Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuhan takiako ei voi olla töistä poissa?

Vierailija
28.08.2006 |

En ole kertaakaan elämässäni ollut sairauden takia poissa töistä, mutta nyt olis vissiin sekin päivä edessä, ehkä. Mulla on ihan järkyttävä nuha. Nenä on aivan tukossa ja silmät valuu solkenaan. Kuumetta ei ole, mutta olo on tosi tukkoinen.

Täältä olen lukenut monesti, että nuhan takia ei saa olla poissa töistä. Oletteko tosissanne, että menette töihin, vaikka on tolkuton flunssa?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuhalla ymmärretään, että räkä valuu ja olo on tukkoinen. Finrexiä nassuun ja töihin.

Flunssa voi olla pahempi, mutta jos kuumetta ei ole, niin töihin. Jos tekee töitä hoitoalalla tai asiakaspalvelussa, niin varmaan laittavat tarvittaessa kotiin.

Jos joka flunssan takia olisin pois töistä, niin tuskinpa niitä työpäiviä paljoa kertyisi.

Vierailija
2/29 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut onneksi vähän kipeenä ja nekin vähät kerrat viikonloppuisin tai lomilla.

Meillä kyllä töissä katsotaan nuhaneniä tosi pahalla silmällä, tyyliin " olisit sairastanut kotona, etkä tullut tartuttamaan muita" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu että pää räjähtää, niin lepää toki pari päivää.

Vierailija
4/29 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ikävää sekin, että saa muiden vihat niskoilleen silloinkin, kun painaa sairaana töissä.

Vierailija
5/29 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajalle tulee halvemmaksi maksaa pari sairaspäivää sinulle kuin koko osastolle puolitehoisista flunssapäivistä. Mikään ole ärsyttävämpää kuin joku " työn sankari" joka tulee toimistolle niistämään koko päiväksi, voi sitä liman määrää ja kuvottavaa ääntä. :P

Vierailija
6/29 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä liikkeellä oleva nuha kestää räkäisessä vaiheessa pari viikkoa. Jossain vaiheessa taitaa jo lääkärikin pistää stopin kotona oleilulle ja silloin on töihin mentävä vaikka kuinka tartuttaisi muita.

Pari hankalinta päivää voi varmasti olla kotona.

Vierailija
7/29 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kävisin kyllä hakemassa saikkua ja sanoisin että on kuumettakin. Se pieni valkoinen valhe saattaa kuitenkin säästää suuren osan kollegoistasi tuolta lenssulta.

Vierailija
8/29 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole asiaa töihin räkäisenä. Elintarvikkeiden kanssa kun työskentelee, ei köhiminen ja räkiminen tule kysymykseenkään.

Vierailija
9/29 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työtehtävät voi suorittaa nuhaisena siinä missä ei-nuhaisena, niin minusta kuuluu mennä töihin. Kaupan elintarvikemyyjän on syytä pysyä kotona, mutta jos on toimihenkilötyö, nuha ei haittaa töistä suoriutumista (merkittävästi).

Vierailija
10/29 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuume nousee harvoin, mutta saatan olla ihan kanttuvei muuten flunssani kanssa.

Flunssa paranee nopeammin, jos malttaa levätä. Niinpä päivän poissaolo flunssan alkuvaiheessa saattaa riittää. Jos taas olen sitkeästi mennyt nuhaisena töihin, on tauti pahentunut ja sitten olenkin joutunut olemaan muutaman päivän sängyn pohjalla myöhemmin.

Vierailija
11/29 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin sitten kiltisti töihin, kun en saanut sijaista. Olen siis opettaja. Nyt on olo kuin hakatulla. Kuumetta ei edelleenkään, mutta olis kyllä pitäny jäädä kotiin. Olis ehkä olo helpottanut, kun olisi levännyt päivän. Nyt tuntuu, että on äänikin ihan maassa.

ap

Vierailija
12/29 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajaihminen ja käynyt tartuttamassa luokallisen oppilaita! Huh huijaa!

Vierailija
13/29 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei töistä voi olla pois noin vain. Harva lääkäri antaa flunssaan sairaslomaa. Kyllä kuumetta pitää olla ennen kuin sairasloma irtoaa ja päivystyksessä mitataan kuume.

Vierailija
14/29 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi sehän tarkoittaisi sitä, ettei voisi otta ennen päivystykseen menoa lääkettä ollenkaan, koska sehän laskee kuumeen.

Taisi olla ihan hihasta vedetty toi sun juttus 18.

Vierailija
15/29 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen opettaja ja toteaisin, että mitä täällä arvuuttelemaan antaako lääkäri saikkua vai ei: ystävällisesti hän menee ja kysyy. Itse en kyllä hae saikkua nuhan takia; nasolinia nenään ja räkä ei valu, särkylääkkeen voimalla jaksaa päivän.

Vierailija
16/29 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vaarini oli töissä lähes 60 vuotta ja tuona aikana ei ollut kertaakaan pois töistä sairauden takia.

Vierailija
17/29 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssan perushoito on sitä lepoa, joten sitähän se lekuri määrää.

Vierailija
18/29 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinäkin ope, kun luetunymmärtäminen on tota luokkaa. Eihän ap sitä arvuutellut, antaako lääkäri saikkua vai ei, vaan yleistä ajattelutapaa. Eiköhän saikkua saa mistä vaan, jos vaan haluaa.

Sitäpaitsi ei kaupungille yleensä tarvitse ensimmäisten kolmen päivän poissaolosta mitään lääkärintodistusta. Kyse on vaan rehellisyydestä.

Vierailija
19/29 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuhan vuoksi. Olisi pitänyt lääkärin mukaan olla kuumetta!

Minulle oli silloin ihan sama vaikka töissä olinkin, mutta asiakaspalvelutyö ja siistien hienojen vaatteiden ja räkäisten nenäliinojen yhdistäminen tuntui mahdottomalta myös pomosta.

Mutta kädet piti molempien pystyyn nostaa kun saikkua ei tullut. Kun " isopomo" ei hyväksy sairaslomaa ilman lääkärintodistusta.

Ja kun minulla on nuha se on sitä, että 100kpl:n paketti nessuja menee päivässä.

Vierailija
20/29 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti tarttuu toisiinkiin ja sitten on kohta kaikki sairaana.. ei hyvä! Ja vaikka esim. minulle ei nouse kuumetta kovin helposti, voi se sama tauti jollekin toiselle sen kuumeen nostaa, joten tämänkään takia en lähtisi nuhassa töihin..

Meillä ei pysty olemaan töissä nuhassakaan (asiakaspalvelu). Joskus joku on yrittänyt, mutta aika huonolta se asiakkaankin korvissa kuulostaa kun toinen niistelee, aivastelee ja yskii. Joskus on ASIAKAS sitten sanonutkin näille, että kannattaisikohan lähteä kotiin lepäämään (tämä on jo aika noloa.. ) Ja helposti menee ääni, kun on vähän kipeänä ja sitten on pakko hakea jo enemmän sitä saikkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi