oletko rasvapropagandan uhri?
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 18:24"]en ole.
kyllä.
voi on myrkkyä.
[/quote]
Ei se ole myrkkyä. Margariinit paremminkin.
En usko että itse ajattelemisen taito on se suurin ongelma, vaan se ettei osata arvioida argumentteja. Ei siis tunnisteta validia argumentointia. Tälläinen ihminen joutuu kokemaan paljon epävarmuutta nykymaailmassa, missä informaatiota on niin paljon saatavana. Syntyy tarve suojella jo muodostuneita ajatusmalleja, ja auktoriteeteista tulee tärkeitä.
En tiedä. En syö mitään kevyttuotteita koska ne lihottavat.
No ensinnäkin kasvuun tarvitaan rasvaa.
Moni mässyttää sitten transrasvaa ja sipsejä?
En ole minkään ruokauskonnon uhri, kaikkein vähiten karppauksen, mitä taas AP edustaa. Paino pysyy hyvin kurissa liikunnalla.
Koska en ole lääkäri, biologi enkä edes kemisti, en voi väittää itse osaavani päätellä rasvojen vaikutuksia ihmiselimistössä, toisin kuin ap:n kaltaiset lääketieteen huiput. Minulle riittää, että ammattilaiset tutkivat ja raportoivat.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 18:32"]Koska en ole lääkäri, biologi enkä edes kemisti, en voi väittää itse osaavani päätellä rasvojen vaikutuksia ihmiselimistössä, toisin kuin ap:n kaltaiset lääketieteen huiput. Minulle riittää, että ammattilaiset tutkivat ja raportoivat.
[/quote]
Mitäs sitten kun ne ammattilaiset tappelevat asiasta ja raportoivat täysin päinvastaisia asioita?
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 18:32"]Koska en ole lääkäri, biologi enkä edes kemisti, en voi väittää itse osaavani päätellä rasvojen vaikutuksia ihmiselimistössä, toisin kuin ap:n kaltaiset lääketieteen huiput. Minulle riittää, että ammattilaiset tutkivat ja raportoivat.
[/quote]
Mitäs sitten kun ne ammattilaiset tappelevat asiasta ja raportoivat täysin päinvastaisia asioita?
[/quote]
Katson mitä mieltä enemmistö ammattilaisista on. Kun huomaan, että suurissa linjoissa 98% on yhtä mieltä ja (äänekäs) kahden prosentin vähemmistö toista, otan enemmistön mielipiteen enemmän tosissani. Heillä lienee vankemmat perustelut ja enemmän näyttöjä.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 18:28"]En ole minkään ruokauskonnon uhri, kaikkein vähiten karppauksen, mitä taas AP edustaa. Paino pysyy hyvin kurissa liikunnalla.
[/quote]Ai ton voi ymmärtää noin päin. Minä ajattelin avauksesta että siinä pidetään karppaajia rasvaprogandan uhreina, jota he siis minunkin mielestäni ovat.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 18:32"]Koska en ole lääkäri, biologi enkä edes kemisti, en voi väittää itse osaavani päätellä rasvojen vaikutuksia ihmiselimistössä, toisin kuin ap:n kaltaiset lääketieteen huiput. Minulle riittää, että ammattilaiset tutkivat ja raportoivat.
[/quote]
[/quote]Sen lauluja laulat kennen rasvoja mussutat. Karppaajien evankelista Heikkilä saa palkkaa Valion progandaministerinä.
Karppaajat on aina vihaisia ja ärtyneitä ruokavalion vuoksi. Myöskin liikuntaa ei välttämättä oikein pysty harrastamaan, jos karppaa.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 18:56"]
Karppaajat on aina vihaisia ja ärtyneitä ruokavalion vuoksi. Myöskin liikuntaa ei välttämättä oikein pysty harrastamaan, jos karppaa.
[/quote]
Jotkut siis toki kyllä pystyy, tämä riippunee geeneistä.
