Valitut palat -tyyppinen mainonta herättää myötähäpeää
Nuo Valittujen palojen kirjeet, joissa hehkutetaan miten mainoskirjeen saaja on etuoikeutettu ja se tarkasti valittu kuuluvaksi juuri tähän exclusive-porukkaan, kuoressa jotain salainen- tai vain nimetylle vastaanottajalle -"leimoja" ja muuta tosi noloa. Oikeasti NOLOA! Minkälaisiin ihmisiin tuo vetoaa? Kai se vetoaa kun noin lapsellista mainontaa käytetään?
Kommentit (10)
Hah! Sait mut juuri muistamaan vuosien takaisen postikesätyön erään huippukohdan, noiden kirjeiden tuhoamisen :D jos joku on muuttanut eikä postinkääntö oo enää voimassa, lähetetään oikeaan paikkaan kyllä maksetut lähetykset (eli kaikki oikea posti) ja mainokset hävitetään. Mä nautin aina, kun sain silputa nuo " vain kuoreen merkitylle vastaanottajalle, luottamuksellinen!!!" -pellekirjeet :D
Se vetoaa hieman dementoituneisiin ja vanhuuttaan vainoharhaisiin vanhuksiin. Todella ikävää. Mieheni lähisukulaiseen, kahteenkin, vetoaa ja ne tilaavat tuota sälää. Kauhistuttaa katsella. Dementikkojen ja hassahtaneiden kustannuksella tuota tekevät. Ahdistaa todella.
Mieheni lähisukulainen oli Valittujen palojen asiakas parikymmentä vuotta. Tilasi sieltä ihan kaiken, kun odotti, että kohta se suuri palkinto tulee juuri hänelle, kun hän vaan tilaa aina ihan kaiken. Todella meni rahat ihan hukkaan. Kuoli sitten ja mitään superhienoa ei sieltä saanut. Valtavasti sen kuolinpesässä on kaikkea mahdollista VP:n tavaraa. Todella itku tulee silmään, kun miettii, miten mies antoi vedättää itseään ja pitää toivoa yllä. Sairas vanha raukka. Vanhuuttaan siis sairas ja kivulloinen. Pettyi aina vaan.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 23:04"]
Hah! Sait mut juuri muistamaan vuosien takaisen postikesätyön erään huippukohdan, noiden kirjeiden tuhoamisen :D jos joku on muuttanut eikä postinkääntö oo enää voimassa, lähetetään oikeaan paikkaan kyllä maksetut lähetykset (eli kaikki oikea posti) ja mainokset hävitetään. Mä nautin aina, kun sain silputa nuo " vain kuoreen merkitylle vastaanottajalle, luottamuksellinen!!!" -pellekirjeet :D
[/quote]
Nyt kun tuli puheeksi niin mulle tuli tänään kaksi tuollaista kirjettä, toinen nykyiseen osoitteeseen ja toinen vanhaan, joka ei ole ollut kuuteen kuukauteen enää osoitteeni... :D
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 23:14"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 23:04"]
[/quote]
Nyt kun tuli puheeksi niin mulle tuli tänään kaksi tuollaista kirjettä, toinen nykyiseen osoitteeseen ja toinen vanhaan, joka ei ole ollut kuuteen kuukauteen enää osoitteeni... :D
[/quote]
Voi ei, sun posteljooni on varmaan joku uusi, kun se on hämääntynyt noista juhlallisista virallisuusyritelmistä :D se postimerkin kohdalla oleva m kuitenkin kertoo, että kyseessä on mainosposti, eli arvoton roska, jota ei tarvitse toimittaa enää muuton jälkeen muualle kuin roskikseen. Mun mielestä nuo "uhkaukset" teki siitä just niin hauskaa silputa nuo. Häh hää, kuinkas nyt suu pannaan, valitut palat, ajattelin xD
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 23:14"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 23:04"] Hah! Sait mut juuri muistamaan vuosien takaisen postikesätyön erään huippukohdan, noiden kirjeiden tuhoamisen :D jos joku on muuttanut eikä postinkääntö oo enää voimassa, lähetetään oikeaan paikkaan kyllä maksetut lähetykset (eli kaikki oikea posti) ja mainokset hävitetään. Mä nautin aina, kun sain silputa nuo " vain kuoreen merkitylle vastaanottajalle, luottamuksellinen!!!" -pellekirjeet :D [/quote] Nyt kun tuli puheeksi niin mulle tuli tänään kaksi tuollaista kirjettä, toinen nykyiseen osoitteeseen ja toinen vanhaan, joka ei ole ollut kuuteen kuukauteen enää osoitteeni... :D [/quote] Voi ei, sun posteljooni on varmaan joku uusi, kun se on hämääntynyt noista juhlallisista virallisuusyritelmistä :D se postimerkin kohdalla oleva m kuitenkin kertoo, että kyseessä on mainosposti, eli arvoton roska, jota ei tarvitse toimittaa enää muuton jälkeen muualle kuin roskikseen. Mun mielestä nuo "uhkaukset" teki siitä just niin hauskaa silputa nuo. Häh hää, kuinkas nyt suu pannaan, valitut palat, ajattelin xD
[/quote]
Tarkistin niin noissa kuorissa ei ollut m-kirjainta postimerkin kohdalla. Lukee vaan Suomi Finland ja on joku nuolen tapainen. Entä jos mulle onkin varattuna 100 000???
Sitten on vissiin merkinnät muuttuneet vuodesta 2007, jolloin olin posteljooni. Ehkä niillä on joku tapa huijata se näyttämään maksetulta (=viralliselta) lähetykseltä? Tietääkseni maksettuja kirjeitä on vain postimerkilliset ja sitten ne missä lukee port paye ja sitten se i-kirjaimen näköinen.
t. tuhoajaposteljooni
Juuri tuli postissa mahtava "espress-ilmoitus, kiireellinen lähetys". Siinä on "leima": TOIMITETTAVA PIKAISESTI VASTAANOTTAJALLE. Lisäksi siinä lukee "RAJATTU JAKELU. Asiakirjat menettävät kelpoisuutensa, jos ne toimitetaan jollekin toiselle kuin mainitulle vastaanottajalle." ja "MÄÄRÄAIKAAN SIDOTTUJA ASIAKIRJOJA. VASTAUSTA PYYDETÄÄN." Siinä on myös boksi, jonka otsikko on "valtuutettu toimeksianto". Boksin varsinainen sisältö on se, että lähetyksen paino on enintään 1000 g ja siihen on rastitettu kotimainen kirjelähetys.
Itse kirjeen sisältö on se, että 100 000,00 € on valmiina luovutettavaksi ja minä ja vain minä olen oikeutettu käyttämään tässä "asiakirjassa" olevaa tunnistekoodia "vahvistaakseni voittomahdollisuuteni".
Ihan oikeasti, miksi Valitut palat on noin nolo? Luulisi jo itse Valittuja palojakin hävettävän se miten tyhminä ja lapsellisina he ihmisiä pitävät.
Oi joi, vähänkö mä oon erityinen kun mulle on oikein tällaisia kiireellisiä "asiakirjoja" lähetetty! Joo, mä ihan mielelläni osallistuisin 100 000 euron arvontaan, mutta en periaatteestakaan osallistu jos ihmisiä pidetään noin tyhminä että tuollainen mainonta vetoaisi.