Nordean luottokortti
Aion nyt hankkia elämäni ensimmäisen luottokortin :) Eli mitä pitää ottaa huomioon? Lähinnä tarvitsen korttia,jotta voin uusia muutamia huonekaluja ilman rahan säästämistä.Paljonko kk lyhennys minimissään on vaikka 1000e ostoksille?
Nyt on kaikki neuvot tervetulleita :)
Kommentit (19)
Mulla on siis nyt nordean visa electron kortti,saako siihen liitettyä tuon luotto-ominaisuuden?Miten se käytännössä tapahtuu? saanko uuden kortin?tyhmiä kysymyksiä-tiedän ;) ja pitääkö siis päättää etukäteen tuo minimilyhennys? entä jos korttia ei käytä,onko jotain kk-maksuja silti?
Ja ennenkun kukaan älähtää,että katso nordean sivuilta niin joo,oon katsonut mutta siellä on kaikki niin monimutkaisesti selitetty ;) ap
Kysy pankista. Jos on säännölliset tulot ja luottotiedot niin saat varmasti kortin. Minusta minimilyhennys on 5%, mutta itse maksan aina kaiken heti. Huomioi myös kortin mahdolliset kuukausimaksut.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 19:51"]
Mulla on siis nyt nordean visa electron kortti,saako siihen liitettyä tuon luotto-ominaisuuden?Miten se käytännössä tapahtuu? saanko uuden kortin?tyhmiä kysymyksiä-tiedän ;) ja pitääkö siis päättää etukäteen tuo minimilyhennys? entä jos korttia ei käytä,onko jotain kk-maksuja silti?
Ja ennenkun kukaan älähtää,että katso nordean sivuilta niin joo,oon katsonut mutta siellä on kaikki niin monimutkaisesti selitetty ;) ap
[/quote]
Electron ottaa rahat aina suoraan tililtä, eli se ei ole luottokortti. Pitää siis hankkia toisenlainen kortti.
Nordea lopettaa kohta yhteistyön Visan kanssa, pitää ottaa Mastercard.
Auttakaa nyt ettei mun tartte ihan näin tyhmänä sinne pankkiin mennä!! :( ap
Minimilyhennys on 3 % luottorajasta, eli tonnin limiitillä minimilyhennys on 30 €/kk. Hakemus sun täytyy tehdä, työpaikka tai minimimäärä opintopisteitä pitää olla. Ei maksuhäiriöitä.
Pitääkö sinne pankkiin ottaa palkkatodistus mukaan?
Ei tarvi jos sulla on Nordeassa tili ja sinne tulee palkka, näkevät tilitiedoista. Muuten kyllä.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:40"]Ei tarvi jos sulla on Nordeassa tili ja sinne tulee palkka, näkevät tilitiedoista. Muuten kyllä.
[/quote]
Niin siis palkkatodistusta. :)
Lyhennyprossa 3-100, jos jää luotolle saldoa niin tilinhoitomaksu on 2,50€ ja sitten toki luottokorko päälle.
Sulla on varmaan Nordean verkkopankkitunnukset? Katso voisitko hakea korttia verkkopankin kautta. Itse tein niin jokunen vuosi sitten ja kortti tuli postissa.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:43"]Lyhennyprossa 3-100, jos jää luotolle saldoa niin tilinhoitomaksu on 2,50€ ja sitten toki luottokorko päälle.
[/quote]
Minimilyhennys on se sovittu prosenttimäärä luottorajasta ja siihen sisältyy korko. Joka kk tulee siis maksettavaksi tietty vakiosumma. Tilinhoitomaksu tulee tähän päälle.
entäs jos en käytä korttia kun pari kertaa vuodessa,täytyykö silti nuo em.maksut maksaa?
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:01"]entäs jos en käytä korttia kun pari kertaa vuodessa,täytyykö silti nuo em.maksut maksaa?
[/quote]
Jos olet kaiken luoton maksanut pois, ei sinun tietenkään tarvitse maksaa lyhennystä tai tilinhoitomaksuja. Ainoastaan vuosimaksu. Jos olet korttia käyttänyt etkä maksa kaikkea kerralla, joka kk pitää väh. se minimi + kulut maksaa.
Miten tiliotteessa näkyy, että on maksettu visalla? Miten luottokunnasta siirretään rahaa tilille, että saa laskuja maksettua? Limiitti.
Mulla minimilyhennys on 50e riippumatta ostosten määrästä.