Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten menee Arttu Viskarin uuden Sirpa-biisin sanat?

Vierailija
20.08.2014 |

Kuulin ohimennen autossa osan siitä kappaleesta ja oli jotenkin osuvaa, olisin halunnut vielä uudestaan kuulla sen tai nähdä sanat.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirpan kanssa landelle muutettiin. Rahat ei riittänyt jäädä kaupunkiin. Tää tila oli puoli-ilmainen, kylänraitti täysin hiljainen. Uusi alku meille avautui. Kylppärin seiniä remppailtiin, pois mustat pilkut laatoista hangattiin. Sirpa löysi Elloksen kuvaston, eikä ollut viikkoon onneton. Syksyn myötä lehdet lakastui. Missä voisimme vielä säästää, voiko mäyräkoiran luontoon päästää? Kun lokakuussa öisin pakastaa. Maan antimia täällä syödään, pullorahat pitkävetoon lyödään. Kaikki meni silti Sirpa vielä rakastaa. Sirpan kanssa töitäkin haettiin, työkkärin tiskillä meille naurettiin. Tää kylä oli ollut duuniton, jo ennen kautta Mauno Koiviston. Vimeinenkin haave romuttui. Verannalla nyyhkytin iltaisin. Slaavikyykyssä yksin rukoilin. Sirpa kävi suihkussa viikoittain, ihottuman selkään sieltä sai. Seinän pilkut homeeks paljastui. Missä voisimme vielä säästää, voiko mäyräkoiran luontoon päästää? Kun lokakuussa öisin pakastaa. Maan antimia täällä syödään, pullorahat pitkävetoon lyödään. Kaikki meni silti Sirpa vielä rakastaa. Timon kanssa yhdessä murruttiin, mökkimme purkua kaksin katseltiin. Se Caterpillar töllin maahan löi, naapurimme Ladan meille möi. Uusi alku jälleen avautuu. Samaralla ajettiin Helsinkiin, bensiinin tuoksu tarttui vaatteisiin. Joku huusi "saatanan koditon", aivan sama mulla onni on kun Timppa joskus minuun rakastuu. Nyt ei tarvitse enää säästää, kun on tarpeeksi sekaisin päästään. Kyllä valtio huolen pitää omistaan. Heikki Hurstilla usein syödään, jos on rahaa pitkävetoa lyödään. Kaikki meni silti sinua vielä rakastan. Kyllä rakastan... Ehkä rakastan... Kai mä rakastan...

Vierailija
22/56 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, kappalejako hävisi johonkin... 47

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo se dementiavaariruikutus oli niin keskeneräinen. Syvyys, kokemus puuttuu. Noi biisit on asioiden luettelemista vailla mitään oivaltavaa tai syvyyttä.

Palvon Göstaa ja syystä. Arttu herättä myötähäpeää.

Vierailija
24/56 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artulla on tavallaan ihan kaunis ääni. Mutta se R! SirrrRRRpaa vielä RRRRrrrakastan.
Jonkun muun tekemiä kappaleita ilman ärrää, kiitos.

Vierailija
25/56 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee tästä kappaleesta Leevi and the Leavingsin "Elina, mitä mä teen?" mieleen.

Vierailija
26/56 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä biisissäkään mistä avaimet käteen -rakentamisesta puhuttu; Remontti vaan todettiin kolkosti rautakaupassa liian kalliiksi.

Vierailija
27/56 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
28/56 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:11"]

Ei huono, mutta 99 % velkaa Leevi & the Leavingsille.

[/quote]

Just näin! Kuulin äsken ekan kerran, tuohan on ihan suoraan Gösta Sundqvistin kynästä. Voi Arttu, olisit mennyt omaa tietäsi. Kukaan ei ole unohtanut Leevi and the Leavingsejä, ne biisit elävät ikuisesti eikä niitä kannata alkaa kopioimaan, pieleen menee.

Vierailija
29/56 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kukaan lisää sitä YouTubeen?

Vierailija
30/56 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:40"]

On kyllä ihan Leeviä samoin kun se biisi siitä valmistalosta. Ja eikö tuo Sirpa ole ihan suora kopio jostain kappaleesta..sävel menee ainakin ihan yks yhteen.

[/quote]Missä laulussa leevi lauloi valmistaloista? Muistan hänen laulaneen, kun pitkästä tavarasta rakennetaan. Arttu laulaa Älppäri taloista, mitä sitten? Onko kaikki rakkaudesta kertovat laulut toistensa kopioita?

Entä sitten tämä Sirpa, siihenkö viittaatte missä Leevi lauloi loputtoman köyhästä pariskunnasta, jossa vaimo lopulta kuoli onnettomuudessa?

Vierailija
31/56 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuli Iskelmä kanavalta. On kyllä mahtava biisi!!

Vierailija
32/56 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä laulut saa tuoda 2000-luvulle. Ei se niin Göstan matkimista ole, osaa muutkin tehdä satiiria ajankohtaisista aiheista.

Vierailija
33/56 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 12:33"]

Kyllä nämä laulut saa tuoda 2000-luvulle. Ei se niin Göstan matkimista ole, osaa muutkin tehdä satiiria ajankohtaisista aiheista.

[/quote]Juuri niin! Göstan sanoitusten aikaan ei juurikaan tiedetty avaimet käteen rakentamisesta, vaan juurikin pitkästä tavarasta rakennettiin.

Ei puhuttu hometaloista, eikä tänäpäivänä koe asioiden olevan hienosti, jos on mikroaaltouuni ja videonauhuri!

Vierailija
34/56 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selänteen Sirpastako laulaa???? Niiden perskärpäsenähän se Arttu (yrittää) roikkuu.

Vierailija
35/56 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi oksennus!!!!! Oikeesti? Nuori ihminen tekee tämmöistä paskaa. Luulin että se 'vanhemmat eros ja mökki myytiin'-skeida olis ollut mahdotonta ylittää mut näköjään ei...

Vierailija
36/56 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 12:40"]

Selänteen Sirpastako laulaa???? Niiden perskärpäsenähän se Arttu (yrittää) roikkuu.

[/quote]

Selänne näyttää kyllä ihan haluavan sen Artun "perskärpäsekseen."

Vierailija
37/56 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arttu Wiskari- Sirpa

Sirpa sä kuljit siellä mökkitiellä

Sirpa sä sanoit sinä odotat siellä

Minä tässä laulajapoikanen vain

Wiskarin Arttu, sen nimeksein sain

Sirpa sä siellä vuodeosastolla nyt

kysyt minne on Wiskarin Arttu mennyt

Täällähän minä oon, täällä mä oon

ajatuksissain vien Sirpa sun kuutamoon

Mökkitie vaikenee, Sirpani hiljenee

polkuni kapenee ja minä kaljuunnun

Vierailija
38/56 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 12:37"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 12:33"]

[/quote]Juuri niin! Göstan sanoitusten aikaan ei juurikaan tiedetty avaimet käteen rakentamisesta, vaan juurikin pitkästä tavarasta rakennettiin.

Ei puhuttu hometaloista, eikä tänäpäivänä koe asioiden olevan hienosti, jos on mikroaaltouuni ja videonauhuri!

[/quote]

Kyllä tuo Sirpa-biisi vaan on niin Göstan matkimista kuin olla voi. Kappaleen fiilis on niin Leevi and the Leavingsiä. Jotain omaperäisempää Artulta voisi tulla. Aikaisemmat kappaleet ei ole tuoneet tällaista matkimismielikuvaa.

Vierailija
39/56 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun korvaan tuo kuulosti Men at workin Down Under kappaleelta. Mutta Arttua ei näemmä saa arvostella.

Vierailija
40/56 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä biisi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi