Ne, jotka arvostelevat Thaimaata huonona matkakohteena - oletteko käyneet?
Toisessa ketjussa on ihmisiä, jotka haukkuvat Thaimaata. Siellä on monia erilaisia kohteita. Joissakin näkyy esim. seksiturismi ja joissain ei näy yhtään. Kokemukseni mukaan ne arvostelevat eniten, jotka eivät ole koskaan käyneet. Tyhmää.
Kommentit (29)
Juuri viikko sitten tulin sieltä, useamman kerran käynyt, maailmasta löytyy paljon mielenkiintoisempiakin paikkoja kuin Thaimaa.
En mene seksi turisti maahan eli taimaaseen.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 19:03"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 17:40"]Ei ole ollut mitään olennaisen väärää tietoa. Paikka on seksi- ja pedoturismin kehto, eikä hallitus ole oikeasti tehnyt mitään merkittävää sen kitkemiseksi.
[/quote]
No, minä sinulle jo osoitin, että tehty on. Ei riittävästi, mutta paljon on tehty. Mikä osoittaa, että olet väärässä väittäessäsi, että lapsiprostituutio olisi Thaimaan hallituksen SUOJELUKSESSA.
Ps. Vaikka paljon on vielä asiassa tehtävää, sen myönnän, niin tätä nykyä alueen pahimmat lapsiprostituutioluvut eivät edes ole enää Thaimaassa.
8
[/quote]
Myös täysi-ikäisten seksibisnes on kuvottavaa.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:18"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:06"]Olen käynyt, enkä suoranaisesti sanoisi huonoksi, mutta olen paljon mielenkiintoisemmissa ja miellyttävämmissäkin paikoissa käynyt. Minusta päinvastoin tuntuu, että Thaimaata eniten hehkuttavat eivät ole käyneet missään muualla Euroopan ulkopuolella, ja siksi pitävät sitä jonkinlaisena paratiisina.
[/quote]
Minusta Thaimaa on miellyttävä ja mielenkiintoinen. Euroopan ulkopuolella olen käynyt myös Kambodzassa, Hong Kongissa, Fijillä, USA:ssa ja Meksikossa.
En itse ole törmännyt hehkuttajiin, vaan pikemminkin dissaajiin jotka haluavat alleviivata omaa laajaa matkakokemustaan, mutta samalla ei muisteta että Thaimaassa on muutakin kuin Bangkok ja Hua Hin.
[/quote]
Hua Hin on kiva kaupunki, Phuket ja mitä ilmeisimmin Pattaya eivät.
[/quote]
Phuket on kiva jos ei majoitus siinä rannalla niissä hotellikolosseissa. Meillä oli pieni ihana hotelli rinteessä kaupungin takana - ihana rauha ja upeat näkymät merelle, ei mitään ryysistä missään, oma shuttle rannalle.
Hua Hinissä tykkäsin niistä pienistä perhehotelleista mitä oli siinä rannalla itäpäässä
Thaimaa on maana ihana, mutta mulla nousee karvat pystyyn tuollaisista turistirysistä kuin Phuket (vastaavia löytyy varmaan kaikista maista). Lapsena perheen kanssa tuli kierrettyä hotellikyliä, jossa ostettiin suomalaisia lihapullia ruuaksi, hengattiin skandinaavien kanssa ja paikallisia näkyi vain hotelleissa ja ravintoloissa töissä. Enää en ikinä lähde kuin omatoimimatkoille, jossa pääsen tutustumaan maan kulttuuriin, tapoihin ja ihmisiin. Historiaa ja luontoa unohtamatta. Mua ahdistaa kun ihmiset sanovat käyneensä Thaimaassa ja todellisuudessa ovat olleet vaikka siellä Phuketin rannalla kaksi viikkoa loikoilemassa. Ei kai kaikkia kiinnosta samat asiat kuin mua, mutta musta tuntuu että koko maa menee ihan sivusuun jossain turistirysässä. Aaargh!
Mulla kans pari tuttavaa, jotka väheksyvät Thaimaata lomakohteena, reissaavat itse Floridassa ja aina samoissa Euroopan kohteissa. Eivät tietääkseni ole käyneet missään muualla.
Ei siinä on munkin mielestä joku Phuket aika kammotus. Ehkä siellä on jotain ihan ok paikkojakin, mutta en ole jaksanut ottaa selvää, kun Thaimaassa on niin paljon nähtävää muuallakin.
Monelle näyttää olevan herkkä asia, etteivät kaikki pidä Thaimaasta tai jopa kiukustumisen ja ainakin puolustelun ja selitysten paikka. Säästäkää puolustelunne, maailmassa on paljon vaihtoehtoisia maita matkustella. En halua rahoillani tukea heidän prostituutiotalouttaan niin kuin en halua tukea Kuuban kommunismia tai Pohjois-Korean hirmuhallintoakaan, vaikka olisi miten jänskää nähdä edes vilaus sikäläisestä systeemistä. Minun ei tarvitse pitää toisten matkakohteista, niin kuin ei heidänkään minun matkakohteistani.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 17:27"]
Monelle näyttää olevan herkkä asia, etteivät kaikki pidä Thaimaasta tai jopa kiukustumisen ja ainakin puolustelun ja selitysten paikka. Säästäkää puolustelunne, maailmassa on paljon vaihtoehtoisia maita matkustella. En halua rahoillani tukea heidän prostituutiotalouttaan niin kuin en halua tukea Kuuban kommunismia tai Pohjois-Korean hirmuhallintoakaan, vaikka olisi miten jänskää nähdä edes vilaus sikäläisestä systeemistä. Minun ei tarvitse pitää toisten matkakohteista, niin kuin ei heidänkään minun matkakohteistani.
[/quote]
En nyt tiedä, kehen viittaat, mutta ei minua ainakaan haittaa yhtään se, etteivät kaikki pidä Thaimaasta. Hyvähän se vain on, että sinne eivät kaikki hinkua, johan kävisi vaikeaksi saada kohtuuhintaista majoitusta ;-). Ja kuten itse sanoin, en ole siellä lomaillut, enkä perusta rantalomista.
Mutta jos se inho johtuu vääristä tiedoista, niin niihin vääriin tietoihin voi kyllä puuttua.
8
Ei ole ollut mitään olennaisen väärää tietoa. Paikka on seksi- ja pedoturismin kehto, eikä hallitus ole oikeasti tehnyt mitään merkittävää sen kitkemiseksi.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 19:51"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 19:03"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 17:40"]Ei ole ollut mitään olennaisen väärää tietoa. Paikka on seksi- ja pedoturismin kehto, eikä hallitus ole oikeasti tehnyt mitään merkittävää sen kitkemiseksi.
[/quote]
No, minä sinulle jo osoitin, että tehty on. Ei riittävästi, mutta paljon on tehty. Mikä osoittaa, että olet väärässä väittäessäsi, että lapsiprostituutio olisi Thaimaan hallituksen SUOJELUKSESSA.
Ps. Vaikka paljon on vielä asiassa tehtävää, sen myönnän, niin tätä nykyä alueen pahimmat lapsiprostituutioluvut eivät edes ole enää Thaimaassa.
8
[/quote]
Myös täysi-ikäisten seksibisnes on kuvottavaa.
[/quote]
Ok, no tuo on mielipide, joka saa olla ihan vapaasti. Olisit pitäytynyt alusta lähtien mielipiteisiin, etkä heitellyt vääriä tuomioita. Minäkään en pidä prostituutiosta, sen yleisyys kertoo karua kieltä naisen asemasta ja maan köyhyydestä.
