Mikä näistä roduista on hiljaisin: chihuahua, perhoskoira vai pomeranian?
Mikä näistä roduista on hiljaisin: chihuahua, perhoskoira vai pomeranian?
Kommentit (18)
Chihuahua on hiljaisempi kuin perhoskoira. Pomeranioista en osaa sanoa.
Ei oikein mikään. Chihuahua ei tosin ainakaan.
Chihut EIVÄT ole hiljaisia. Melkoisia räskyttäjiä luonnostaan.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 19:58"]
Mietin muutama vuosi sitten samaa ja päädyin pitkäkarvaiseen minimäyrikseen. En kadu!
[/quote]
Mäyräkoira on purematilaston ykkönen. En uskaltaisi hankkia mäyristä.
Ei ainakaan chihuahua eikä perhoskoira, molempien naapurissa asunut...
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:06"]
Chihut EIVÄT ole hiljaisia. Melkoisia räskyttäjiä luonnostaan.
[/quote]
Pomeranian on vielä pahempi räksyttäjä.
Itsellä ollut kaksi uroschihua joista kumpikaan ei ollut räkyttäjä ja tulivat toimeen kaikenkokoisten koiruuksien kanssa. Nytkin chihu joka ei kyllä hauku kuin hyvin harvoin toisten aloitteesta. Hyvin paljon omistajasta kiinni nuo haukkuasiat.
Pomeranian on ihan järkyttävä räksyttäjä ja se ääni on rrrrraivostuttava. Sellainen ärsyttävä närpytys. Ja ne haukkuu kaikelle ja kaikille. Ja pitkään. Uskomatonta että sellainen pikkuinen jaksaa valhetelematta räkyttää n.20min yhtä soittoa.
Ainakin, pidempään en pystynyt kuuntelemaan.
itselläni on ollut kaksi chihua, toinen räksytti kaikelle, toinen ei millekään. siskollani on pomeranian ja kääpiöpinseri, pomeranian ei sinäänsä räksytä "turhaa", mutta ovikello, summeri, käytävän äänet yms saavat kyllä metakan aikaiseksi. kaverillani kolme perhoskoiraa, eivät räksytä.
oma räksyttävä chihuni haukkui, kun en osannut kouluttaa (ensimmäinen koira), siskoni pommi räksyttää vaikka on jo vanha ja muuten hyvin koulutettu. kaverini on eläintenkouluttaja, mikä varmasti vaikuttaa koiriensa haukkumattomuuteen.
jokainen koira on yksilö, toinen haukkuu vaikka tekisit mitä ja toinen on hiljainen.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:07"]
[/quote]
Pommi noista haukkuu itse asiassa eniten. Vahtii haukkumalla, kuten pystykorvat yleensä, ja siihen lisätään vielä se pikkukoirille tyypillinen räksytys.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:07"]
[/quote]
Pommi noista haukkuu itse asiassa eniten. Vahtii haukkumalla, kuten pystykorvat yleensä, ja siihen lisätään vielä se pikkukoirille tyypillinen räksytys.
[/quote]
Okei, siitä ei kokemuksia ollutkaan. Eli mun vastaus kaiketi sit oiskin "ei mikään"?
Perhoskoirat. Minulla niitö on 2, haukkuvat kun vieraita tulee, ei oikeastaan muuten. Kavereilla sekä chihu että pomeranian, kauheita räksyttäjiä.. Toki riippuu koirastakin/koulutuksesta.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 19:58"]
Mietin muutama vuosi sitten samaa ja päädyin pitkäkarvaiseen minimäyrikseen. En kadu!
[/quote]
Mäyräkoira on purematilaston ykkönen. En uskaltaisi hankkia mäyristä.
[/quote]
Mäyrikset ovat lisäksi ihan helvetinmoisia räksyttäjiä.
Mutta eipä ole hiljainen chihuakaan. Eikä perhoskoira.
Kaikista näistä on kokemusta.
Itse sanoisin chihuahua.Oikeasti,se riippuu yksilöstä.Jotkut chihuahuat ovat hyvin paljon räksyttäjiä,mutta esimerkiksi minun oma 2 vuotias chihuahua ei hauku/räksytä koskaan.Myös yllä mainitut toiset rodut voivat myös olla hiljaisia.
Kukaan ei oikeasti voi väittää mistään noista kolmesta koirarodusta,että ne ovat räksyttäjiä/eivät ole.Jos chihuahuaa olet hankkimassa,suosittelen ottaa sekaroituisen.(ensinnäkin siksi että niillä on parempi vastustuskyky ja vahvemmat korvat/jalat yms)