Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja laihdutus?

27.08.2006 |

Onko mahdoton yhtälö? Jossain olen kuullut että varsinaista laihduttamista ei saisi tehdä odotus- ja imetysaikana.

Esikoiselta jäi noita ylikiloja ja sitten kaikki hässäkät muuten, niin painoa on kertynyt kuin huomaamatta. Lisäksi nykyinen työni on todella raskasta, töissä on kamala kiire ja koko ajan hiostetaan tekemän enemmän ja nopeammin mikä ainakin minua stressaa todella paljon! En voi sietää sitä että joku kyttää koko ajan selän takana vaikka tiedän tekeväni parhaani mukaan. Työpäivän jälkeen olen usein niin puhki että haluaisin vain heittää sohvalle nukkumaan parin tunnin päikkärit, mutta nyt 3v esikoinen pitää huolen ettei niin tapahdu, ja kun vihdoin saa pojan nukkumaan illalla ei jaksa yksinkertaisesti lähteä enää lenkille.

Isännällä tuntuu olevan aina joku projekti ettei joutaisi vahtia poikaa edes sitä tuntia että pääsisin koiran kanssa kunnon lenkille (tosin koira on sairastellut koko kevään, eikä ole päästy selvyyteen mikä sillä on :-( tulehdus seuraa toistaan).

Nyt sain sitten vihdoin otin itseäni niskasta kiinni ja aloin laihdutuksen noiden painonvartioiden ohjeiden mukaan mutta sainkin tietää olevani raskaana, eli aika alussa vasta on.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei!

Minä olin myös aloitellut muutaman kuukauden painonvartijoissa, kun huomasin, että oli " tärpännyt" . Laihtuminen jäis kyllä siihen, pitää jatkaa siinä vaiheessa imetystä, kun vauva saa muutakin ruokaa.

Eli Painonvartijoissa ja mutenkin lienee se ajatus, että painonpudotus ei yksinkertaisesti sovi raskausaikana. Eli on todella epäterveellistä nimenoamaan äidille.

Sen sijaan on hyvä syödä ns. järkevästi. Voi edelleen jättää pois rasvaiset ruuat, karkit, sipsit jne. Mutta tavallista kunnon ruokaa pitää syödä kunnolla, ja useampi ateria päivässä. Voithan ottaa tavotteeksi, että varsinainen painosi nousee mahdollisimman vähän, jos sinulla on huomattavaa ylipainoa. Näin olen itse tehnyt. Kiloja on tullut n. 5 lisää (nyt rv 26), mutta taitaa mennä kaikki tämän raskauden piikkiin. Näin ajatellen en ole lihonut raskausaikana, vaan pitänyt painoni...

Olikohan tästä sinulle mitään apua... Toivottavasti, ja ONNELLISTA ODOTUSAIKAA!!! Nyt ei ole aika stressata niistä kiloista, sen ehtii myöhemminkin!! T. Maituliini

Vierailija
2/3 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

karkkien kanssa ei ole ongelmaa odotusaikana, suorastaan ällöttää ajatus karkin syönnistä! Sama oli jo esikoisen kanssa. ;-)

Täytyy yrittää jotenkin muuten keventää tuota ruokavaliota, lisätä vihanneksia ja marjoja jne. Omenoitakin on tulossa taas niin paljon kun jaksaa syödä, eli jouluna tulevat jo korvista ylös.

Kiitos infosta, Maituliini (Joulunlapsi)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enne raskautta olin normaalipainoinen. Mulla tuli painoa esikoisen odotusaikana 16 kg. Hoidin kuvotusta kebabilla ja söin surutta, kun oli hyvä syy.. Koska laihdutusta raskausaikana ei suositella, päätin silti syödä terveellisesti: siitä kai ei vauvalle ainkaan mitään haittaa ole :)

Toisen lapsen kanssa painoa tuli vain 6 kg raskausaikana, toki lähtöpainokin oli korkeampi aikaisemmin(ensimmäisestä raskaudesta jäi +9kg). Vahingosta viisastuneena, hoidon kuvotusta tällä kertaa Mynthoneilla ja hedelmämehuilla. Alkuväsymyksen jälkeen aloin liikkua: kävin jumpissa pitkään, ulkoilin, kävelin. Esikoisen kanssa ruokaillessa tuli syötyäkin säännöllisesti.

Syömisen ja liikkumisen lisäksi kannattaa pitää huolta hyvistä yöunista. Mitä virkeämpi on, sitä helpompi on pitää kiinni terveellisestä ruokavaliosta. Itse syön väsyneenä kaikki tielleni osuvat herkut.

Alkuväsymyksen aikana ei kannata edes suunnitella mitään liikunnan aloittamista. Itse olin ainakin puolikuollut ja nukahdin aina kun makuulle pääsin. Toki pieni happihyppely tekee aina hyvää. Nyt, kun suurin väsykausi on mennyt ohi, mielikin on pirteämpi ja jaksaa panostaa hyvinvointiinsa.

Mukavaa raskausaikaa!