentaa keskeneräisenä ja palata suorittamaan myöhemmin. Aloitusajankohta on käsittääkseni aina jokaisen itse päätettävissä, kunhan tentti on suoritettu deadlineen mennessä. Yleensä verkkotentissä on rajattu määrä suorituskertoja (yleensä 1-3).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan