Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä asioita et ole kertonut neuvolassa?

Vierailija
21.08.2014 |

Mitkä asiat olet pitänyt omana tietonasi?

Mä en kertonut, että meidän muksu sai vielä 2vuotiaana yömaitoa, sanoin vain että hyvin maistuu pojalle maito. ;-)

Ja että ei joka päivä jaksettu lähteä ulkoilemaan esim leikkipuistoon, kökötettiin vain kotona. :-P

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabiksen käytön, joka tosin loppui raskauteen.

Vierailija
2/16 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 00:58"]Kannabiksen käytön, joka tosin loppui raskauteen.

[/quote]Oletko huume Markon puoliso ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 01:02"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 00:58"]Kannabiksen käytön, joka tosin loppui raskauteen.

[/quote]Oletko huume Markon puoliso ?

[/quote]

En :(

Vierailija
4/16 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ekan vuodennjälkeen ei kannata rintamaidosta mainita.

Ja kun esikoisen uniongelmia vähäteltiin aikansan, niin seuraavien lasten kohdalla sanoin aina vaan, että hyvin nukkuvat, vaikka iltanukahtamisessa oli aikamoisia haasteita. Oli vaan niin karuja ne neuvolakokemukset esikoisen kanssa, etten enää ikinä halunnut palata siihen samaan aiheeseen.

Vierailija
5/16 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro neuvolassa mitään henkilökohtaista. Kerron kyllä, mitä uutta lapsi on oppinut, mutta parisuhteesta tai itsestäni pysyn visusti hiljaa. Ei kuulu sille ihmiselle. Ylipäänsä vain hymyilen ja lupaan tehdä ohjeiden mukaan aina, mitä th käskee milloinkin, mutta perheemme kuitenkin jatkaa omalla tyylillään ja maalaisjärjellä. Emme esim. lisää ruokaöljyä vadelmasoseeseen, kuten th käskee.

Vierailija
6/16 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lisäilty sitä ruokaöljyä minnekkään, vaikka käskettiinkin. Muutenkin käytettiin normaalirasvaisia tuotteita eikä rasvattomia. Yleensäkin siellä neuvolassa vai nyökyttelin ja kotona tehtiin omalla tavalla.

Vierailija
7/16 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta raskausajan ruokavaliostani, (tai siis syön kyllä aina niin), eli siitä etten käytä mitään maitotuotteita, enkä vehnää ollenkaan. Ensimmäisellä kerralla kun tuosta puhuin, sain hirveän saarnan siitä kuinka vähintään kuolen osteoporoosiin jne... Ei sitten sille ekalle terkalle tullit mieleen että saatan saada kalsiumia ja D-vitamiinia esim. purkista... 

En myöskään puhunut toisella kertaa mitään maidon tulosta ja siitä, että ensimmäisellä kerralla lääkäri tutki minut ja havaitsi että minulla on todella vähän maitorauhasia, ja maidon tulo oli siksi todella vähäistä. Kerroin osittaisen imettäminen syyksi vain että en enää jaksanut imettää. 

Seksielämästä en ole puhunut kertaakaan, olen vain todennut, että asia ei mielestäni kuulu neuvolalle. Enkä siitä, että mies tekee todella pitkiä päiviä töissä, ja että olen aikalailla yksin lasten kanssa, en nimittäin jaksa sitä perhekerhojen ja muiden "äitiryhmien" tuputtamista, ne eivät vain kiinnosta. 

Jostain syystä en puhu omista harrastuksistanikaan, (juoksen, treenaan, luen ja teen käsitöitä), koska jotenkin koen että nekään eivät kuulu neuvolalle. En kyllä muutenkaan puhu itsestäni, koen ne "voimavarakyselytkin" yksityisten asioiden utelemiseksi. Olen kyllä useamman kerran todennut neuvolassa että jos minä tai minä ja mies tarvitsemme apua, saamme sitä kyllä aikuisille tarkoitetun terveydenhuollon kautta ja yksityiseltä. 

Vierailija
8/16 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös jätin kertomatta meidän seksielämästä, kysyttäessäkin. Ensimmäisen lapsen valmennuksessa, jonka neuvola järjesti esikoisen saaville pareille, oli ihan vauhko keski-ikäinen th, joka syyllisti odottavia äitejä jo etukäteen ihan urakalla. Hän jaksoi paasata, miten miehet tarvitsevat seksiä heti synnytyksen jälkeen. Noh, meillä ainakin me molemmat halusimme nukkua ne lyhyt hetket, kun vastasyntyneemme nukkui yhteen menoon ilta- ja yöaikaan. Kaikella on aikansa.

Vierailija
9/16 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Audit-testiin en vastannut rehellisesti, niihin kohtiin jossa kyseltiin viimeisen vuoden aikana tapahtuneita asioita ja juomien määrään. Lapsettoman festarikäyttäytyminen ei mielestäni liity raskauteen, jonka aikana en tietenkään juonut.

Toisen lapsen kohdalla en tule kertomaan ettei nukuteta vauvaa vaunuissa..

Vierailija
10/16 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetin 6kk ikään asti, ei olisi pitänyt tästä kertoa. Lapsi kasvoi ja kehittyi hienosti siitäkin huolimatta.

Puolen vuoden jälkeen en myöskään kertonut että vauva (ja myöhemmin taapero ikäinen) nukkuu vanhempien vieressä, kerroin kun oli vauva että nukkuu kaikki yöt vieressä ja se oli joku kauhistus neuvolan tädille. Alkoi kyselemään mun ja miehen seksielämästä. Sanoin että uskon sen olevan huomattavasti helpommin toteutettavissa nyt kun lapsi on vauva kuin sitten kun hän on 15v :D Olisitte nähneet terkan silmän muljautukset!

Vierailija
11/16 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että parisuhde on päin helvettiä.

Vierailija
12/16 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ainakin perhepeti on lapselle ykkösvalinta, toki se ei jokaiselle vanhemmalle sovi. Myös täysimettäminen 6kk saakka on hieno saavutus ja who:kin suosittaa imetystä 2v saakka.

t:neuvolan terkkari

Vierailija
13/16 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 00:57"]Mitkä asiat olet pitänyt omana tietonasi?

Mä en kertonut, että meidän muksu sai vielä 2vuotiaana yömaitoa, sanoin vain että hyvin maistuu pojalle maito. ;-)

Ja että ei joka päivä jaksettu lähteä ulkoilemaan esim leikkipuistoon, kökötettiin vain kotona. :-P

[/quote]

Samat.

Vierailija
14/16 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 08:38"]

Minusta ainakin perhepeti on lapselle ykkösvalinta, toki se ei jokaiselle vanhemmalle sovi. Myös täysimettäminen 6kk saakka on hieno saavutus ja who:kin suosittaa imetystä 2v saakka.

t:neuvolan terkkari

[/quote]

Kiitos! Mutta en oikeasti pidä 6kk täysimetystä saavutuksena. Se nyt vain oli helpoin tapa ruokkia lapsi, ei sotkua, ei pullojen putsaamista/lämmittelyä, ei tarvinnut hakea kaupasta vauvalle ruokaa, maitoa tuli reippaasti yli vauvan tarpeiden ja vauva oli tyytyväinen.

Kummastutti vaan se terkan asenne että "isä ei pääse osallistumaan ruokailuihin kun imetät". No, pääsi sitten puolen vuoden jälkeen. Ja voihan nyt vauvan kanssa olla lähellä ja yhdessä ilman että ruokkii häntä.

Kummastutti myös tuo perhepeti jutun "ongelma". Eli vanhempien väliset seksihommat. Olisin ymmärtänyt jos terkka olisi varoitellut ettei vauva jää peittojen/tyynyjen alle tai ettei häntä nukuteta sängyn reunalla josta voi pudota. 

T6

Vierailija
15/16 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole kertonut siitä, että olen käyttänyt useita laittomia päihteitä useiden vuosien ajan ja minulla on myös vanha nuoruusajalta tullut tuomio törkeästä huumausainerikoksesta. Päihteidenkäyttöni ei ole kuitenkaan ollut koskaan millään tapaa ongelmallista tai elämääni hallitsevaa, ja lopetin kaiken jo monta kuukautta ennen kuin aloimme yrittää lapsen tekoa. En koe, että minun päihteidenkäyttöhistoriani kuuluu kenellekään ulkpuoliselle tai liittyy mitenkään siihen, millainen äiti olen tai miten hoidan lapseni. Tupakkaa ja alkoholia en ole käyttänyt ollenkaan vuosiin ennen lastakaan.

Vierailija
16/16 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- parisuhteessa meni aika huonosti

- masentaa (esikoisen jälkeen sairastuin masennukseen, ja kuopuksen syntymän jälkeen mielialasta kyseltiin koko ajan, ahdisti vain enemmän)