Rasvoista käydyn keskustelun ongelmana on se, ettei oteta huomioon rasvojen käsittelyä. Tämä aiheuttaa myös ristiriitaisia tutkimustuloksia. Tärkeintä on syödä rasvoja monipuolisesti ja olla kuumentamatta pehmeitä rasvoja kuumiksi, koska tällöin muodostuu haitallisia yhdisteitä. Tyydyttyneen rasvan vaarallisuudesta ei ole kiistattomia tutkimuksia. Kuitenkin ihminen tarvitsee myös pehmeitä rasvoja, erityisesti omega-3 saanti on väestöllä liian vähäistä. Käytännössä voi on hyvä rasva paistamiseen ja pehmeitä rasvoja kannattaa käyttää kylmänä esim. salaatinkastikkeessa, pähkinöissä ja levitteessä.
Toinen ongelma tutkimuksissa on se, ettei oteta huomioon, millä rasva korvataan. Vähärasvaista ei kannata valita, jos se lisää sokerin kulutusta. Usein vähärasvaiset tuotteet sisältävät valtavasti valkoista sokeria ja lisäaineita, mikä ei tee keholle hyvää.
En kyllä voi käsittää näitä voin mutustajia, että mistä ovat saaneet päähänsä esimerkiksi margariinin (joka on kasvirasvasekoite) on epäterveellistä.
Suurin osa tutkijoista kuitenkin jakaa mielipiteen sitä, että eläinrasva on epäterveellistä sydänterveydelle. Samoin on tietty suola. Ja ei, ei tosiaankaan auta, että se on ruususuolaa, tai mitä tahansa. Natriumi on natriumia ja natrium nostaa riskiä erilaisiin sairauksiin. Ihmiset on uskontojen uhreja enemmän kuin aavistavatkaan.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 18:28"]
En ole minkään ruokauskonnon uhri, kaikkein vähiten karppauksen, mitä taas AP edustaa. Paino pysyy hyvin kurissa liikunnalla.
[/quote]
Läskit ja laiskat alapeukuttaa. Osu ja uppos.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 19:04"]Rasvoista käydyn keskustelun ongelmana on se, ettei oteta huomioon rasvojen käsittelyä. Tämä aiheuttaa myös ristiriitaisia tutkimustuloksia. Tärkeintä on syödä rasvoja monipuolisesti ja olla kuumentamatta pehmeitä rasvoja kuumiksi, koska tällöin muodostuu haitallisia yhdisteitä. Tyydyttyneen rasvan vaarallisuudesta ei ole kiistattomia tutkimuksia. Kuitenkin ihminen tarvitsee myös pehmeitä rasvoja, erityisesti omega-3 saanti on väestöllä liian vähäistä. Käytännössä voi on hyvä rasva paistamiseen ja pehmeitä rasvoja kannattaa käyttää kylmänä esim. salaatinkastikkeessa, pähkinöissä ja levitteessä.
Toinen ongelma tutkimuksissa on se, ettei oteta huomioon, millä rasva korvataan. Vähärasvaista ei kannata valita, jos se lisää sokerin kulutusta. Usein vähärasvaiset tuotteet sisältävät valtavasti valkoista sokeria ja lisäaineita, mikä ei tee keholle hyvää.
[/quote]Ai nyt on sokerinkin VÄRILLÄ jotain merkitystä... hohhoijakkaa.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 18:56"]Karppaajat on aina vihaisia ja ärtyneitä ruokavalion vuoksi. Myöskin liikuntaa ei välttämättä oikein pysty harrastamaan, jos karppaa.
[/quote]Tämän minäkin huomasin ensimmäisenä kun liityin kiloglubiin... auta armias jos erehdyit epäilemään karppauskontoa niin sait tuntea nahoissasi.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 18:56"]
[/quote]
Jotkut siis toki kyllä pystyy, tämä riippunee geeneistä.
[/quote]Eikä riipu, toisille vaan riittää alhaisempi suoritustaso.
Syön rasvoja kohtuudella, koska ne ovat runsasenergisiä. Syön pähkinöitä ja käytän salaattikastikkeena avocadoöljyä.
Leivän syön ilman levitettä ja juustoissa valitsen kevyemmän vaihtoehdon, mutta jos ohjeessa lukee 100g voita, käytän voita, en margariinia.
en ole.
kyllä.
voi on myrkkyä.