mulla on järkyttävän paksu tukka ja vihaan tätä
Siis hiukset ovat kuin jouhia. Ja joku vielä kehuu kuinka hyvä tukka mulla on!
Se on ruma.
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 12:49"]
Mulla on pitkät ja paksut hiukset ja oon aito punapää. Ihmiset aina kehuu mun hiuksia ja osaa haluaa niitä hiplaillakki (!?) Ja kyllähän nää ihan kivoille näyttää sillon kun niitä on jaksanut laittaa, mutta kulissien takana tilanne on aivan toinen. Hiukset on tosi karheat ja raskaat ja mun päänahka on usein aivan ruvella. Kesällä on pakko pitää nutturalla koska muuten tulee kuuma, mutta sillon se päänahka vasta hautuuki.
Onkohan mitään muuta ratkasua ku leikata lyhyemmäksi? Kävin vasta kampaajalla lyhentämässä vähän ja ohentamassa, mutta eipä sekään näyttäny auttavan.
[/quote]
Tuuletuksesta pitää pitää huolta. Pöyhi ainakin hiuksia säännöllisesti, siis muutaman kerran päivässä vähintään sellaista kunnon moshausta. Föönaa kuivatessa aina se päänahka kunnolla, mutta kylmällä ilmalla, kuuma ilma kuivattaa sekin. Tuolla joku mainitsi piilosiilistä, se kuulostaa ihan mielenkiintoiselta vaihtoehdolta myös.
t:pahoista päänahkaongelmista kärsinyt nro 13
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 12:43"]
Luulisi, että kampaaja saisi paksun tukan asettumaan, kun leikataan oikeanlainen malli ja tarvittaessa ohennetaan ja kerrostetaan oikeista kohdista.
[/quote]
Eikö luulisikin? Itse olen valitettavasti joutunut toteamaan, että aika harva kampaaja osaa tehdä sen kunnolla.
[/quote]
Samoin! Olen käynyt varmasti kymmenillä kampaajilla elämäni aikana, ja kaikille Suomessa tuntuvat paksu hiukset olevan hirveän eksoottinen ilmestys, joita sitten päivitellään. Samoin kaikki tuntuvat olevan erikoistuneita (optisesti) tuuheuttaviin leikkauksiin.
Sama ongelma. Johtunee puoliksi eteläeurooppalaisesta perimästäni. Mulla on mustanruskea, todella raskas ja jouhimaisen karkea piikkisuora tukka. Pitkänä se on masentava raskas roikko, mutta lyhyenä pyrkii pystyyn ja näyttää karvalakilta. Ei hyvä mitenkään. Useimmiten laitan vaan nutturalle tai ponnarille kun en jaksa taistella laittammisen kanssa.
Sama. Mulla on vielä todella luonnonkihara letti, siis sellaisia valtavia korkkiruuvikiharoita, jotka ei edes suoristettuna pysy suorina -.-
Näytän vanhalta mummulta tän takia.
Ap.
Sama. Melkein aina kiinni. Jatkuvasti joku kysyy "miksi et pidä auki kun on niin ihanan paksu tukka" - ni just sen takia että sitten hikoaa niska ja päänahka ja tukka menee silmiin ja suuhun. Paksu, karkea ja luonnonkihara täälläkin.
Ottaisin puolet, jos olisi mahdollista:) T. harvahapsi
Hahaa, joku toinenki jouhipää! Mulle on jotkut kampaajat joskus sanoneet että mulla on viiden ihmisen hiukset päässä. Ihan suomalaista alkuperää ja blondi vielä olen. Pidän sitä yleensä kylläkin kiinni kun naamalla roikkuu. Lyhyt tukka on mahdottomuus koska siitä tulee sellainen pallo. Jos leikkaan lyhyen etutukan niin pystyyn nousee. Tykkään kyllä tukastani. Vauvani syntyi tuuhean tukan kanssa. Tuleekohan sille samanlainen?
mulla on ainakin paksuja hiuksia ohennettu kampaajalla ettei tuu niim tönköt.tosin mulla yksittäinen hius on ohut, niitä vaan on paljon. kannattaa mennä parturiin ulkomailla missä ne on tottuneempia paksuihin hiuksiin, ohennus on huomaamaton mutta silti sen tuntee.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:21"]
Sama. Mulla on vielä todella luonnonkihara letti, siis sellaisia valtavia korkkiruuvikiharoita, jotka ei edes suoristettuna pysy suorina -.-
[/quote]
Sama! Mutta kun oliskin koko pää sitä kiharaa. Vaan ei, muutama sitkeä korkkiruuvi siellä täällä, eikä niitä saa suoraksi millään. Ainoa konsti on pitää pitkää tukkaa, jonka saa kiinni, silloin näytän suurin piirtein ihmiseltä.
Mulla on todellinen liimatukka, joten symppaan lähinnä siinä etten minäkään hiuksistani pidä.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:25"]Ottaisin puolet, jos olisi mahdollista:) T. harvahapsi
[/quote]
Tu hakeen;)
Voiko näitä jouhia mitenkään saada ohuemman ja silkkisemmän näköiseksi?
Mullakin on paksu tukka, siis niin että hiuksia on poikkeuksellisen paljon. Yksittäiset hiukset eivät ole hirveän paksuja, vaaleita kun ovat. Mulla oli nuorempana runsaan tukan vuoksi hilseongelma. Päänahka ei päässyt kunnolla hengittämään, kun hiuksia on niin paljon ja pidin hiuksia paljon kiinni, kun silmillä roikkuva paksu pitkä tukka ärsytti. Kampaaja kehotti föönaamaan päänahan pestessä kylmällä ilmalla ja pöyhimään hiuksia säännöllisesti. Se auttoi.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:29"]
[/quote]
Sama! Mutta kun oliskin koko pää sitä kiharaa. Vaan ei, muutama sitkeä korkkiruuvi siellä täällä, eikä niitä saa suoraksi millään. Ainoa konsti on pitää pitkää tukkaa, jonka saa kiinni, silloin näytän suurin piirtein ihmiseltä.
[/quote]
Näköjään sitä aina kaipaa mitä itsellä ei ole. Kiharapäiset täällä haaveilee suoristuksesta, ja minä piikkisuoratukkainen inhoan juuri suoran tukan masentavaa roikkuvuutta, ja unelmoin kiharoista. Mutta tukkani on niin raskas ettei siinä pysy millään tekniikalla laitetut kiharat juuri yhtään. Digipermanentti kai toimisi "aasialaistyyppiseen" raskaaseen suoraan hiuslaatuun, mutta Suomessa niitä ei valitettavasti tehdä.
Jotenkin vaan nyt kun ikää alkaa jo olla kohta 40, on alkanut näyttää tosi pahalta suorana roikkkuva lähes musta hiusmassa, kun naamakin roikkuu jo surullsiesti alaspäin. Vaan kun ei se lyhytkään oikein toimi. Kerran olen laittanut sellaisen lyhyen mikä teknisesti toimi: ihan superlyhyen pixien joka ohennettiin veitsellä ihan päätä myöten meneväksi. Mutta kun on vähän hassun näköinen pallonaama, niin se taas ei sopinut kasvonpiirteisiin.
t. 2
Liian paksu tukka on ruma väärin leikattuna.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:33"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:29"]
[/quote]
[/quote]
Näköjään sitä aina kaipaa mitä itsellä ei ole. Kiharapäiset täällä haaveilee suoristuksesta, ja minä piikkisuoratukkainen inhoan juuri suoran tukan masentavaa roikkuvuutta, ja unelmoin kiharoista. Mutta tukkani on niin raskas ettei siinä pysy millään tekniikalla laitetut kiharat juuri yhtään. Digipermanentti kai toimisi "aasialaistyyppiseen" raskaaseen suoraan hiuslaatuun, mutta Suomessa niitä ei valitettavasti tehdä.
Jotenkin vaan nyt kun ikää alkaa jo olla kohta 40, on alkanut näyttää tosi pahalta suorana roikkkuva lähes musta hiusmassa, kun naamakin roikkuu jo surullsiesti alaspäin. Vaan kun ei se lyhytkään oikein toimi. Kerran olen laittanut sellaisen lyhyen mikä teknisesti toimi: ihan superlyhyen pixien joka ohennettiin veitsellä ihan päätä myöten meneväksi. Mutta kun on vähän hassun näköinen pallonaama, niin se taas ei sopinut kasvonpiirteisiin.
t. 2
[/quote]
Lohdullista, että muillakin on samoja ajatuksia, olipa tukka sitten suora tai kihara. Pallonaama olen minäkin, joten jos tukka olisi lyhyt, näyttäisin varmaan ihan klovnilta hölmöine paikallisine kikkaroineni. Täytän kohta 40 ja kauhulla odotan, alkaako tukka jossain vaiheessa harmaantua. Mitä sitä sitten tehdään? Hiusvärejä kammoan niiden kemikaalikuorman vuoksi, mutta mahtaisi tämä pehko olla hurja näky harmaanakin... No, pitää tietenkin olla kiitollinen, että ylipäätään on tukkaa päässä.
Minulla ei ole älyttömän paksu tukka, mutta kuitenkin.
Tykkään että se on pitkä. Kampaajani ehdotti piilosiiliä. Kuulosti ensin epäilyttävältä, mutta suostuin. Minulla on siis takaraivossa kaistale tukkaa leikattuna siiliksi. Sitä ei huomaa vaikka olisi hiukset auki, ponnarilla tai nutturalla. Suosittelen!
2 ja 14; nauran täällä ääneen viesteillesi, "näyttää karvalakilta" ja "vähän hassun näköinen pallonaama" :D
En pahalla, tiedän täysin mitä tarkoitat, itse kärsin samasta ongelmasta, mutta huvitti aivan hillittömästi sinun tapa ilmaista asia
T. 3
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 12:43"]
Luulisi, että kampaaja saisi paksun tukan asettumaan, kun leikataan oikeanlainen malli ja tarvittaessa ohennetaan ja kerrostetaan oikeista kohdista.
[/quote]
Eikö luulisikin? Itse olen valitettavasti joutunut toteamaan, että aika harva kampaaja osaa tehdä sen kunnolla.
[/quote]
Näin on. Pettynyt monta kertaa että parempi etten käy kampaajalla enää.