Olen siunattu kohta 13 lapsen äiti.
Olen niin onnellinen kun olen saanut suurperheen. Onko täällä muita suurperheiden äitejä?
Kommentit (47)
Siunatusta tiedä, mutta sua on ainakin pantu.
Ovatko kaikki lapset sinun itsesi synnyttämiä, vai oletko joku uusperheen äiti, jolla on sinun, minun ja heidän ja meidän lapsia?
Miten ihmeessä jaksat ? Onko arki raskasta ? Miten kroppasi on kestänyt noin monta raskautta/synnytystä ? Etkö kaipaa omaa aikaa ? Kiinnostaisi vain tietää..
Hienoa että olette löytäneet elämässä oman polkunne, onnea vauvasta !
Tuottavaa työtä et ole tainnut keretä tekemään? Taidat loisia vaan muiden kustannuksella. Millä elätätte tuollaisen katraan?
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:00"]
Ovatko kaikki lapset sinun itsesi synnyttämiä, vai oletko joku uusperheen äiti, jolla on sinun, minun ja heidän ja meidän lapsia?
[/quote]
Kaikki on minun ja mieheni yhteisiä.
Onpas tympeät nuo kaks ensimmäistä kommenttia. On suuri rikkaus saada noin monta lasta toivottuina. Ja tuosta panemisen määrästä, eiköhän useampaa naista ole tuon verran pantu.
nostan hattua. Minusta ei ois tuohon.
On tympeitä ja mauttomia lähes kaikki kommentit. Onnittelut perheonnesta!
Onnea ja siunausta valtavasti! ihana kuulla, että olet onnellinen suurperheestä. itse suurperheessä kasvaneena olen siitä onnellinen että on paljon sisaruksia.! :)
Paljonko sulla jää aikaa huomioida jokainen lapsi yksilönä? Olla lapsen kanssa kahdestaan ilman häiriötekijöitä (teet samalla jotain muuta)?
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:02"]
Tuottavaa työtä et ole tainnut keretä tekemään? Taidat loisia vaan muiden kustannuksella. Millä elätätte tuollaisen katraan?
[/quote]
Mieheni on yrittäjä. Itse olen saanut aina minimiäitiyspäivärahaa,kotihoidontukea ja lapsilisiä.
Ei suurperheessä ole mitään vikaa. On hienoa jos joku tähän yhteiskuntaan uskaltaa vielä lapsia tehdä. Mutta toivottavasti puolisosi on sen verran varakas, että pystyy turvaamaan sinun eläkevuotesi. Tuo lasten kotonahoitaminen kun ei kerrytä sinun työeläkettäsi. Vaikka eläkeikäsi tuntuukin olevan todella kaukana, aika kuluu ihmeen nopeasti ja huomaat olevasi lähellä eläkeikää.
Kannattaa keskustella puolison kanssa tästä asiasta. Jos ei ole varallisuutta niin sinun on aika rueta säästämään eläkepäiviä varten, silloinkin täytyy elää.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:01"]
Miten ihmeessä jaksat ? Onko arki raskasta ? Miten kroppasi on kestänyt noin monta raskautta/synnytystä ? Etkö kaipaa omaa aikaa ? Kiinnostaisi vain tietää..
Hienoa että olette löytäneet elämässä oman polkunne, onnea vauvasta !
[/quote]
hyvin jaksan,arki ei ole tuntunut ikinä raskaalta. Mulla on ollut helpot raskausajat ja synnytykset enkä kaipaa omaa aikaa.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:10"]
Paljonko sulla jää aikaa huomioida jokainen lapsi yksilönä? Olla lapsen kanssa kahdestaan ilman häiriötekijöitä (teet samalla jotain muuta)?
[/quote]
Teen joka viikko jotain vain yhden lapsen kanssa. Käydään uimassa,keilailemassa tms.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:12"]
Ei suurperheessä ole mitään vikaa. On hienoa jos joku tähän yhteiskuntaan uskaltaa vielä lapsia tehdä. Mutta toivottavasti puolisosi on sen verran varakas, että pystyy turvaamaan sinun eläkevuotesi. Tuo lasten kotonahoitaminen kun ei kerrytä sinun työeläkettäsi. Vaikka eläkeikäsi tuntuukin olevan todella kaukana, aika kuluu ihmeen nopeasti ja huomaat olevasi lähellä eläkeikää.
Kannattaa keskustella puolison kanssa tästä asiasta. Jos ei ole varallisuutta niin sinun on aika rueta säästämään eläkepäiviä varten, silloinkin täytyy elää.
[/quote]
Omaisuuttaa on sen verran että pärjää ihan pienellä eläkkeellä. En joudu vanhana maksamaan ikinä vuokraa tms.
Toisten paras saavutus on ähkiä mahdollisimman paljon kakaroita ylikansoitettuun maailmaan...noh, onnea! Voit sitten vanhana muistella, miten ihanaa oli vaihdella kakkavaippoja 10 vuotta elämästäsi. Toivottavasti aikaasi riittää kaikille, etteivät koe jonkun heistä olevan vanhemmilleen muita tärkeämpi.
No kukas sinut siunas? Onko tuo nyt ihme jos kakaroita väännetään maailmaan?