Mitä lapsuutenne leluja/kirjoja olette säästäneet lapsillenne?
Olisi kiva nähdä kuvia nostalgisista aarteistanne. Mun lapsilla on minun vanha kurkkumopo:
Tuo kuva on tuollaisesta parempikuntoisesta, meidän mopossa ei ole enää noita tuntosarvia :( .
Kommentit (23)
duplot, pikkulegot, brion junaradan ja hellan, fisher prices kassakoneen, nukkeja, nukketalon, my little ponyt.
Kirjoista Mauri Kunnakset, Scarryt, Pupu Tupunat.
Itse en ole säästänyt mutta vanhemmat oli niitä jemmannut. On baby bjorn, pehmoleluja, barbeja..
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:18"]Itse en ole säästänyt mutta vanhemmat oli niitä jemmannut. On baby bjorn, pehmoleluja, barbeja..
[/quote]
Niin joo ja on noita jotain kirjoja, Hiewatha, aapinen, grimmin satuja jne
Legot, Scarryt, Tammen kultaiset kirjat
Meiltä löytyi kotoa nukkukoti, my little ponyt, brion junarata, elektroniikkapelit, barbit, pelejä, kirjoja, palapelejä jne. Lapseni leikkii mummolassa niillä innoissaan ja lautapelit olen tänne tuonut jo kymmenen vuotta sitten.. Olen tosi iloinen, että äiti on säästänyt näitä, mutta se on ollut mahdollista, kun omakotitalossa on ollut varastotilaa. Itsekin nyt kerrostaloasuja ja varastotila on hyvin rajallinen. Sanoisin, että säästäkää edes joku rakas lelu. Kirpparilla näin juuri kun joku teini myi pilkkahintaan lapsuuden lelunsa. Saa rahoilla jonkun hm-topin. Tulee varmaan hetki jolloin kaipaa vanhoja tavaroitaan, vaikkei siltä nyt tunnukkaan.
Barbeja ja tarvikkeita oli iso laatikollinen säästössä, samoin muita nukkeja ja nukkekodin kalusteita. Poika ei ole oikein ollut näistä kiinnostunut, turhaan on säästetty varastossa isoja laatikoita. Onneksi oli isänsä legot myös jemmassa.
Olen vasta parikymppinen, mutta aion omalle lapselle säästää (toiv. jossain vaiheessa se tyttö siis tulee:D) isäni tekemän nukkekodin ja sen tarvikkeet/asukkaat tietysti ja baby born nuken, joka on jo 20 vuotta vanha. Sen vaatteet toki myös. Tietysti barbitkin!
Tallessa on kaikki kirjat, palapelejä, brion puuleluja, nukkeja, nuken kehto, pehmoleluja, pikkuautoja Ym. Ja kovassa käytössä ovat omilla lapsilla. Myös kolmipyörä ja pieni polkupyörä on olleet omilla käytössä.
Mieheltä ei ole tallessa juuri mitään vanhaa, joku rikkinäinen hiekkalelu ja pari legoa.
Vanhempani ovat säästäneet kaiken. Kirjat, lelut, pelit. Playmobilit, legot, barbiet, pikkuautot, junaradan, nukkekodin, kaiken. Miehen äiti taas on myynyt ihan kaiken pois, tosi sääli, 70-80-luvun lelut on paljon laadukkaampia kuin nykytavarat.
Äidin oma uninalle tuntuu kiinnostavan lasta kovasti.
Just laitoin rakkaan unileluni viikon vanhan tyttäreni sänkyyn. Sain unilelun varmaan 18 v sitten ja se kulki mukana kaikkialle. Toivottavasti on yhtä tärkeä omalle tytölle <3
Kirjoista: muumit, lasten parhaat kirjat- kirjakerhon kirjoja, pupu tupunat, miinat ja manut
Leluista: dublot, legot, sen puisen palikkalaatikon jossa päällä reikä erilaisille palikoille, brion junarataa, pikku autoja, barbit ja niiden tavarat, nukkeja ja niiden vaatteet ja hoitovälineet, nukenrattaat, turtlesit, my little ponyt ja "vanhanaikaiset" pet shopit.
Olen sisaruksista ainoa jolla on lapsia joten nuo kaikki ovat meillä, toki muutkin (sisarukset) saavat niitä itselleen jos saavat lapsia.
Kaikki nuket on tallessa, samoin isän tekemä iso puuauto (sellainen iso jonka päällä voi istua ja "ajaa"). Äidilläni on kaikki mun ja veljien legot ja dublot tallessa, ja miehen äidillä vhs-nauhuri ja kaikki disney-leffa vhs:nä.
70-luvulla syntyneiden lasteni kaikki lelut ja kirjat ja myös kaikki Aku Ankat ovat säästyneet 2000-luvulla syntyneille lastenlapsilleni.
En mitää. Ei nykytenavia kiinnosta 70 luvun muinaismuistot.
70-luvulta; kolmipyörä ja potkumopo sekä palapelejä yms.
Olen säästänyt alkuperäisen, Saksassa valmistetun Baby Bornin. Se nukke kestää vaikka mitä, toisin kuin uusi versionsa!
Kyllä meillä lapset on ainakin olleet innoissaan äidin vanhoista leluista ja esim. Pupu Tupunoista.