Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko noin. 60-vuotias ihminen oppia uusia taitoja?

Aamunen
04.08.2021 |

Siis aikuisten oikeasti. Oppiiko uusia tapoja, vaikka ajatteluun, tapoihin tai tehdä työtä?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä noilla mummo ja pappaikäisillä yleensä tehdään?

No ei mitään. Ei niiden paikka ainakaan työelämässä ole.

Jos hyvin käy ja saat elää 60-kymppiseksi ja ylikin niin toivoisitko olevasi muille ihan turha?

...siis 6-kymppiseksi. Tietenkin.

Lopeta saivartelu. Tärkeintä on, että asia ymmärretään.

Vierailija
42/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-vuotias oppii vaikka mihin.

Aivosoluja on merkittävästi vähemmän kuin 25-vuotiaalla mutta ymmärrys on verrattoman paljon kirkkaampaa kuin kouluaikana, jopa lukiossa. Asiat kiinnostavat valtavasti enemmän.

Yritäpä vaikka lukea lukion kursseja uusiksi. Hissan kirja menee parissa illassa kuin hyvä romaani, eri aikakaudet ja tapahtumat eri alueilla hahmottuvat yhteiseksi kudokseksi paljon paremmin kun lukee kirjan kerralla, kuin että sitä tahkoaisia vuoden ajan pikkupaloina. Muutamassa päivässä olisi lukion hissa käyty läpi, viikossa-parissa sen osaisi ällän arvoisesti.

Samoin matikka (johon jouduinkin perehntymään aikuisiällä uudelleen) . Tuntuu että ne yhtälöt joita tuherrettiin vuosikausia menevät nyt aivan heittämällä ja derivaatta ja integraalikin on muutamassa tunnissa opittu.

Hahmotin nyt yhtälöt ihan eri tavalla, pystyin näkemään kuvaajan ja kolmannen asteenkin yhtälön välisen yhteyden. Matriislilaskenta ja etenkin trigonometria tuntui vähän vaikealta.

Olin koulussa suht heikko oppilas mutta sain jotenkuten raavittua magnan paperit parilla L.llä. Silloin oli niin paljon muuta mielessä.

Oppisin kyllä yliopistoaikaisiakin asioita jos saisin rauhassa paneutua.

Olen myös todennut että opin oikein hyvin tai-chitä. Aloitin 58-vuotiaana. Jäykkyys, kömpelyys ja läski erottaa nuoremmista, mutta oppimiskyky on vähintään samalla tasolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieto lisää tuskaa, mitä hyötyä sinulle on kaikesta tiedosta jonka viet kuitenkin hautaan mukanasi.

Vierailija
44/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaan aiheeseen, kun täytän 60 vuotta. 

Ehkä tuskailen jollain uusilla tekniillä asioilla liittyen tietokoneeseen tai autoon 

Tyyliin miten tämän auton saa lentämään? Olen kokeilut kaikkia, mutta tietä pitkin mennään edelleen.

Mistä nappulasta lähtee lentovaihde päälle? 

Vierailija
45/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hyvin käy ja saat elää 60-kymppiseksi ja ylikin niin toivoisitko olevasi muille ihan turha?

...siis 6-kymppiseksi. Tietenkin.

Lopettakaa tämä saivartelu. Tärkeintähän on viestinnässä se, että tulee ymmärretyksi. 

Korjasin itse omaa viestiäni.

Vierailija
46/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 60-vuotias/60-vuotias ei kuole vielä vanhuuteen, vaan luultavasti tapaturmaan tai sairauteen.   Keskimääräinen elinikä on yli 80 vuotta. 

Niinpä. Jos hyvin käy - aina ei käy.

Ja pointtihan oli, mitä kommentoija haluaisi itsestään ajateltavan tuon ikäisenä.

Vierailija
47/47 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tasaisen tyhmä mutta naapurimökin isäntä osti jonkun jollan ja opetteli purjehtimaan 6-kymmpisenä. Purjehdust tunteva siskoni sanoi että tämäntyyppisen veneen hallinta on vaikeaa, että käännöksessä pitää hallita jotain narua ja peräsintä samaan aikaan kun vaihtaa puolelta toiselle, muuten kaatuu.

Vanhemmillani on myös tietokone vielä 83-vuotiaana. Käyttävät sitä usein. Kun Windows-XP tuli tiensä päähän eikä vanhemmat halunneet investoinda uuteen koneeseen, asensin koneeseen linuxin ja jätin oikeastaan vain selaimen ja sähköpostin näkyville. Hyvin ovat pärjänneet vaikka vaihtoivat kokonaan käyttöjärjestelmää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä