Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viiskymppisen pitkät hiukset häiritsevät?

Vierailija
20.08.2014 |

Anoppini, vanhemmat sukulaiseni ja jotkut tuttavat, jotka ovat itseäni vähintään 10 vuotta vanhempia, ovat ryhtyneet ikäänkuin yhdessä vaikka toisistaan tietämättä kampanjoimaan pitkien hiusteni leikkaamisen puolesta. He eivät ole koskaan kommentoineet ulkonäköäni, enkä luulisi heidän siitä välittävän tuon taivaallista, mutta pitkät hiukseni tuntuvat olevan heille liikaa. Erilaisia esimerkkejä lyhythiuksisista keski-ikäisistä esitellään sanoin ja kuvin, esim. nyt viimeksi Hillary Clinton.

Pidän hiuksistani, ne ovat aika paksut ja terveet ja kiiltävät. Nyt kun en ole enää niin nuori ja hehkeä, ne ovat kauneinta minussa. Miksi ne vaivaavat muita näin paljon?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 53-vuotias, pitkähiuksinen luonnostani blondi. Vähät välitän, mitä joku ajattelee, kukaan ei ole sanonut mitään,koska annan takaisin, vaikka sanoisi, sillä ei olisi vaikutusta. Mitä te muista välitätte.

Vierailija
2/25 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä ota kananpersetukkaa sukulaisten painostuksesta, jos kaiken lisäksi pitkät hiuksesi ovat vielä elinvoimaiset.

Kananpersetukka vanhentaa ja rumentaa ikäistäsi naista. Alle 30-vuotiaita se taas miehistää ja rumentaa.

T. mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiiko pitkät hiukset sinulle? Esim. Anne Borgström näyttää paljon paremmalta lyhyessä tukkamallissaan kuin siinä aiemmassa ylipitkässä ja roikkuvassa hännässä. Jotkut näyttävät jo 30+ ikäisenä wannabe-teiniltä linnanneitotukassaan.

Vierailija
4/25 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Suomessahan suurella osalla päälle nelikymppisistä naisista on joko kananpersetukka tai joku muu kummallinen lyhyt viritelmä, joka ei todellakaan nuorenna saati kaunista naista. Lisäksi joku karmea värikäsittely. Tulkaa tänne Italiaan katsomaan, millaisia hiuksia aikuisilla naisilla on. Ei näy kananperseitä missään ja pitkät hiukset sallitaan kaikenikäisille!

Vierailija
5/25 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisten panettelua että minkään ikäisellä "pitäisi" olla lyhyt tukka (tai yhtä lailla pitkä tai jonkun tietyn värinen tmv). Kertoo vain käytöstapojen puutteesta, jos toisten ulkonäköä alkaa arvostelemaan.

Vierailija
6/25 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa olla sen näköinen kuin itse tahtoo. Olen 42-vuotias ja mulla on pitkät hiukset. Leukaperät ovat jo valahtaneet ja oon muutenkin rupsahtanut. Mutta pidän silti pitkät hiukseni. Ne ovat osa minua. 

Osa naisista ei pysty elämään, jos joku lähimmäinen tekee jonkin asian toisin kuin vuonna 1976 tavattiin tehdä. Se on heidän ongelmansa. Ap, lippu korkealle. Ne on sun hiuksesi, eivät sukulaisakkojen. 

Vierailija
7/25 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei läheskään kaikilla kasvot valahda tai leukapielet rupsahda vielä viisikymppisenä.

Vierailija
8/25 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 23:10"]Ei läheskään kaikilla kasvot valahda tai leukapielet rupsahda vielä viisikymppisenä.

[/quote]

Ei niin. Mulla valahti jo 35 vuotiaana.

Vierailija
9/25 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 18:24"]Erilaisia esimerkkejä lyhythiuksisista keski-ikäisistä esitellään sanoin ja kuvin, esim. nyt viimeksi Hillary Clinton.[/quote]

Jahas, tädit eivät näytä seuraavan aikaansa. :-D Hillary Clintonhan ei ole enää viisikymppinen, vaan täyttää tänä vuonna 67, eli on huomattavasti sinua vanhempi. Toiseksi, hän on kasvattanut ulkoministerin tehtävät jätettyään paljon pidemmät hiukset, itse ihan hätkähdin noin kuukausi sitten nähdessäni hänet pitkästä aikaa CNN:llä, koska hiukset ylettyivät jo reilusti yli olkapäiden. Että Hillary ei ole nyt oikein hyvä esimerkki "keski-ikäisestä lyhythiuksisesta naisesta". 

Vierailija
10/25 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42 vuotias ja samaan törmään välillä lähipiirissä (työ ja ystävät). Suku ei ole tosin puuttunut tukkaani.

Eikö se olisi helpompi, jos sunkin tukkas olis lyhyt? Sopiikohan sulle toi pitkä tukka? Eikö tommonen ole hankala? Onko kuuma?

Hiukseni ei ole edes sellainen vaan joka kasvaa ja roikkuu mukana. Touhuan hiusteni kanssa ja teinit tykkää laittaa hiuksiani. Hyvässä kunnossa, paksuhkot, latvat siistitty, ei liian pitkä, että tuohon puoleen selkään, että yletyn itse harjaamaan ja letittämään yöksi.

Joku ongelmahan tässä on naisten keskuudessa ja itsekin miettinyt, että miksi mulle pienelle plösölle voisi sopia lyhyt tukka sen parempi, kun se pidempikään.

Mä tykkään pidemmästä hiuksesta ja samoin mieskin. ;) Olen huomannut, että tyttäret (ne teinit!) ovat hurjan kiitollisia ja ylpeitäkin, että heidän äidillä on pitkä tukka.

Btw, en värjäile. Eikä harmaita. Tavis suomalainen maantieharmaa olen ja kesäsin paljon aurinkoraitoja. Hiukset syksyisin parhaimmillaan ja annan valtoimenaan ollakin. Ja se tuntuu nyt tällä hetkellä aiheuttavan närkästystä kavereissani..

Vierailija
11/25 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 23:01"]

Niin. Suomessahan suurella osalla päälle nelikymppisistä naisista on joko kananpersetukka tai joku muu kummallinen lyhyt viritelmä, joka ei todellakaan nuorenna saati kaunista naista. Lisäksi joku karmea värikäsittely. Tulkaa tänne Italiaan katsomaan, millaisia hiuksia aikuisilla naisilla on. Ei näy kananperseitä missään ja pitkät hiukset sallitaan kaikenikäisille!

[/quote]

Lyhyet, voimakkaasti vahatut hiukset olivat kyllä kovasti muotia Keski-Italiassa vuosituhannen taitteessa, niin miehillä kuin naisillakin. Esim. Italian ensimmäinen BB-voittaja Cristina Plevani leikkuutti kikkaran polkkatukkansa todella lyhyeksi voittonsa jälkeen, ja se kampaus oli kuulemma todella kysytty. Paikalliset parturit (ainakin kuusi kappaletta) halusivat aina minulle sellaiset leikata, koska ne korostivat heidän mielestään "upeita poskipäitäni". Olin toki nuori tyttö tuolloin, mutta kyllä sellaisia leikattiin vanhemmillekin naisille, pikkukaupungin pääkadun butiikinpitäjillä sellaiset oli järestään. Tähän edgyyn lookiin kuuluivat myös Pradan lasit ja vähintään kuusi Nomination-korua ranteessa samaan aikaan. Kyse oli toki "luovasta" kaupungista, jossa oli muotiteollisuutta. Esim. pohjoisen konservatiivisilla teollisuusalueilla tai etelässä näitä näki vähemmän.

Mutta harva oikeasti, harva hiustrendi kehitetään Suomessa, ja tämäkin siis näkyi maailmalla paljon ennenkuin täällä. Tuolloin Suomessa leikattiin vielä päältä pidempää, niskasta lähes ajeltua mallia, jota taas ei nykyään enää hirveästi näe. 

Vierailija
12/25 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä taivu paineen alla, jos hiuksesi ovat kauniit ja hyväkuntoiset ja itse pidät niistä. Tee selväksi, että hiuksei vat omasi.

Vierailija
13/25 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mistä se paine heille tulee? Luulisi jollekin sukulaistädille olevan samantekevää, millaiset hiukseni ovat, tai melkein 80-vuotiaalle anopilleni. Hänkin on alkanut kovasti ihastella ikäisteni näyttelijöiden hiuksia ja puhua minulle niistä, että siinäkin olisi kiva ja reipas hiusmalli.

ap

Vierailija
14/25 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä heille Mary Higby Schweizerin (paleontologi) kuvia. Esimerkiksi.

Vierailija
15/25 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt vankitukka naisella ei todellakaan ole reipasta. Iloitse kauniista hiuksistasi, niin teen minäkin. Missään muualla maailmassa tökerö miestukka ei ole niin yleinen kuin Suomessa. Pitkät hiukset kunniaan!

Vierailija
16/25 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat ilmiselvästi kateellisia. Kuulostaa oudolta pakkomielteeltä.

Vierailija
17/25 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se joku kateus ole se liikkeelle paneva voima? Itsekin olen jokusen vuoden päästä 5-kymppinen, mutta en aio leikata hiuksiani lyhyiksi, ellei niistä tule niin ohuet, että näyttää pahalta.

Vierailija
18/25 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krista Kososellakin on nyt vihdon kiva ja reipas hiusmalli! Paljon parempi!

Vierailija
19/25 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kyllä oudolta ajatus, että niin iäkkäät olisivat kateellisia hiuksistani, mutta ehkä on mahdotonta saada selville, mistä on kyse. En aio luopua hiuksistani ennenkuin ne ohenevat niin, ettei näytä enää kivalta. Toki sitten leikkaan, mutta yritän sillonkin pitää naisellisen mallin.

ap

Vierailija
20/25 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miltä näytät. Mutta yleensä 50 v on tosi monella leukapielet alkaneet roikkua. Oli sitten normaalipainoinen tai ylipainoinen. Eli ne vetää kasvoja ikäänkuin neliömäisiksi ja jos on sitten vielä pitkä tukka..... Ei hyvä.

Siksi kait moni lyhentää hiuksiansa kun samalla kasvot kohottuvat... Ja näyttää pirteämmältä.

Tuota ei itse välttämättä havaitse ennen kuin on kokeillut lyhyempää mallia. Itse en ymmärrä yhtään hiusten varjelemista, kasvavaa ainesta kun ovat. Kokeilen kaikenlaisia ja nyt on lyhyehköt, ei kuitenkaan lyhyet, mutta ei näitä puolipitkiksikään voi sanoa. Tähän naamaan kuitenkin sopii ei-pitkä malli. Ja minulla on paksut hyväkuntoiset hiukset.