Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia äitipuolia

Vierailija
20.08.2014 |

lapsillanne on? ja millaiset välit teillä on näihin naisiin? Ihan kiinnostuksen vuoksi kyselen, kun olen tällaisessa elämäntilanteessa nyt itse.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun muksulla (2v) on ihan mahtava äitipuoli. Nainen on itseasiassa mun entinen päiväkotikaveri. Ollu läsnä neidin elämässä jo vauva-ajoista asti ja osaa tosi hienosti antaa myös tilaa isä-lapsi-laatuajalle.

Ollaan myös muutamaan otteseen hengattu kahestaan jos ollaan kaupungilla tms törmätty. Mutta meidän kohalla tilanne on siinä mielessä helpompi ku mää en oo lapsen isän kans ikinä kunnolla yhessä ollut. Joten ei oo kovin mustasukkasuusongelmia...

Vierailija
2/13 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja miehellä on neljä 6-14-vuotiasta lasta. Erottiin kolme vuotta sitten ja nyt kummallakin on jo uudet puolisot. Äitipuoli on ollut heidän elämässä vähän reilun vuoden ja nyt viimesen puol vuotta ovat asuneet saman katon alla. Siellä asuu myös äitipuolen alle kouluikänen tyttö. Hyvin tulevat toimeen pienen alkukankeuden jälkeen. Lapset asuu siellä siis joka toinen viikko. Kolmestaan miehen ja uuden avovaimon kanssa käytiin sääntöjä läpi ja sovittiin toimintatapoja. Helpotti asioita kovasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, että teidän asiat on noin! Mä olen tavannut lasteni äitipuolen vain kerran, vaikka on ollut heidän elämässään jo kaksi vuotta. Vaikea sanoa yhtään mitään, ehkä jännitti mua tavatessamme, oli aika jäykkis ja virallinen. Lapsille olen puhunut hänestä vain hyvää- vaikken tosiaan tunne koko ihmistä ja lapseni pitävät hänestä joten kaikki ok.

Vierailija
4/13 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo onkin todella fiksua käydä kaikkien aikuisten kesken asioita läpi, kuitenkin kaikki lasten elämässä olevat aikuiset jollain lailla osallistuvat heidän kasvatukseensa. Ja siksikin tuntuu tuo etäisyys oudolta. terv. edellinen

Vierailija
5/13 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tykkäätte siitä jos äitipuoli laittelee jatkuvasti kuvia miehensä lapsista ja kirjoittaa heistä juttua, samalla esiintyen heidän äitinään. Mä en vaan osais kuvitella että joku toinen koittais olla äiti mun lapsille, ja vielä kehuskelisi miten hyvä on.

Vierailija
6/13 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:15"]Mitä tykkäätte siitä jos äitipuoli laittelee jatkuvasti kuvia miehensä lapsista ja kirjoittaa heistä juttua, samalla esiintyen heidän äitinään. Mä en vaan osais kuvitella että joku toinen koittais olla äiti mun lapsille, ja vielä kehuskelisi miten hyvä on.

[/quote]

Faceen siis...

Vierailija
7/13 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:15"]

Mitä tykkäätte siitä jos äitipuoli laittelee jatkuvasti kuvia miehensä lapsista ja kirjoittaa heistä juttua, samalla esiintyen heidän äitinään. Mä en vaan osais kuvitella että joku toinen koittais olla äiti mun lapsille, ja vielä kehuskelisi miten hyvä on.

[/quote]

Olisin vähän huolestunut. Vähän psykoottista, noitahan on :(

Vierailija
8/13 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikani 13v sai äitipuolekseen alkoholisti naisen, jolla viisi omaa lasta neljälle eri isälle. muuutaman kerran poika oli heidän luonaan, ja näki miten isä sai turpiinsa naiselta koska yritti estää juomasta enempää. eipä sen koommin poika ole halunnut heille mennä, enkä senpuoleen päästäisikään. isä ei saa meille tulla poikaa tapaamaan, koska nainen on sairaan mustasukkainen ja epäilee mun ja exän välillä tapahtuvan jotain. puhelimen nainen otti exältä pois, kun ei tiedä kenelle mies soittelee ja viestittelee. eli poika ei isänsä kanssa enää juurikaan tapaa tai soittele, sääli koska isä on pojalle ollut melkein puolijumala. äidin sydäntä särkee katsoa pojan tuskaa, mutta minkäs teet. järkeä olen yrittänyt todella exälle puhua, aina kun tilaisuus tullut. mutta vaan suuttuu, koska kukaan ei saa tätä naista haukkua. että näin sokeaa voi rakkaus olla ja mies tyhmä! niin että tämmöinen äitipuoli minun pojallani.

Vierailija
9/13 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:15"]Mitä tykkäätte siitä jos äitipuoli laittelee jatkuvasti kuvia miehensä lapsista ja kirjoittaa heistä juttua, samalla esiintyen heidän äitinään. Mä en vaan osais kuvitella että joku toinen koittais olla äiti mun lapsille, ja vielä kehuskelisi miten hyvä on.

[/quote]

Laittaa tytön kuvia kyllä välillä someen mutta on siihen kysynyt munkin lupaa. Ja tottakai saa laittaa, laitetaanhan minä ja ex-mieskin. Mutta ei kyllä millään tapaa anna olettaa olevansa tytön äiti.

t. 2

Vierailija
10/13 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti en joudu ikinä tilanteeseen, että lapsille tulisi äitipuoli. En pystyis ikinä hyväksymään että toinen nainen huolehtisi lapsistani, saati että esittäisi perhettä minun lasten kanssa.

Vierailija
11/13 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasteni isällä ollut uusi naisystävä kohta kaksi vuotta, ei olla tavattu kun kauppakeskuksessa ohimennen viime viikolla... Hänellä omia suht samanikäisiä lapsia, mun lapset tykkää tästä naisesta. Eivät asu tosin vielä yhdessä, että eihän se kait ihan äitipuoli olemaan.

Vierailija
12/13 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 10:15"]

Toivottavasti en joudu ikinä tilanteeseen, että lapsille tulisi äitipuoli. En pystyis ikinä hyväksymään että toinen nainen huolehtisi lapsistani, saati että esittäisi perhettä minun lasten kanssa.

[/quote]

Mä olen itse lähi-äitipuoli ja hyvissä väleissä miehen exän kanssa. Ollaan kaksistaankin hoidettu lapsen asioita, kahvisteltu jne. Nykyään ei enää niinkään, koska lapsikin on jo parikymppinen ja hoitaa asiansa itse, mutta tavataan edelleen miehen exää lapsen juhlissa ym. Ei meillä ole ollut ongelmia, mukavasti on mennyt koska mies ja exänsä ovat selvittäneet asiansa jo silloin kuin erosivat, eikä ole tarvinnut mistään jälkikäteen vääntää.

Vierailija
13/13 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 10:15"]

[/quote]

No, kaikkeen kasvaa. NOin mäkin joskus ajattelin ja tyydyin myös todella huonoon suhteeseen. Sattuuhan se ensin, varsinkin jos on itsellä tunnepuolella ongelmia, mutta ihmisellä on valtavat mahdollisuudet kasvaa ja oppia uutta. Erossa nämä resurssit on parasta ottaa käyttöön, jos haluaa että lapset voivat jatkaa lapsuuttaan ilman turhia taakkoja. Sitäpaitsi sinun lapsesi eivät ole sun omaisuuttasi, heillä on oikeus rikkaisiin ihmissuhteisiin ja myös isänsä kanssa elämiseen. Meillä lopputulos on se, että lapsilla on parempi elämä kuin koskaan. Eikä se äitipuoli sun paikkaasi vie. Hoidat oman hommasi niin hyvin kuin osaat, lapset on viisaita ja osaa laittaa ihmiset järjestykseen. Siinä järjestyksessä katkera äiti on lapsille aika paha rasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi