Olisitko tai oletko ollut suhteessa miehen kanssa joka etsii parempaa?
Eli suostuisitko olemaan tyttöystävä johon ei sitouduta lopullisesti, loppuelämäksi, vaan joka jää kun se oikea löytyy?
Kommentit (12)
Miksipä ei, hakisin tietenkin itsekin koko ajan aktiivisesti parempaa. Voitaisiin kilpailla siitä kumpi löytää ekaks. Romanttista.
Olen varmaankin ollut. Enää en sellaiseen ryhtyisi.
Mun eka poikaystävä sanoi exästään:"Se olikin kyllä liian hyvännäköinen mulle"
Se kyllä loukkasi, mutta oltiin kuus vuotta yhdessä.
Jotenkin kaikissa aiemmissa suhteissa ajatellu, että etsivät parempaa.
Nykyisessä ei tunnu siltä. Ainakaan vielä...
Aika harva sanoo tätä ääneen, eli en voi olla varma.
Itse kuulin naisen ystävältä, että hän on kanssani niin kauan kunnes "löytää paremman". Sen jälkeen olin myös itse niin kauan kunnes löysin paremman. Akka ei sitä jostain syystä ottanutkaan sitten hyvällä, kun lähdin toisen matkaan.
Periaatteessa miltei jokainen etsii uutta, tai paremmin sanottuna pitää silmänsä ja mahdollisuudet avoinna.
Ellei ole vahvasti rakastunut, ihminen on aina opportunisti. Miksi jäädä suhteeseen, jos löytää paremman? Ei kukaan järkevä ihminen niin toimi, oli mies tai nainen.
Näitä nyt ei vaan ääneen luonnollisestikaan sanota, vaan senhetkinen kultarakas on aina se oikea siihen uuteen saakka.
Mahdoton ajatus, että mua parempaa olisi. Millainen se ihmenainen muka olisi? Kyllähän mieskin sen tajuaa, että on minussa löytänyt parhaan mahdollisen, eihän se tyhmä ole.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 20:18"]
Periaatteessa miltei jokainen etsii uutta, tai paremmin sanottuna pitää silmänsä ja mahdollisuudet avoinna.
Ellei ole vahvasti rakastunut, ihminen on aina opportunisti. Miksi jäädä suhteeseen, jos löytää paremman? Ei kukaan järkevä ihminen niin toimi, oli mies tai nainen.[/quote]
Mistä tietää että se uusi tarjokas tosiaan on parempi? Siltä voi alkuun vaikuttaa, mutta kymmenen vuoden suhteen jälkeen senkin vajavuudet on paljastuneet ja vyötärönympärys kasvanut.
En lähde rikkomaan suhdettani vain siksi että joku söpöläinen huhuilee viettelevästi, vaikka olisin siihen ihastunutkin. Ei kaikkien oikkujensa perässä tarvi juosta.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 20:24"]
Mistä tietää että se uusi tarjokas tosiaan on parempi? Siltä voi alkuun vaikuttaa, mutta kymmenen vuoden suhteen jälkeen senkin vajavuudet on paljastuneet ja vyötärönympärys kasvanut.
En lähde rikkomaan suhdettani vain siksi että joku söpöläinen huhuilee viettelevästi, vaikka olisin siihen ihastunutkin. Ei kaikkien oikkujensa perässä tarvi juosta.
[/quote]
Ei tiedäkään, mutta ihmissuhteethan ovat aina punnintaa. Jäädä - mitkä hyödyt? Lähteä - mikä riski onnistumiseen?
En mä ite edes haluaisi seurustella sen tasoisen miehen kanssa, joka olisi sokea kaikille maailman naisille ja tyytyisi muhun vaikka voisi onnistua saamaan vielä paremman ja itselleen sopivamman, kun itse olen suhteessa täysin samalla asenteella :D
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 20:24"]
Mistä tietää että se uusi tarjokas tosiaan on parempi? Siltä voi alkuun vaikuttaa, mutta kymmenen vuoden suhteen jälkeen senkin vajavuudet on paljastuneet ja vyötärönympärys kasvanut.
En lähde rikkomaan suhdettani vain siksi että joku söpöläinen huhuilee viettelevästi, vaikka olisin siihen ihastunutkin. Ei kaikkien oikkujensa perässä tarvi juosta.
[/quote]
Ei tiedäkään, mutta ihmissuhteethan ovat aina punnintaa. Jäädä - mitkä hyödyt? Lähteä - mikä riski onnistumiseen?
En mä ite edes haluaisi seurustella sen tasoisen miehen kanssa, joka olisi sokea kaikille maailman naisille ja tyytyisi muhun vaikka voisi onnistua saamaan vielä paremman ja itselleen sopivamman, kun itse olen suhteessa täysin samalla asenteella :D
[/quote]
No me ajatellaan sitten vähän toisin. Maailmassa jossa kaikki muuttuu koko ajan, ja ihmisten päät on täynnä jatkuvasti vaihtuvaa sälää, haluan pitää kiinni jostain pysyvämmästä. Mulle se on suhde mieheeni. Siihen voin osaltani vaikuttaa niin että pysyn vierellä vaikka timmimpi uros vilkuilisi. Pysyvyys itsessään on arvokasta kun kaikki on periaatteessa valittavissa ja vaihdettavissa. Olen tehnyt valinnan jäädä.
En tiedä ajatteleeko mies samoin minusta, voi olla että ei, mutta jokainenhan on vastuussa itsestään.
never