Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minun ei tarvitse mennä töihin vuosiin, ahdistaa silti

Vierailija
19.08.2014 |

Lasten ja opiskelujen takia voin olla vakityöstäni pois ainakin 4 vuotta. Silti ahdistaa töihin paluu. Ahdistaa vaikka saisin uuden työpaikankin jostain. En jaksa sitä oravanpyörää (ennen lapsia olin melkein 15v putkeen töissä ja siitä suuren osan ilman lomia). Elämä on töissä käydessä aina vain sitä samaa raatamista eikä mitään muuta ehdi tekemään.

Joskus 40 vuotiaana on kuitenkin pakko palata töihin. Väsyttää jo ajatuskin, vielä 25 vuotta rehkimistä, vähintään. Apua.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä te teette?

Olen kirjanpitäjä ja ajatellut tehdä pätkiä ja aina välissä matkustella :)

Onneksi pääkaupunkiseudulla on ihan hyvin töitä :)

Vierailija
22/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nyppii tälläisessä ajattelussa se, että moni näistä samoista ihmisistä valittaa sosiaalietujen leikkauksista. Sosiaalietuudet rahoitetaan verorahoilla ja jos me kaikki rupeamme lusmuilemaan, ei mitään sosiaalietuuksia ole, ei lapsilisää, kotihoidontukea tai työttömyyskorvausta.

Kannattaa etsiä työ josta nauttii, ja sellainen työ jossa on myös joustoa. Sellainen minulla on, työ johon on ilo mennä joka päivä ja jossa minulla on supermukavaa joka päivä. Voin suunnitella menemiset ja tulemiset itse, joku päivä olen pidempään, joku toinen lyhempään. Ehdin harrastamaan, auttamaan lapsia läksyissä, kuskaamaan heitä harrastuksissa ja tekemään kotitöitäkin. Onhan tämä välillä raskasta, mutta sitä aikuisuus on, on vastuita ja velvollisuuksia, nyt ei enää tehdä vain niitä asioita, jotka ovat kivoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 00:47"]

"Ken ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä." Eihän se työnteko aina "kivaa" ole, mutta pakkohan sitä on tehdä, jotta saa elätettyä lapsensa ja maksettua asuntolainansa sekä saadakseen hieman leikkeleitä leivän päälle ym. Kannattaa hankkia mieluisa työ, jossa on mukavat työkaverit ja hyvä työilmapiiri. Kannattaa ajatella myös työ ikään kuin itsestäänselvänä osana elämää ja tehdä siitä niin mieluisaa, että sitä on mukavaa tehdä.

[/quote]

Totta. Mutta mistä löytäis sen mukavan työn, jotta ei aina olis ihan poikki työpäivän jälkeen? Haaveilen siitä, että löytäisin itselleni sellaisen ammatin, joka olisi intohimoni. Ehkäpä elämä ei tosiaan sitten enää tuntuisi yhdeltä hiton oravanpyörältä :/

Vierailija
24/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 00:47"]

"Ken ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä." Eihän se työnteko aina "kivaa" ole, mutta pakkohan sitä on tehdä, jotta saa elätettyä lapsensa ja maksettua asuntolainansa sekä saadakseen hieman leikkeleitä leivän päälle ym. Kannattaa hankkia mieluisa työ, jossa on mukavat työkaverit ja hyvä työilmapiiri. Kannattaa ajatella myös työ ikään kuin itsestäänselvänä osana elämää ja tehdä siitä niin mieluisaa, että sitä on mukavaa tehdä.

[/quote]

...sanoo työpaikan inhotuin besserwisseri

Vierailija
25/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 00:58"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 00:51"]

Asunto vuokralle kun on kuukausia reissussa. Kaikki travellerit tätä tekee. Jos reissaa halvoissa maissa voi elää herroiksi. Idiootit tekee työtä, jota vihaavat.

[/quote]

Totta. Eikös tffl-Meri (bloggaaja) maininnut blogissaan, että Balilla yöpyminen maksaa halvimmillaan 6-8e. Eli kuukausivuokraksi tulisi 180-240e. Ja sitten jos on oma kämppä Suomessa (ali-)vuokralla (esim. 700 euron yksiö Helsingissä), niin siitähän jää ihan kivasti. Indonesiassa, Malesiassa, Thaimaassa, Laosissa, Vietnamissa, jne on elämä halpaa. Ja sitten kun vielä paiskii jonkin aikaa Suomessa töitä ja säästää ennen reissua, niin avot.

[/quote]

Ottaako M sitten alivuokralaiselta enemmän kuin mitä itsee maksaa HKin asunnosta vuokraa? Hänellähän ei taida olla omistusasuntoa. Eli tuo vinkki taitaa päteä lähinnä asunnonomistajiin.

Vierailija
26/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tässä nyppiikin, että töissä käydessä saan käteen jonkun satasen enemmän kuin tuilla elävät. En ymmärrä miten Suomessa voi olla niin hyvät tuet, että moni sanoo ettei kannata mennä töihin.

Vierailija
27/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 08:16"]

Mua nyppii tälläisessä ajattelussa se, että moni näistä samoista ihmisistä valittaa sosiaalietujen leikkauksista. Sosiaalietuudet rahoitetaan verorahoilla ja jos me kaikki rupeamme lusmuilemaan, ei mitään sosiaalietuuksia ole, ei lapsilisää, kotihoidontukea tai työttömyyskorvausta.

Kannattaa etsiä työ josta nauttii, ja sellainen työ jossa on myös joustoa. Sellainen minulla on, työ johon on ilo mennä joka päivä ja jossa minulla on supermukavaa joka päivä. Voin suunnitella menemiset ja tulemiset itse, joku päivä olen pidempään, joku toinen lyhempään. Ehdin harrastamaan, auttamaan lapsia läksyissä, kuskaamaan heitä harrastuksissa ja tekemään kotitöitäkin. Onhan tämä välillä raskasta, mutta sitä aikuisuus on, on vastuita ja velvollisuuksia, nyt ei enää tehdä vain niitä asioita, jotka ovat kivoja.

[/quote]

Kerropas, mitä työtä teet. Jos sitä itsekin vaikka alkais samalle alalle ;)

Vierailija
28/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 08:29"]Sehän tässä nyppiikin, että töissä käydessä saan käteen jonkun satasen enemmän kuin tuilla elävät. En ymmärrä miten Suomessa voi olla niin hyvät tuet, että moni sanoo ettei kannata mennä töihin.

[/quote]

Niillä on kyllä jotain vikaa korvien välissä jotka sanoo että tuet on niin hyvät ettei töihin kannata mennä!

Vierailija
29/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 08:29"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 08:16"]

[/quote]

Kerropas, mitä työtä teet. Jos sitä itsekin vaikka alkais samalle alalle ;)

[/quote]

Mua kiinnostaa kanssa!

Vierailija
30/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin media-alalla on mahdollista huilata pidempäänkin osan vuodesta. Kun saa jonkun ohjelman purkkiin, voi lomailla siihen asti, kunnes alkaa seuraavan kevät-, kesä-, syys- tai talvikauden ohjelman suunnittelu ja teko. Terveisin tv-tuotannon työntekijä.

Vierailija
31/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alivuokralainen maksaa sulle sen vuokran, jonka maksat vuokranantajallesi ja itse maksat omasta asumisestasi 300 euron vuokran Aasiassa (eli oma vuokrasi on 400 e halvempi kuin mitä maksaisit suomessa), niin kyllähän tämä ihan hyvä diili on ja jää enemmän rahaa muuhun elämiseen (myös ruoka on halvempaa Aasiassa). Tässä tietysti oletuksena, että kk-tulosi ovat samansuuruiset kuin aiemmin Suomessa tai että olet säästänyt rahaa eukäteen sen verran, että pystyt elättämään itsesi reissussa. Ja jos sen vuokrakämpän alivuokraa täysin kalustettuna, niin silloin pystyy pyytämään myös enemmän vuokraa.

Vierailija
32/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hmmm. Mikä ala? Montaa kiinnostaa. Ja en muuten muista yhtään ketjua joissa kukaan perheellinen valittaisi mistään leikkauksista. 

Vierailija
33/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Joo tällaisia työpaikkojahan riittää kaikille ...NOT.