8
Mulla oli pahoja ennakkoasenteita thaimaata kohtaan, mutta miehen painostuksesta käytiin siellä viime talvena. Pakko myöntää, että kokemus oli positiivinen. Oltiin ns. perhekohteessa, minnekään pattayalle en ikinä lähtisi. Saarten luonto on todella kaunista ja vehreää, rannat ovat ihania. Snorklaukseen hieno kohde. Ruoka on hyvää ja halpaa, uimavedet lämpimiä, palvelu hyvää ja hotellit tasokkaita. Lämpöä riittää. Kävimme keväällä kanarialla palelemassa ja sovimme, että ens kerralla kohteena on thaimaa. Miinusta tulee pitkästä lentomatkasta ja venäläisestä seurueesta, joka pilasi yhden snorklausreissumme täysin. Juopottelivat, melusivat koko matkan. Roskasivat luonnonsuojelualueen tehokkaasti. Näin ravintoloissa kylttejä, joissa luki, että ei venäläisiä!
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:56"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:55"]Se, että Thaimaassa ei kaikkialla näy prostituutiota ja erityisesti lapsiprostituutiota, ei poista sitä tosiasiaa, että ne ovat Thaimaan hallituksen suojeluksessa.
[/quote]
Mitä muita maita boikotoit?
[/quote]
En ole tuon kirjoittaja, mutta myös minä boikotoin Thaimaata. Minulla ei ole listaa maista, joita boikotoin vaan se nousee esille sen mukaan, kun mietin matkavalintaani ja kohdetta. Thaimaasta on tullut niin suosittu, että sen ruksaaminen pois vaihtoehdoista on noussut esille. Aiemmin köyhänä opiskelijana boikotoin Turkkia, enkä osaa sanoa boikotoisinko vieläkin, kun en ole vuosiin pohtinut matkustaisinko sinne vai en. Tällä hetkellä voisin boikotoida myös Venäjää.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:21"]
Jotain lakien yritelmiä on, mutta ne ovat porsaanreikiä täynnä eikä niitä muutenkaan noudateta.
[/quote]
Höpsis. Kyllä lapsiprostituutio on selkeästi laissa kielletty, ja ainakin yksi suomalainenkin on tuomittu vankeuteen lapsiprostituoidun käytöstä. Ei se prostituutio Suomessakaan "hallituksen suosiossa" ole, vaikka sitä on olemassa...
8
Mä tykkäsin kaikesta , paitsi likaisuudesta, liikkenteestä, katukoirista
Olen käynyt, enkä suoranaisesti sanoisi huonoksi, mutta olen paljon mielenkiintoisemmissa ja miellyttävämmissäkin paikoissa käynyt. Minusta päinvastoin tuntuu, että Thaimaata eniten hehkuttavat eivät ole käyneet missään muualla Euroopan ulkopuolella, ja siksi pitävät sitä jonkinlaisena paratiisina.
Mulle Aasian maista mukavin lomakohde on Vietnam! Thaimaa on ok, varsinkin saaret.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:06"]Olen käynyt, enkä suoranaisesti sanoisi huonoksi, mutta olen paljon mielenkiintoisemmissa ja miellyttävämmissäkin paikoissa käynyt. Minusta päinvastoin tuntuu, että Thaimaata eniten hehkuttavat eivät ole käyneet missään muualla Euroopan ulkopuolella, ja siksi pitävät sitä jonkinlaisena paratiisina.
[/quote]
Minusta Thaimaa on miellyttävä ja mielenkiintoinen. Euroopan ulkopuolella olen käynyt myös Kambodzassa, Hong Kongissa, Fijillä, USA:ssa ja Meksikossa.
En itse ole törmännyt hehkuttajiin, vaan pikemminkin dissaajiin jotka haluavat alleviivata omaa laajaa matkakokemustaan, mutta samalla ei muisteta että Thaimaassa on muutakin kuin Bangkok ja Hua Hin.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:06"]Olen käynyt, enkä suoranaisesti sanoisi huonoksi, mutta olen paljon mielenkiintoisemmissa ja miellyttävämmissäkin paikoissa käynyt. Minusta päinvastoin tuntuu, että Thaimaata eniten hehkuttavat eivät ole käyneet missään muualla Euroopan ulkopuolella, ja siksi pitävät sitä jonkinlaisena paratiisina.
[/quote]
[/quote]
Hua Hin on kiva kaupunki, Phuket ja mitä ilmeisimmin Pattaya eivät.
[/quote]
8