Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alotin vahingos uuden..

Jatketaan tähän!

Liitän oman viestini tähänkin:

Onko normaalia, ettei näin alussa tunne liikkeitä joka päivä? Oon siis tuntenu jo muutaman viikon liikkeitä, mutta nyt viikonlopun aikana ei mitään havaintoa. Mitähän nyt pitäis tehä?

Palailen myöhemmin jutskaan ja kommentoimaan. Nyt ei oikeen mikään muu asia pyöri päässä..

Terkuin Nea ja toukka 17+4

Vierailija
2/30 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF00FF]Tämä mamma pirteänä heräsi jo kuuden maissa ja tein miehelle aamiaista.. taas se työ viikko alkoi=( Minä nautin täysin siemauksin vapaa päivistäni, voisin vaikka jo tottua tähän kotona oloon=)

Nealle piti tulla sanomaan, että vaikka en mikään asiantuntia ole, niin muistan kuulleeni/lukeneeni, että alussa voi olla taukoja liikkeiden tuntemisessa. Siihenhän vaikuttaa monikin asia.. jos vaikka vauveli on kääntynyt vaihteeksi potkimaan toista puolta kohdusta, et niitä välttämättä tunne. Sinuna en olisi huolissaan. Olet muuten onnekas, kun noin aikaisin olet liikkeitä alkanut tuntemaan! Täälä ei edelleenkään ole minkään laista merkkiä, että mitään tuntisin:(

Joopa, mattoja pitäisi alkaa raahaamaan ulos. Tuo meitin koiruus ei ollenkaan meinaa lopettaa tuota karvojen pudottamista.vaikka pienen pieni koira onkin (säkä 17cm ja paino n. 2kg) niin siitä lähtee ihan tautisesti karvaa!! Eipä tuolla reppanalla juuri muuta olekkaan kuin karvaa;)

Miten miamikillä meni eiliset kekkerit, tuleppa nyt raportoimaan!!

jep, palailen uudestaan hieman myöhemmin!

t. siru ja tiiti rv 19+6 JEE Huomenna on se maaginen 20 viikkoo täynnä!! Onkohan sitten seuraava etappi se 24???[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen yksi viikonloppu takana, tuparit tuli pidettyä pääsin vasta 1 jälkeen yöllä nukkumaan, vieläkin väsyttää.

Sippuliini on kokenut kovia viimeaikoina.

Kovasti tsemppiä onneksi pienokainen on jo kuitenkin niin iso että voi maailmaan tulla ilman että olisi ihan hirmuinen hätä pienen puolesta.

En usko että Nea sinulla masussa mitään kummallista olisi menossa, vauvalla on kuitenkin vielä kovasti tilaa liikkua eikä liikkeet välttämättä aina tunnu niin kovasti.

Voisit tietty soittaa neuvolaan ja kysyä pääsisitkö pikaisesti vaikka kuuntelemaan sydänäänet saist varmuuden että kaikki on kunnossa, ei tarvitse sitten turhaan murehtia.

Toivottavasti Miamikin vauvapartyt meni kivasti, häät ainakin onnistuivat.

Kyllä noilla viikoilla alkaa olla jo raskasta juhlia ja olla pystyssä pirteänä koko päivä !

Tänään on kyllä sellainen päivä että ei huvittaisi olla hereillä ollenkaan, yöllä ukosti niin että heräsin monta kertaa eikä uni meinannut tulla millään takaisin, masuakin särkee tuolta vasemmalta puolelta aina välillä.

Väsyttääkin aivan mielettömästi.....vinkuvankuvonku........

Vielä pitää sen verran valittaa että Elisalta saa varmasti suomen hitainta ja paskinta palvelua, perjantaista asti olen odottanut soittoa ja palautetta faxin toiminnasta ja odotan siis edelleen.

Inhottavaa jos ei tilaukset tulekkaan perille, en mä nyt voi alkaa kaikille asiakkaille soittamaan että ootteko lähettäneet meille jotain, menis koko viikko soitellessa.......voi hilvatun hilvattu....

No jos lopettaisin tämän vinkumisen nyt tähän ja keskittyisin vaikka johonkin olennaiseen........toivotonta näillä aivoilla....

AA ja möhis 24+2

Vierailija
4/30 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä ukkostikin illalla oikein reippaasti. Mukavaa, kun ilma vähän raikastui, vaikkei kyllä vieläkään päästy oikein syksyisiin lämpötiloihin. Mutta mukavampaa tuo työmatkapyöräily kun aamulämpötilat on yli kymmentä astetta :)

Siru, mainitsit viikonloppuna jotain istukan sijainnista (liikkeiden tuntemattomuuteen liittyen). Onko sulla istukka vatsan puolella? Mulla on ja siksi tässä kanssa malttamattomana odotan aikaa, että ne liikkeet tuntisin, vaikka siihen kai saattaa mennä vielä viikkojakin. Eilen illalla kovin kuulostelin tuntemuksia, enkä ole ihan varma tunsinko ehkä jotain vai oliko vain mielikuvituksen tuotetta. Luultavasti vain pelkkää kuvitelmaa...

Jaksuja kaikille suppareista kärsiville. Aika monilla täällä tuntuu niitä olevan - tosin eipä kai ihme kun lasketut ajatkin niin monilla jo lähestyy :)

Tampereen treffeistä tulee varmaan tosi mukava tapaaminen. Pitäkäähän lystiä!

Täällä massu on edelleen semmonen hiukan lihoneen näköinen, mutta miehen kommentin mukaan jo näkee, että joku siellä asustaa. Omat vaatteet menee kyllä edelleen loistavasti päälle (tosin johtunee siitä, että liki kaikki vaatekaappini sisällöstä on stretsaavia). Eilen sain mammahameenkin valmiiksi eli kyllä tässä jo kelpaisi kasvatella isompaakin masua.

Rakenneultra on reilun viikon päästä. Pääsee taas pitkästä aikaa kurkkaamaan pikkukaverin elämää. Kunpa tämä viikko menisi oikein nopeasti :)

Nyt töiden pariin. Oikein mukavaa alkanutta viikkoa itse kullekin!

t. Essi, rv 17+6

Vierailija
5/30 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#800000]Taas on pitkä viikko alussaan..

Makkaralla onkin tänään lähtö tänne Suomeen! Tervetuloa takaisin! =) Jäähyväiset miehen kanssa on varmaan kauhean haikeat, mutta näettehän te kuitenkin jo(?) kuukauden kuluttua? Tsemiä. =)

Zenin tavoin mäkin jään kaipaan kauppojen sunnuntain aukioloja..Ollut mukava päästä välillä miehenkin kanssa kauppaan kahdestaan ja toi sunnuntai on ollut ainoa mahdollisuus =/

Siru: meidänkään kissat ei ole pyynnöistä huolimatta lopettaneet karvantiputtelua! Paitsi Hamlet, joka vie nyt karvatupot itse vessanpönttöön =D Mä oon miettinyt, että alkaisin siivoon kahdesti viikossa kun karvat ällöttää..=)

Mies ostikin eilen sitten digiboksin ja käy kuulemma hakeen tänään jonku kortin, että nähdään kauheesti kanavia..Meinaa ottaa myös BB:n 24/7, että pääsee sohvalla makoillen tuijottaan miten ihmiset makoilevat sohvalla..Hmm..=D Lupas myös hakea mulle henkilövaa' an kun oon sellaista vinkunu. Mun vanha vaaka näyttää mitä milloinkin riippuen millä päällä se sattuu olemaan..Toisaalta nyt alkaa tietty itkettään joka kerta kun käyn puntarilla kun näen OIKEAN painoni..=/

Rakenneultraan on tasan viikko. Jänskättää jo..Sitten mietin sitä 4D-ultraakin..Jos sittenkin kävis sellaisessakin..Millä viikoilla te käyneet siellä piipahditte? Luin nimittäin jotain pinoa siitä ja siellä joku kertoi, että 4D:ssä oli havaittu huulihalkio ja joku selkärangan paljaus(?), mitä rakenneultrassa ei oltu nähty. En kai mä saa mielenrauhaa ilman sitä sitten. ÄÄÄ!

Mä lähden nyt harkitsemaan sitä imurointia..

Mukavaa maanantaita!!

t. poppis ja räpätti rv18+5

Vierailija
6/30 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin siis muistin viedä pissinäytteen, kun ne kuitenkin sitä huomenna neuvolassa kysyvät. Mullahan on ollut se yksi pissitulehdus rv 18 ja siitä th ja lääkäri päättelevät että se voi tulla mulle nyt koska vaan ja joka neuvolakäynnillä tuota bakteeriviljelyä kysellään. Vaikka kuinka yritän heille selittää että oireita ei ole, niin jos nyt kumminkin voisin tuoda :) No, pitävät huolta tästä tulevasta äipästä :)

Nean kanssa oltiinkin melkein samaan aikaan liikkeellä pinon perustamisessa :) Vaavisi on ihan varmaan majaillut pari päivää selkään päin ja potkinut sinne. Siksi et ole liikkeitä tuntenut :) Mutta jos kovasti huolettaa niin soita ihmeessä neuvolaan ja pyydä jos pääsisit kuuntelemaan sydänääniä :)

Nautihan Siru vapaapäivistäsi! Oletko muuten kokeillut seuraavaa konstia liikkeiden tunnistamiseen: Juot jotain makeaa mehua, esim. appelsiinituoremehua tai syöt sukulaatia ja käyt kyljellesi sohvalle makaamaan. Ja ei muutakuin perhosen hipelyä tai ilmakuplia odottelemaan :) Minäkin aluksi epäilin koko ajan että pieru se siellä suolistossa vain pyörii etsien ulospääsyä ;) Mutta liikkeiksi ne myöhemmin tunnistin :)

Nyt joku hyvä vitsi kehiin, että tuo AinoAurora piristyy töissä ollessaan :)

Poppiksen kissahan se on fiksu, kun vie itse karvapallerot pönttöön :) Vielä kun ne kaksi muutakin veisivät :)

Ja sitten niistä vauvakutsuista. Kaikki meni vallan mainiosti!. Ensin söimme masumme täyteen tortilloja (nams). Sitten siskoni " leikitti" meitä, oli tietovisaa ja vauvankakkapallero" -kisaa. Kaverini saivat myös veikata vyötärönympärys-mittaani leikkaamalla langan pätkän. Pahasti menivät kyllä arviot metsään ;) Sitten veikattiin vauvan sukupuolta, pituutta, painoa ja syntymäpäivää. Sain lahjaksi semmoisen babyshower-kansion, mihin kirjoitimme kaiken ylös. Siellä oli minusta ennen ja jälkeen kuvia yms. kivaa. Kuvia babyshowereista lisäämme sinne myöhemmin :) Niin ja sain myös aivan ihania lahjoja mm. äiti- ja isämukit, runoja vauvalle-kirjan, vauvan vaatteita jne. Lopuksi vielä joimme korvapuusti-kahveet :)

Pitäisi tässä alkaa siivoamaan jahka tuo mies tuolta heräisi! En viitsi herättääkään kun mies menee tänään yövuoroon...

MiaMik rv 35+5

Vierailija
7/30 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vihdoinkin päästiin kurkkaamaan tulokastamme. Viimeksi oli ultra rv6, joten kovasti jännitti nähdä ekaa kertaa vauvan näköinen otus omassa massussa.

Nopeasti se lääkäritäti rakenteet katsoi, alle 10min meni kun se ripeästi käänteli kallon ja reisiluun esille, näytti varpaat ja kädet ja vähän muutakin. Kaikki oli kuulemma kunnossa, meinasi tosin että voisi olla hieman luultuja viikkoja isompi (noin 4-5päivää) mutta laskettua aikaa ei siirretty. Sukupuolta ei kysytty, halutaan säästää synnytykseen asti tieto salassa myös itseltämme. Poikaolo mulla on, mutta ainakaan mitään terhakkaa extrauloketta ei ultrakuvassa näkynyt. :)

Mie oon nyt reilun viikon ajan tuntenut liikkeitä mahassa, viime tiistaina jostain syystä tuntui tosi lujaa potkut, mutta nyt enemmän taas kuplasuja. Mulla menee välillä kohtu ihan kivikovaksi (lieneekö niitä harjoitussupistuksia) ja sen aikana liikkeet tuntuu selvimmin. Iltavirkku lapsi, iltaisin saa monesti tuntea ne kovimmat töytäisyt.

Oon luvannut itelleni ja miehelleni, että nyt viimein lopetan jatkuvan murehtimisen tämän raskauden osalta. Oon ollut varsinainen pessimisti, kun aiemman keskenmenon kokeneena oon mielummin jossittellut kuin julistanut tämän vauvan tuloa maailmaan. Nyt kun maha jo näkyy ja viimeistään tämän päivän hyvien uutisten jälkeen varmasti jo on syytä heittää huolet pois ja luottavaisin mielin valmistella vauvan tuloa.

Asiasta toiseen. Kesä on meitä kyllä hemmotellut, oon Kanadassa vietetyn kesän jälkeen saanut vielä kaksi helleviikkoa täällä Suomessa, uskomaton elokuu kun voi rannalla löhötä vielä päivisin ja uidakin tarkenee. :) Opiskelut alkaa vasta ensi viikolla...

Mukavaa maanantaipäivän jatkoa kaikille!

t. Superhelpottunut Aliina ja Nuppu 19+2

Vierailija
8/30 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, vapaapäivä! Tänään en kyllä tee MITÄÄN. Jos kaupassa kävisi ja ruuan vääntäisi niin se saa riittää.

Pariin päivään en oo kirjoitellut, lukenut oon pinot eilen illalla ja kommentoitavaakin oli, mutta enpä nyt enää muista mitä..

Sipulle piti ainakin toivottaa voimia kipujen kanssa! Kurjaa kun oot joutunut kärsimään noin paljon jo ennen varsinaista synnytystä! Toivotaan että tilanne kääntyy jompaan kumpaan suuntaan, joko kivut rauhoittuu tai sitten pääset auttamaan Tikrun ulos. Onneksi olet jo noin hyvillä viikoilla.

Nea, ei kannata huolestua. Tuossa vaiheessa liikkeet on kuitenkin niin vaimeita, että jos vauveli esimerkiksi kääntyy potkimaan selän puolelle, et liikkeitä ehkä tunne. Muistan kyllä kuinka sitä huolestui kun ei mitään välillä tuntunutkaan. Kokeile maata selällään tai kyljellään pitemmän aikaa jossain vaiheessa, jospa siellä jotain tuntuisi :) Ja soita ihmeessä neuvolaan jos alkaa kovasti huolettamaan etkä edelleenkään tunne mitään.

Siruhan tekee myös hoitotyötä. Sullahan on mukavasti vapaapäiviä! Nyt rentoudut ja nautit pienestä " lomasta" :) Mulla tosiaan nyt vain yksi vp, mutta täytyy ottaa tämä sitäkin rennommin. Onneksi ei tarvi nyt siivoilla. Toivottavasti saat sinäkin pian alkaa tuntea tiitin liikkeitä, on se vain niin ihanaa ja tekee raskaudesta niin paljon todellisemman!

Poppiksella ja Essillä rakenneultra lähestyy, kiva! Kyllä sinne meno jännitti, pelkäsin ihan kauheasti että mitä jos Kaapolla näkyy jotain epämuodostumia tai sydänvikaa tai jotain... Onneksi huoli oli (taas) turha.

AinoAurora, jaksamista töihin.. :) Stressaavia tuollaiset typerät ongelmat jotka pistää työt seisomaan.

MiaMikin babyshowerit kuulosti mukavilta ja onnistuneilta! Olisipa kivaa kun joku tuollaiset järjestäisi täälläkin.

Aliinalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Hienoa että Nupulla oli kaikki hyvin ja sait nyt itsekin mielenrauhan!

(.) Tämä hengenahdistus alkaa olla aikasta kurjaa.. Ei se koko ajan ole päällä, mutta ajoittain sitä tulee. Varsinkin istuessa tuntuu ettei saa tarpeeksi happea ja joutuu vähän väliä " haukkomaan" henkeä syvään. Kaipa se johtuu matalasta hb:sta ja korkeammalle nousseesta kohdusta, mutta välillä sitä kehittelee kauhukuvia että mitäs jos se onkin keuhkoveritulppa tai jtn.. :/ Kyljellään on paras olo makoilla silloin kun oikein alkaa happi loppua.

Kaapo on taitanut kääntyä perätilaan kun potkuja tuntuu niin paljon kohdunsuulla. Ja jotain iskua myös oikealla puolella mahaa, oisko pienet nyrkit jotka siellä huitoo. Enimmäkseen tuntuu kuitenkin möyrimistä.

Aurinkoista viikonalkua kaikille!

Viipero & Kaapo rv 30+0 !!!

Vierailija
9/30 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä siis sama litania tänne mihin muutkin on kirjoittaneet...

Olipas ollut hiljainen viikonloppu, pinot tuli nopeesti luettua. Tosin enpä ehtinyt itsekään kirjoitella, oli tupareiden kanssa tekemistä ihan kivasti - ja eilen en noussut oikeestaan sohvalta, katottiin koko päivä telkkaria miehen kanssa. Se tuli kyllä tarpeeseen kun on tullut enemmän ja vähemmän häärättyä kaikkea.

Harmittaa kun tilasin Ellokselta meille monet uudet verhot ja ne paketit oli tulleet jo aikoja sitten mutta niistä ei tullu mitään saapumisilmoitusta. Nyt ne onkin sitten jo lähetetty takaisin kun en ollut hakenut niitä. Ehdinpä jo koko asian unohtaa kun ei tosiaan tullut mitään lappusta... Samperi! Ei kun uudestaan tilaamaan...

SIPPU ja muutkin supistuksista kärsivät - jaksamista! Kuulosti hurjalta tuo sairaalareissu siinä mielessä, ettei varmaan vielä ihan soisi vaavin syntyvän. Onneksi on viikkoja jo mukavasti. Itsellä ei mitään synnytykseen viittaavia oireita, joten varmasti menee vielä viikkoja ennen kuin tästä jakaudutaan.

VIIPERO mulla on myös tuota hengenahdistusta vähän väliä. Tuntuu kamalalta kun happi loppuu, mutta onneksi kohtaukset kestää vain vähän aikaa kerrallaan.

Joku, olikohan se AA, oli ihmetellyt mitä pillit ja mukit tekee sairaalakassissa? No, meillä on sellaiset hassuttelumukit jotka on vähän kuin sisäpiirin vitsi jo ja piristää mieltä, ja juuri siksi ne pääsee mukaan. Kätilö suositteli että on oma juomapullo mukana, niin on helppo sitten ammeessakin siemailla koko ajan jotain juomaa. Muutenkin meinataan ottaa sairaalaan mukaan joitain omia hassuja juttuja, jotka toivottavasti vähän piristää mieltä siinä kipuilun keskellä. Aattelinkin ostaa meille molemmille jotkut hölmöt aamutossut joissa voidaan keekoilla sairaalassa =)

Tuli muuten tekstari että vauvalle on vaunut saapuneet liikkeeseen, joten päästään tällä viikolla hakemaan uudet menopelit. Sit on oikeesti kaikki valmiina, ja vaan odotellaan kyyditettävää =) Se on ihan kohta, en malttais millään odottaa!

Nyt painun tästä suihkuun ja päivän puuhiin. Jaksuja kaikille!

Karssuli ja vaavi rv 36+4

Vierailija
10/30 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DarkSlateBlue]Tulipas sitten vedettyä kunnon aamupäiväunet, kun yöllä heräilin melkein tunnin välein laittamaan ikkunaa kiinni kun alkoi sataa, vessaan, kuuntelemaan ukkosta, painajaiseen vessaan jne. Onneks ei tartte mennä töihin!!! Eli vetelin sitten melkein yhteentoista saakka, kun uni alkoi maistua.

Niin se vaan taas meni yks viikonloppu. Meidän venetsialaiset typistyi hiukan, kun toisen ystäväpariskunnan lapsi tuli kipeeksi, joten meitä oli sitten mökillä vain neljä. Mutta mukavaa oli: saunottiin, syötiin ja juotiin (kuka mitäkin...) ja turistiin mukavia. Yhteen saakka mekin valvottiin ja jestas, kuinka pimeetä tuolla maalla onkaan jo öisin. Ei sitä täällä kaupungissa tajua. Lauantai-iltana kotiuduttiin, kun möksällä ukkonen jytäs pitkin päivää. Ja eilinen menikin hikoillessa ja kämppää uuteen uskoon laittaessa. Purettiin makkarista tietsikkanurkkaus ja koottiin sinne hoitopöytälipasto. Olkkarissa meni järjestys ihan uusiks, kun piti miehen konenurkkaus saada tänne. Se hyöty tuosta mylläkästä oli, että tulihan putsattua sellaisetkin nurkat, mihin ei olla päästy muuton jälkeen millään käsiks - ja siitähän on 2½ vuotta.

Nyt kun on hoitotaso kasattuna, niin mulla jo koneessa pyörii satsi vauvanvaatteita (olipas niitä kerääntynytkin jo aika läjä...), mitä on sitten ihana laittaa jo oikelle paikoille odottamaan tulokasta. Ite mä oottelen, että koska mun ä-pakkaus tulee. Päätös on tehty Kelassa 15.8., joten ootan jo ihan hulluna. Miten se voi muka kestää näin kauan?!?

Nyt meen kuitenkin hörppäämään kupposen kahvia ja lähden käymään kirjastossa. palailen myöhemmin uudemman kerran. Että se siitä muusta elämästä, mitä veikailtiin joillan olevan... ;o)

Voikaahan hyvin!

-Amy ja EkaVekara, rv 31+4[/color]

Vierailija
11/30 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tää oksennusmasiina jatkaa sairaslomailua. Ei ole enää edes huono omatunto, kun ei musta tässä kunnossa ole kellekään mitään iloa. Miehellekin itkin jo koko viikonlopun, että oon ihan hyödytön. Onneksi on niin ihana ja huomaavainen, sai mut paremmalle mielelle. Ja oonhan mä hyödyllinen, tälle pikkuiselle ihan välttämätön. Keskityn siis siihen. Ja positiivista on se, että oksettaa enää aamuisin ja aamupäivisin. Iltapäivästä on enää pelkkää kuvotusta. Mitenkäs muuten [color=limegreen]Serenity[/color] jakselee?

[color=limegreen]MiaMikin[/color] vauvakutsut kuulosti kivoilta! Mä en oo sellaisista ennen kuullutkaan mutta taidan itsekin sellaisia toivoa sitten hamassa tulevaisuudessa!

[color=limegreen]AA:lle[/color] vinkiksi, että mun isillä oli kanssa ongelmia Elisan kanssa. Sulkivat vahingossa hänen puhelinliittymänsä, kun piti sulkea jonkun toisen! Kun mitään ei meinannut tapahtua, isukki faksasi selvityspyynnön viivästymisen syystä ja korvausvaateen ansionmenetyksistä. Liittymä avattiin uudelleen tunnin kuluttua ja seuraavana päivänä soittettiin, ja ilmoitettiin että korvaus hyvitetään tulevissa laskuissa. Suosittelen samaa sulle, tosin faksaaminen voi olla hankalaa ilman faksia. Toivottavasti homma hoituu.

[color=limegreen]Poppis[/color] hyvä! Millä ihmeellä sä olet teidän kissan noin hyvin kouluttanut? Oppiskohan toi meidän kisu saman tempun? Mies eilen jo harjasi sitä tarraharjalla, kun on kuulemma tehokkaampaa kuin imurointi ja vatteiden harjaus. Ja kumma kyllä, kissa vaan makoili ja kehräsi! Kai se karvaongelma hoituu sitten noinkin :) Siinä gallupissa muuten sun viimeinen vastaus oli loistava. Juustoja ja viinejä mäkin kaipaan melkein eniten!

[color=limegreen]Aliinalla[/color] oli iloiset ultrakuulumiset, hyvä juttu! Nyt vaan nautit joka hetkestä!

[color=limegreen]Omassa navassa[/color] ei näy muutoksia. Paino vaan tippuu ja oksentelu jatkuu. Oon yrittänyt pysyä positiivisena, mutta kyllä pian alkaa huumori loppua! Kovasti toivon, että pian jo hellitäisi ja pääsisi ihan oikeasti nauttimaan raskaudesta. Ja pääsisi urheilemaan, shoppailemaan ja näkemään ihmisiä ihan normaalisti. No, ei pidä valittaa. Onhan mulla asiat oikeesti hyvin ja tää on vain väliaikaista!

[color=limegreen]Iloista alkavaa viikkoa kaikille![/color]

[b][color=hotpink]Kesis, rv 8+4

Vierailija
12/30 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon tarraharjan siis monet varmaan tuntevat paremmin sellaisena teippirullana, joka pyörii kahvan ympärillä. Ei oikeen edes muista sanoja enää...

Kesis, jälleen

Vierailija
13/30 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viesti tulee nyt oikeastaan viikon myöhässä, mutta kai parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Viikko sitten oli se ensimmäinen neuvolakäynti... Ja siellä sitten kurkistettiin ultralla, että näkyykö pikkuista ja näkyihän se. Vastasi odotettuja viikkoja ja sydän sykki kovasti. Muuta ei vielä tehtykään, kun olin niin aikaisin liikenteessä. Seuraava käynti onkin jo ens viikolla ja sitten otetaan verikokeita ym.

Olin viime viikon lomalla ja kun jatkuva kuvotus, öklötys ja väsymys on vaivannut, niin en sitten jaksanut koneelle vaivautua ollenkaan. Olen vain pötkötellyt, syönyt ja nukkunut... :) Alkaa kilot tätä menoa kyllä äkkiä lisääntyä. Huh!

Taidanpas nyt etsiä sen esittelypinon ja liittyä rohkeasti mukaan tähän porukkaan. :)

cactus rv 8+5

14/30 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten viikonloppu taas ohi. Vaikka mulla ei oikein tunnu viikonloput missään, ku oon aina kotona. Mut siinä mielessä kivaa, että saa olla miehen kans enemmän. Ja mikä parasta, lukee yhdessä Aamulehti sängyssä ja vaan löhöillä :)

Sori, nyt tulee tosi omanapainen viesti, ku en jaksanu lukee vielä viikonlopun pinoja. Tuun sit kommentoimaan erikseen luettuani teidän viikonlopun kuulumiset.

Meillä oli miehen kans jotenki aivan ihana viikonloppu. Keskiviikkona riideltiin ihan kamalasti tyhmistä asioista. Tai siis minä riitelin. Ku musta muka tuntui, että mies ei oo tarpeeks kiinnostunu tästä raskaudesta ja minusta. Sain kauheen itkukohtauksen ja tuntu, ettei se itku ja paha olo lopu koskaan. Mies ei tienny mitä ois tehny ja sanonu. No, onneks tajus vaan vakuutella rakkauttaan ja oli lähellä. Kiva oli sitten itkusilmin mennä synnytysvalmennukseen.

No mutta, siis sen mun kohtauksen jälkeen kaikki oli taas enemmän ku hyvin. Meillä oli ihana viikonloppu. Ihana ihana ihana. Oltiin kuin vastarakastuneet <3 Käytiin ostaan vauvalle kotiintulovaatteet, pinnasängyn patja ja ne reunapehmusteet. Oli muuten vähän huippu myyjä Muksutallissa(olikohan se ton niminen kauppa tuolla lielahdessa). Ihan sairaan hassu täti :) Joo, mutta nyt siis on vauvaa varten kaikki valmiina. Jipii, nyt vaan malttamattomana odotellaan lokakuuta.

Ai niin, nyt on ilmaantunu mitä ikävin raskauden oire:peräpukamat! Oon aina ajatellu, että ihan mitä muuta vaan, kuhan niitä ei tulis. Ja tsadaa, tottakai niitäki piti tulla. Yäk. Ei oo kivaa, ei ollenkaan.

Blaah, ei kai tässä muuta. Palaan myöhemmin taas. Nyt on pakko mennä tiskaan ja peseen pyykkiä.

Iloista alkanutta viikkoa kaikille!

-Larsku 33+1

Vierailija
15/30 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green] Kiitos edelleen kaikille tsemppauksesta! Olokin alkaa olla vähän parempi ja supistuksia vähemmän... Eilen alkoi valitettavasti uusi vaiva; kauhea kutina. Ensin kutisi rinnat ja masu, mutta sitten se jatkui käsiin, jalkoihin ja kaulalle. Yöllä mies sanoi monesti, että taas sä raavit, oli herännyt mun raapimiseen. Aamulla kävin verikokeissa ja toivottavasti sieltä ei löydy mitään raskaushepatoosin viittaavaa! Äidillä on ollut se kaikissa raskauksissa ja siksi vähän pelottaa. No toivottavasti se olisi vain yliherkkyysreaktio jollakkin sairaalassa saadulle lääkkeelle?!

Mutta se omasta navasta... Nyt kommentteihin!

Nealle olikin jo moni kirjoittanut liikkeistä. Olen ihan samaa mieltä! Kannataa tosiaan yrittää vähän " herätellä" pientä joko sokerisella juotavalla/ syötävällä tai tönimällä ja sitten kuulostella. Toinen vaihtoehto on käydä neuvolassa kuuntelemassa sykkeet...

Sirulla puoliväli lähestyy tunti tunnilta! Pirteänä olet kyllä ollut jo heti aamusta!

AA, mietin, että saisiko sinne Elisalle puhelimitse yhteyden? Puhelinyhtiöhän se on, mutta eipä niistä ikinä tiedä ;-) Kun olet vähän väsynytkin, niin silloin yleensä saa sellaisen sopivan kiukun aikaan ja yleensä alkaa tapahtua! Tsemppiä töihin ja jaksamista!

Essin viikon toivon kuluvan nopeasti! On sa vain niiiin ihanaa päästä sitä pientä ultralla katsomaan!

Poppiksellakin rakenneultra ihan lähellä... Aika paljon ne siinäkin saavat katsottua, mutta toki 4D antaa vielä lisätietoa. Ja on se 4D aivan ihana kokemus muutenkin, vaikka maksaakin! Meilläkin mies puhui eilen digiboksin hankinnasta, mä siihen että onko sillä muka kiire. Mutta sun tekstistä tajusin, että sen avullahan voisi saada ajan kulumaan paremmin! Jospa siis tänään kävisimme digiboksikaupassa.. Uskomaton tuo Hamlet! Meidän kisu ei mitään muuta tee kuin mouruaa mut nähdessään. Haluaisi syliin, mutta jos hänet siihen ottaa, niin ei halua tulla. Miehen ja muiden syli kyllä kelpaa. Tämä kisu on vielä oikea sylikissa. Nähtävästi mussa jokin tympii häntä; ehkä haisen pahalle tms.?!

MiaMikin vauvakutsut kuulosti ihanilta! Ja niistä jää varmasti myös ihana muisto kirjan ja kuvien kanssa... Huomenna siis neuvolaan, tulehan kertomaan sitten kuulumisia!

Aliinalla oli hyvät ultrakuulumiset ja sielläkin tulee kohta 20vk täyteen. Hienon päätöksen olet tehnyt, raskaudesta kannattaa nauttia!

Viiperolle mukavaa vapaapäivää ja onnittelut 30 viikon täyttymisestä! Ainakin musta oli kiva päästä silloin kolmosella alkaville viikoille... Toivottavasti voit olla mahd. paljon kyljellään niin ei ahdista niin paljon. Ja muutaman viikon päästä masu varmaan jo vähän laskeutuu, niin olo helpottaa sitten...

Karssulille mukavaa vaunujenhakureissua! Hassu tunne, kun kaikki on pientä varten valmiina ja tosiaan ei voi kuin odotella, että milloinkohan hän päättää sieltä tulla... No meillä on la:t aika samoissa, joten varmaan 30pv sisällä saadaan nyytit syliimme!

Amy oli joutunut taas pelkäämään ukkosta =( Mä jo eilen toivoin, että täällä vähän ukkostaisi. Jotenkin muutama ukkonen kesässä olisi kiva kokea, varmaan olen hullu?! Toivotaan, että saat pian äitiyspakkauksen! Sillä aikaa ehdit laittaa jo muut vaatteet pestyinä odottamaan pienokaista...

Kesikselle tsemppiä edelleen pahoinvoinnin kanssa! Yritä vain syödä ja juoda mahdollisimman paljon, vaikka sitten illalla, jos silloin on parempi olo. Hienosti kuitenkin suhtaudut tuohon pahoinvointiin, olet pienelle mitä tärkein kasvualusta ja se on tärkein tehtäväsi nyt!

Cactuskin oli käynyt! Hienoa, että pieni näkyi ultrassa! Nyt vain rohkeasti mukaan ensikoiden joukkoon kirjoittelemaan ja kokemaan yhdessä...

Larskun viikonloppu kuulosti kivalta! Välillä on vain hyvä puhdistaa vähän ilmaa ja laskea pahaolo pois... Tsemppiä peräpukamien kanssa!

Nyt lähden sohvalle, yritän olla raapimatta ja odotan puhelua neuvolasta... Siinäpä sitä tekemistä yhdelle päivälle =)

Mukavaa maanantaita ja voikaa hyvin!

Sippu ja pikku-tikru 36+3

Vierailija
16/30 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliina & cactus oli käyny ultrissa ja molemmilla oli niistä hyviä uutisia! =) Hienoa! Onneks olkoon niistä molemmille!!! Nyt vaan molemmat nauttimaan raskaudesta täysin siemauksin. ;)

Larsku: Mulle tuli peräpukamia heti alkuraskaudesta, mutta sitten ne katos... Nyt oonki ootellu, että koska ne tulee takas, mutta vielä ainakaan ne ei oo vaivannu. *koputtaa puuta*

Sippu: No voi kurjuus... yks vaiva kun alkaa helpottaa niin toinen tulee tilalle... Toivottavasti se kutina ei johdu hepatoosista!!!!! pidetään peukkuja.

ON: Mä näin viime yönä unta ensikoiden tapaamisesta... Odottelin yhessä kahvilassa mun äitin, tädin ja siskon kanssa, että kello tulee 12. Sit mun äiti alko huutelee siellä, että " no niin missä täällä niitä erikoisen näkösiä on?" jne. Se siis tarkotti muita ensikoita... Mä hermostuin tietysti ja sanoin, että " nyt namaa kiinni!" . Ja se vaan jatko sitä huutelua... ja mä sanoin monta kertaa, että naama umpeen! No sit mä lopulta olin äitin naamassa kiinni ja sanoin " nyt turpa kiinni!" ja sit se lopetti... Mä lähdin sitte sinne piazzaan, joka oli siinä unessa sen kahvilan yläkerrassa (oikeesti se ei oo). Siellä oli jo muita odottamassa pöydässä ja sit mua vasta päätä tulikin istumaan mun ex-luokkakaveri -> mä hyppäsin onnessani sen kaulaan ja onnittelin sitä, kun emmä ollu tienny että se odottaa!! Olin ihan " happy happy joy joy" ! =D Sit se uni loppu siihen, että se mun kaveri sai ruuan eteensä, vaikka kukaan muu ei ollu vielä edes kattonu ruokalistaa.

Että semmonen uni... =)

Mulla alko muuten tänään äitiysloma. =) Aika hauskaa.

Taidan mennä pesemään nyt niitä villavaippahousuja mitkä mun on pitäny pestä jo viimesen kuukauden ajan.. :)

Burde ja Penni-Enni 35+1

Vierailija
17/30 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näyttäis siltä, että syssy on tulossa. Nukuin tänään toosi pitkään.. En ees muista millon oisin viimeks nukkunu 12 asti. Päättelin, et se johtuu siitä, kun ulkona on niin synkkää, etten tajunnu herätä aikasemmin.

Osaako kukaan sanoa mistä vois johtua se, kun käy kävelemässä niin käy särkemään tonne alavatsaan vasemmalle.. ?? Voisko sit olla jotain lantion löystymistä tms?

amy: Täällä kohtalotoveri!! Mäkin ootan sitä äp:ta ihan hulluna täällä ja aina ensimmäisenä aamulla ryntään postilaatikolle, mut eii. Ei vaan näy. Mulla tehty kans päätös 15.8 ja seuraavana päivänä oli postissa päätökset. Missä se pakkaus viipyy?? Mä oon meinannu jo postiin mennä kyselemään, mut enpäs viittikään jos sullekaan ei oo se vielä saapunu. Oon niin kärsimätön ja haluisin jo päästä hypistelemään niitä kaikkia vaatteita ja tavaroita. No mut toivotaan,et tulis pian!

MiaMikin babyshowerit kuulosti ihanilta. Mulle kans tollaset. Ois niin kiva.

Aliinalle tervetuloa takaisin. Ikävä tulee varmaan olemaan kova, mut kuukausi menee toivottavasti nopeesti, ja sit pääset taas kullan kainaloon.

cactus: Just eilen mietin et missäköhän olet,kun muistelin et kävit jokunen viikko sitte ilmottautumassa. Hyvä, et nyt kaikki hyvin ja ultrassa näkyi pieni masuasukki:)

Nealle vielä niistä liikkeistä. Tosiaan,ei kannata huolestua, vauva saattanu kääntyä potkimaan vaikka selkäpuolelle tms.. Ja alussa voi ollakin sellasia päiviä ettei liikkeitä tunnu, kun vauvalla ei ole vielä mitään selkeää päivärytmiä.. Ja sehän on vaan positiivista et oot jo niitä jonkin aikaa tuntenu:)

En muista mitä muuta piti kommentoida, mut kaikille tasapuolisesti haleja.. Poppis ja Essi odottelee rakenneultraa, jänskää:)

Mun tekis mieli lähtä ostamaan uusia syysvaatteita.. Mut eipä oo hirveesti valuuttaa.. Ja muutenkin, kun ei tiedä minkä kokonen sitä on sit kuukauden päästä. Mut sit voi ostaa taas uudet, heh. Oon oikee himoshoppaaja, pitäs nyt yrittää oppia säästämään yms. Ja käyttää rahaa vain välttämättömyyksiin ja vauvan tarvikkeisiin.

Kauhee kun kävi närästämään.

Sipulle vielä jaksuhaleja! Toivottavasti sulla ei oo sitä hepatoosia.

Nyt heräs meiän pikkunen. On varmaan jotenki poikittain masussa, ku tuntuu vuorotellen molemmissa kyljissä monotusta/nyrkkeilyä.. Ja nyt tuntuu ihan hassuilta noi. En tiiä mitä se siellä oikein tekee.

Nyt lähden tästä suihkuun..

lara ja pikkumöyrijä 24+6

Vierailija
18/30 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille myötätunnosta.

Elisalle olen soittanut jo 3 kertaa ja melkein saanut itkuraivarikohtauksen mutta eipä tuosta ole apua ollut, meillä on nyt asentajilla ruuhkaa en voi auttaa enempää.....hei halloo, vika on havaittu jo perjantaina mikä v...u siellä voi maksaa.

mä niin kovasti haluaisin hoitopöytää, mutta ne on niin kamalan kalliita, olen huutonetistäkin yrittäny katsoa ja huutanutkin muutamaa mutta joku ostaa ne aina liian kalliilla.

Sain pikkusiskolta ison kassillisen tyttöjen vaatteita ja ois kiva saada ne säilöön pois muovikasista ja hiplailla niitä samalla kun viikkaa mutta ei kun ei niin ei......ompas mulla huono päivä....

AA

Vierailija
19/30 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo liittymän toimimattomuus potuttaa epäilemättä, mutta kun ne asentajatkin työskentelee vain arkisin virka-aikaan. Joskus tommosessa asiakaspalvelussa olleena on kokemusta näistä... Elisaltahan on viime vuosina vähennetty väkeä aika reippaasti ja se sitten kostautuu pidempinä korjausaikoina :(

Onko se viallinen faxiliittymä ihan tavallinen puhelinliittymä vai joku yrityksen alanumero? Jos se on tavallinen puhelinliittymä niin ainakin silloinhan faxit voisi ohjata perille jos laitteen kytkisi toimivaan puhelinliittymään ja pyytäisi Elisaa tekemään soitonsiirron siitä faxin numerosta sen puhelimen numeroon. Tulisi ainakin faxit käännettynä perille. Tai siis mun logiikalla tän pitäisi toimia näin... Ja ehkä tämmönen vois toimia yrityspuolellakin, en tiedä...

Vierailija
20/30 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkemmin aateltuna, en oo tosta siirtohomman toimivuudesta ihan varma. Kaipa se riippuu siitä missä kohdin se vika on... Hmm.. Ei taas pitäis sanoo mitään ennenkö aattelee loppuun asti.

Toivottavasti ainakin saatte sen linjan pian kuntoon.