Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa työttömyyden uhka!

Vierailija
20.08.2014 |

Meidän firmassa on jälleen YT:t käynnissä. Aikaisemmin ulospotkituista ainoastaan huiput ovat työllistyneet, ja "ihan ok"-työntekijät puolestaan jääneet työttömiksi. Eikö nykypäivänä enää "ok" riitä? Pitääkö oikeasti olla keskiarvoa parempi?

Miten olette itse työllistyneet potkujen jälkeen? Miksi?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen firman YT:ssä osasto missä työskentelin lakkautettiin kokonaan. Ehdin surra ja murehtia 3 vkoa kunnes sain uusia töitä.

Tosin koen itse olevani näitä huippuja: maineeni tällä alalla on hyvä, osaaminen kunnossa ja suosittelijoita riittää.

Nykyinen paikka on parempi kuin entinen, eli voinen sanoa, että osaltani YT:t olivat onnenpotku!

Vierailija
2/4 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että on hyvä asia erotella jyvät akanoista! On enemmän kuin hyvä asia, että omalla erityisen hyvällä työpanoksella menee keskivertojen edelle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi 3, ei se aina niin mene. Jos sattuu huonot kortit, niin ei auta vaikka olisi kuinka hyvä, kun ei töitä vaan ole.

Lähes elämäntapatyöttömänä antaisin aloittajalle ja muillekin työttömyyden uhkaamille ja ahdistamilla muutamia neuvoja.

Pitää olla muutakin elämää kuin työ. On hyvä olla muitakin ystäviä kuin työkaverit, muuta ajankulua ja säännöllistä rytmiä päiviin ja elämään antavaa kuin työvuorot.

Eläminen ja talous on suunniteltava niin, että työttömyys ei aiheuta katastrofia. Tulot ja menot on pidettävä tasapainossa silloinkin, kun ei ole palkkatuloja. Myydään auto ja vene, tai ainakin palautetaan pullot.

On oltava myös varasuunnitelmia: jatketaanko opiskelua, lähdetäänkö toiselle paikkakunnalle töihin vai ryhdytäänkö mahdollisimman omavaraiseksi.

Vierailija
4/4 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ollut nyt tahtomattani työttömänä 6kk, ja ihan hyvin pärjätään. Säästöjä tulee siitä, että työmatkoihin ei mene rahaa, 3 lasta ovat kotihoidossa, ehdit juosta tarjousten perässä ja kaiken ruoan teen itse.

Olimme myös varautuneet työttömyyteen säästämällä.

Nyt kartoitamme erilaisia vaihtoehtoja: myydäkö omakotitalo? Vuokralle vai oma edullisempi? Vaihtaako paikkakuntaa?

Ja lisäksi tietenkin Suomen loistava tukijärjestelmä tuo apua.

Työttömyys ei ole maailmanloppu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan