Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei jumalauta : Janna & Tytöt lähtee tanssimaan

Vierailija
20.08.2014 |

Voi helvetti. Tää Janna uhkaa pahasti Kaija Koon asemaa Suomen pateettisimpien laulujen tulkitsijana.

Ja tää on SuomiPopilla listaykkösenä.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkkyä shaissea : (

Vierailija
22/63 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jannakin taitaa kohta tehdä kaikki biisit aiheesta polttelu niin kuin poiccis jo tekee..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jannahan on ollut alalla jo pitkään ja on lahjakas laulaja, mutta omaa musiikkia julkaistaan ilmeisesti vasta nyt. ja tuo tyyli on nyt vaan jotenkin hirveä pettymys, koska itsekin odotin jannan joskus "breikkaavan" nimenomaan soul-puolella, minne sopisi huomattavasti paremmin. mutta kun se ei myy suomessa... huoh. mut joo, kerrassaan jäätävä biisi toi tytöt lähtee tanssimaan.

Vierailija
24/63 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, olen ostanut koko albumin ja taattua naisSuomipoprokcia.

Äänessä maaritmaista sävyä, mutta siihen on luonnollinen selitys.

Kaijaa on tullut jo kuunneltua 20 vuotta, toivottavasti tekevät duettoja jes.

Mutta turha nipistä. Joku on joskus kertonut totuuden. Paskakin voi olla hyvää, miljoona kärpästä ei ole väärässä.

Eput rautaa masentavilla biiseillä, Leevin pateettisuus kultaa, Arttu Viskarin sielunmaisema iskee suoraan suomalaisten sydämeen. Janna on ihan kevyttä kamaa tuohon verrattuna.  

Vierailija
25/63 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

NASAALI ...

Vierailija
26/63 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poprockin kanssa Jannan musalla ei oo mitään tekemistä. Jannan musa on ilmiselvää iskelmää ja kuluneen kliseistä. Taustat on vaan tehty antamaa vaikutelman jostain popista.

Vierailija
27/63 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsee se nenä-ääni. Myös sanoitus on aivan surkea. Kuka tätä jaksaa kuunnella enemmän kuin kaksi kertaa.

Vierailija
28/63 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:57"]

Ja sit ku nää kökköbiisit saa tarpeeksi radiosoittoa,n i jengi alkaa kuvittelee et kyl niiden täytyy olla hyviä.

Ja voila, uusi artisti on syntynyt.

Mua hävettää suomalaisen musa tila.

[/quote]

Mua taas ei ollenkaan hävetä suomalaisen musiikin tila.

Esim. Mirel Wagnerin uusi levy sai juuri kovaa hehkutusta brittien suurimmassa rock-lehdessä (Mojo). Hyvää musiikkia tekee moni muukin, ja tyylikirjokin on laidasta laitaan. Esimerkkeinä voisi mainita vaikka seuraavia: Risto, Minä ja Ville Ahonen, Rubik, Huoratron, Selja Sini ja mainstreamissa Pepe Willbergin huima, uskomattoman täydellinen paluu. Unohdin tästä tietenkin ainakin kymmenen muuta lupaavaa nimeä.

Jos jotain pitää hävetä niin sitä, että suuri yleisö ei viitsi vaivautua ottamaan suomalaisesta uudesta musiikista selvää. Ja sitä, että mainstream-radio jumittaa tuossa paskasuossa, tosin siitäkin lienee syyttäminen kuluttajaa. Sitä soitetaan, mitä kansa haluaa kuulla (/ haukkua somessa).

Itse kuuntelen soittolistatonta, ammattilaismusiikkitoimittajien tekemää Radio Helsinkiä - kuuntele sinäkin, niin huomaat että Suomessa on itse asiassa kansainvälisestikin laadukas, kiinnostava uskottava musaskene aluillaan.

Vierailija
29/63 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 17:07"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:57"]

Ja sit ku nää kökköbiisit saa tarpeeksi radiosoittoa,n i jengi alkaa kuvittelee et kyl niiden täytyy olla hyviä.

Ja voila, uusi artisti on syntynyt.

Mua hävettää suomalaisen musa tila.

[/quote]

Mua taas ei ollenkaan hävetä suomalaisen musiikin tila.

Esim. Mirel Wagnerin uusi levy sai juuri kovaa hehkutusta brittien suurimmassa rock-lehdessä (Mojo). Hyvää musiikkia tekee moni muukin, ja tyylikirjokin on laidasta laitaan. Esimerkkeinä voisi mainita vaikka seuraavia: Risto, Minä ja Ville Ahonen, Rubik, Huoratron, Selja Sini ja mainstreamissa Pepe Willbergin huima, uskomattoman täydellinen paluu. Unohdin tästä tietenkin ainakin kymmenen muuta lupaavaa nimeä.

Jos jotain pitää hävetä niin sitä, että suuri yleisö ei viitsi vaivautua ottamaan suomalaisesta uudesta musiikista selvää. Ja sitä, että mainstream-radio jumittaa tuossa paskasuossa, tosin siitäkin lienee syyttäminen kuluttajaa. Sitä soitetaan, mitä kansa haluaa kuulla (/ haukkua somessa).

Itse kuuntelen soittolistatonta, ammattilaismusiikkitoimittajien tekemää Radio Helsinkiä - kuuntele sinäkin, niin huomaat että Suomessa on itse asiassa kansainvälisestikin laadukas, kiinnostava uskottava musaskene aluillaan.

[/quote]

Olen osittain samaa mieltä kanssasi, kyllä Suomessa tehdään myös hyvää musaa.Radio Helsingin kuuntelijaluvut ovat kuitenkin huomattavasti pienemmät kuin esim. Suomipopin tai Iskelmän( joissa kuluttaja voi näennäisesti vaikuttaa siihen mitä soitetaan; valita itselleen sopivin annetuista huonoista vaihtoehdoista). Radio Helsingin kuuluvuusalue on myös pienempi, eikä heillä ole valjastaa lehtiä puffaamaan näitä artisteja, puhumattakaan lukuisista mainossopimuksista, joita levy-yhtiöt ovat solmineet eri firmojen kanssa, eli artisti näkyy näidenkin mainoksissa.

Radio Cityn toimittaja löi aikoinaan vetoa siitä, että kenestä tahansa artisti on mahdollisuus tehdä tähti paljolla radiosoitolla:

Janos Valmunen

Janos Valmunen (18. toukokuuta 1970 Uusikaupunki – 15. elokuuta 1999 Vehmaa) oli suomalainen popmuusikko.

Janos Valmunen oli vuonna 1990 debyyttisinglensä ja -albuminsa markkinoille saanut tähdenlento. Hän voitti 1990-luvun alussa Auraviihteen järjestämän Ponnahdus pinnalle -laulukilpailun.

Valmusen musiikin omalaatuisuudesta kertoo Radio Citystä lähtöisin oleva tarina.[1] Radio Cityssä toimineet Puka Oinonen ja kanavan musiikkipäällikkö Axa Sorjanen yrittivät tarkoituksella tehdä ”Bussipysäkillä”-kappaleesta hitin todistaakseen, että voimasoitolla mistä tahansa laulusta on mahdollista tehdä suosittu. Tämän jälkeen kappaletta olisi soitettu kyseisellä kanavalla kerran kahdessa tunnissa. Single loppui Helsingin levykaupoista, ja levy-yhtiö lähetti niitä lisää Turusta taksin takapenkillä.

Single myi joka tapauksessa lopulta tuhat kappaletta radiosoiton seurauksena. Tämän jälkeen Valmunen vaihtoi hetkeksi levy-yhtiötä Poko Rekordsille. Yhteistyö jäi kuitenkin lyhytaikaiseksi synnyttäen vain yhden singlen, ja Valmunen palasi takaisin debyyttisinglen julkaisseen Ensio Musicin suojiin. Pian ilmestyikin Janosin albumi, joka sai hittibiisin mukaan nimen Bussipysäkillä. Albumi ei kuitenkaan myynyt hyvin ja Valmunen katosi musiikkibisneksestä, kunnes palasi 1990-luvun lopussa julkaisten yhden singlen ja EP:n, jotka olivat useiden arvostelijoiden mielestä laadullisesti selvästi hänen alkuaikojen tuotantoaan parempia.

Ihan samalla tavalla näitä "tähtiä" synnytetään tänäänkin ja ne oikeasti hyvät artistit, nekin, jotka tekevät mainstreemista poikkeavaa musaa, jäävät taka-alalle. 

Ärsyttää myös tämä nykyinen tapa mainstreemissä tehdä kaikki taustat koneella. Siksi ne kuulostavat niin samalta ja hengettömiltä.

Kiitos vinkistä, aion tutustua paremmin mainitsemiesi artistien tuotantoon. Ja kyllä- samaa mieltä Pepe Willbergin uusimmasta:) 

Vierailija
30/63 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janna on ihana !!!

Vierailija
31/63 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hö, mun mielestä kyseinen biisi on hyvä. Suomessa on aivan liikaa mustasukkaisuudesta johtuvaa parisuhdeväkivaltaa ja mielestäni biisi ottaa siihen hyvin kantaa.

Vierailija
32/63 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jannan lauluääni on sellainen, että sitä kuunnellessa aina mieleen tulee väkivaltafantasioita. :D Riipivää ja tuskaista. Maaritillahan on pehmeä ja kaunis lauluääni, kun taas Jannasta tulee mieleen kuolevan kissan joutsenlaulu.

Vierailija
33/63 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biisin aihehan on ihan hyvä, tosin aiheesta on tehty jo vuosikymmeniä useita biisejä. Tässä tapauksessa toteutus ontuu, niin sävellyksen kuin sanoituksenkin osalta.  Lähinnä kiusallisen lapsellista. Laulu muistuttaa munkin mielestä Kaija Koota ja antti Tuiskua.

Vierailija
34/63 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Janna ei ole kovinkaan lahjakas. Just flunssassa kattelin netistä eilisen Jukeboxin (siis surkeaa surkeampi ohjelmaformaatti, ei kai kukaan usko, et ne laulais noi biisit ex tempore ja jokaiselle "osui" sopivasti juuri omaan genreen istuva biisi).

Janna esitti Kasmirin kanssa dueton, eli Rihannaa ja sit yksin Whitney Houstonia. Janna on sanonut laulavansa mieluiten balladeja, mut ei kannattais. Sen ääni on niin ponneton, että hukkui Kasmirin äänen alle ja se "tulkinta",  sitä vaan ei oo. Mulle tuli sellanen fiilis, et se ensinnäkin varmistelee, ettei tee virheitä ja toiseks, et se miettii, miltä se näyttää laulaessaan. Eli aito rentous ja tunne jää puuttumaan. Ja tää sama fiilis tulee aina.

Tää tytöt lähtee -biisi on kyllä ihan pohjanoteeraus. 

Vierailija
35/63 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 12:56"]

Jannakin taitaa kohta tehdä kaikki biisit aiheesta polttelu niin kuin poiccis jo tekee..

[/quote]

kuka sen poiccis on?

Vierailija
36/63 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:40"]

Saa nähdä käykö tämän kanssa kuin Seiska-lehdelle: Kaikki pitää paskana, kukaan ei tunnusta diggaavansa, mutta myy kuin häkä.

[/quote]

Hehhee. voi käydäkin, samanlaista shittiä kun on molemmat.

Vierailija
37/63 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:55"]Poprockin kanssa Jannan musalla ei oo mitään tekemistä. Jannan musa on ilmiselvää iskelmää ja kuluneen kliseistä. Taustat on vaan tehty antamaa vaikutelman jostain popista.

[/quote]Ihan sama juttu kuin äiteellään... Iskelmätähtösiä molemmat vaikka esittävät "oman tiensä kulkijoita"... Todellisuudessa sieltä rahaa, mistä sitä helpoiten saa eli typerysten itkettämisestä.

Vierailija
38/63 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän on kyllä samantyylistä nyt kun sanot, ilman Kaijan karismaa tosin.

Vierailija
39/63 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

I AGREE!!! Järkkyä kamaa molemmilla.

Vierailija
40/63 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä! Ja vielä joku sanoi, että onpa "puhutteleva" biisi tämä Tytöt lähtee tanssimaan! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi