Nuhan takiako ei voi olla töistä poissa?
En ole kertaakaan elämässäni ollut sairauden takia poissa töistä, mutta nyt olis vissiin sekin päivä edessä, ehkä. Mulla on ihan järkyttävä nuha. Nenä on aivan tukossa ja silmät valuu solkenaan. Kuumetta ei ole, mutta olo on tosi tukkoinen.
Täältä olen lukenut monesti, että nuhan takia ei saa olla poissa töistä. Oletteko tosissanne, että menette töihin, vaikka on tolkuton flunssa?
Kommentit (29)
Opettajan työssä on ihan sama, mitä muut ajattelee. Oppilaille ei tarvitse kertoa saikun syytä eikä myöskään työkavereilleen.
kuumeen. Jos menee lääkärille, hän tuskin mittaa kuumetta.
Olo on niin kamala, että varmaan pyörtyisin työpäivän aikana. Huimaa, oksettaa ja heikottaa aina kun on nuha. Ja toisaalta, ei hoitoalalla saa olla töissä nuhaisena. Ei ainakaan sellaisessa paikassa jossa on infektioherkkiä asiakkaita.
Meidän terveyskeskus -päivystyksessä mitataan heti tullessa siinä odotushuoneessa kuume, jos menee päivystykseen flunssan tai muun sellaisen takia, johon kuume liittyy. Kuumemittari annetaan käteen siitä luukulta, johon ilmoittaudutaan ja kuume merkitään papereihin, josta lääkäri sen näkee.
Pieni nuhakin kun on vakava sairaus immuniteettivajauksesta kärsivälle lapselle :(
Vierailija:
jo sieltä töistä ei voi olla pois ilman lääkärintodistusta, sitä jota ei myönnetty.. olistko sittenkin?
Tosin en saanut kuin sen yhden päivän, mutta menin sitten seuraavana päivänä uudestaan ja ilmeisesti lääkäri ei voinut samaa syytä laittaa toista kertaa (?) niin vetäisi jostain diagnoosiksi poskiontelon tulehduksen ja sillä sain sitten pari päivää lisää saikkua. Mutta kyllä siis ihan pelkällä nuhalla voi ainakin sen yhden päivän saada vapaata, ainakin minä saan kun on veto ihan pois kun nuha on pahimmillaan (tosin tämäkin varmaan riippuu ihan lääkäristä?)
kerhoissa, eikä mene pihalle leikkimään jos jollakin on vesirokko.
Koulua pitää käydä, ja yrittää elää mahdollisimman normaalia elämää. Meidän kunnassa ei todellakaan ole mahdollisuutta saada lasta pienryhmään tai kotiopetukseen niin että lasta ohjaa opettaja, joten kouluun on pakko mennä jos haluaa että lapsi saa kunnon opetusta.
Mä soitin esimiehelle että olen flunssassa, se sanoi että mene nyt kuitenkin ja lopeta jos olo pahenee.
No mennän sitten töihin vaikka pää kainalossa jos ei kerran flunssasta saa toipua työkuntoon. Ruumiillinen työkin vielä, niin ihan eri kuin jos istuisi näytön äärellä juomassa kuumaa teetä. Ei auta itku työmarkkinoilla.
Siivooja 123
jo sieltä töistä ei voi olla pois ilman lääkärintodistusta, sitä jota ei myönnetty.. olistko sittenkin?