Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako jostain tietoa, onko eräs henkilö mennyt naimisiin?

Vierailija
19.08.2014 |

Vai onko salaista tietoa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks kukaan tiedä?

Vierailija
2/28 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy häneltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No  jos voisin, niin en kyselisi täällä. Eikö muka kellekään ole tullut vastaan tilannetta, että haluaisi tällaisen asian tietää, muttei voi suoraan kysyä?

Vierailija
4/28 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:32"]

No  jos voisin, niin en kyselisi täällä. Eikö muka kellekään ole tullut vastaan tilannetta, että haluaisi tällaisen asian tietää, muttei voi suoraan kysyä?

[/quote]

siksikö kysyt että voisit tehdä ennakoivan lastensuojeluilmoituksen mahdollisesta lapsesta?

Vierailija
5/28 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan uteliasta. Siinäpä sinulle miettimistä.

Vierailija
6/28 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/28 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tietojenluovutuskielto et saa koskaan tietää. Tai ulkomailla solmitut avioliitot ei myöskään sulle kuulu.

Vierailija
8/28 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole henkilön kanssa puheväleissä niin miksi hänen avioliittonsa sinua kiinnostaa tai mitä se edes sinulle kuuluu?

Vierailija
9/28 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:32"]

[/quote]

siksikö kysyt että voisit tehdä ennakoivan lastensuojeluilmoituksen mahdollisesta lapsesta?

[/quote]

MIKSI... MIKSI tämä liittyisi ls-asioihin?!

Vierailija
10/28 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei todellakaan liity ls-asioihin, en rupee selittämään

ap

Vierailija
11/28 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro nyt mikset voi kysyä suoraan??

Vierailija
12/28 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on typeriä ihmisiä vastaamassa... En ole ap, mutta joskus olen minäkin ihan mielenkiinnosta miettinyt vaikka mitä edellisille poikaystäville kuuluu. Facebook ei ole mun paikka, sitä kautta en edes ajatte tätä asiaa katsoa. Eikö teille vastaajille tullut vaikka tällainen asia ennen jotakin ihmeen ls-ilmoitusta mieleen...?

Vierailija
13/28 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 14:27"]

No kerro nyt mikset voi kysyä suoraan??

[/quote]Siksi.

Vierailija
14/28 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:07"]

[/quote]

Ei ainakaan ole salaista tietoa. Avioliiton yksi olennaisin tarkoitus on nimenomaan parisuhteen julkistaminen. Kirkossa kuulutetaan naimisiinmenneet ja pääsääntöisesti se vihkiminen tapahtuu julkisessa tilassa.

Väestörekisteristä tai seurakunnasta saa varmasti tiedon avioliittoon vihityistä.

Vierailija
15/28 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 14:44"]Kyllä on typeriä ihmisiä vastaamassa... En ole ap, mutta joskus olen minäkin ihan mielenkiinnosta miettinyt vaikka mitä edellisille poikaystäville kuuluu. Facebook ei ole mun paikka, sitä kautta en edes ajatte tätä asiaa katsoa. Eikö teille vastaajille tullut vaikka tällainen asia ennen jotakin ihmeen ls-ilmoitusta mieleen...?

[/quote]

No ei todellakaan. En ole stalkkeri, katkera, juoruämmä, eikä minua kiinnosta onko joku elämääni kuulumaton naimisissa. Ei minunkaan avioliitto muille kuulu, varsinkaan joillekin exille.

Täällä vastaus tuli jo, typerimmät eivät sitä ehkä huomanneet: et saa tietää jos et itse selvitä. Toisen siviilisääty on henkilökohtainen informaatio.

Vierailija
16/28 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän facebookissa tarvitse itse olla, jos sieltä haluaa muiden tietoja urkkia.

Vierailija
17/28 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 14:59"]

Täällä vastaus tuli jo, typerimmät eivät sitä ehkä huomanneet: et saa tietää jos et itse selvitä. Toisen siviilisääty on henkilökohtainen informaatio.

[/quote]

Minä tarkentaisin, että siviilisääty on toisen JULKINEN henkilökohtainen informaatio. 

Vierailija
18/28 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 14:59"]

Väestörekisteristä tai seurakunnasta saa varmasti tiedon avioliittoon vihityistä.

[/quote]

Ongelma taitaa olla se, ettei ap kehtaa kysyä, niistäkään. Eikä ainakaan Väestörekisterikeskus taida luovutella muiden ihmisten tietoja ihan huvikseen kelle tahansa, omat tietonsa voi kyllä tarkastaa. Ne, joilla taas työn puolesta pääsy rekistereihin on, eivät ala kaivaa kellekään kummin serkun kaimalle tuollaista infoa, koska kaikista hauista jää jälki järjestelmään, joten sitä pääsee selittelemään jos joku päättääkin selvittää, kuka omia tietoja on katsonut ja missä.

Vierailija
19/28 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta, jos on esim. oma lapsi/vanhempi ja välit on menneet poikki.

Vierailija
20/28 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:07"]

[/quote]

Ei ainakaan ole salaista tietoa. Avioliiton yksi olennaisin tarkoitus on nimenomaan parisuhteen julkistaminen. Kirkossa kuulutetaan naimisiinmenneet ja pääsääntöisesti se vihkiminen tapahtuu julkisessa tilassa.

[/quote]

Saahan sitä soittaa ja kysellä, mutta en usko että ainakaan Väestönrekisteri tai Maistraatti lähtee rikkomaan tietosuojaa ja luovuttaa toisen henkilötietoja ulkopuolisille random tiedustelijalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän