Mistä lapselle hoitopaikka synnytyksen ajaksi?
Mies haluaisi tulla mukaan kuten viime kerrallakin. Meillä ei ole paikkakunnalla sukua eikä tuttavia. En haluaisi palkata tuntematonta ihmistä esikoista katsomaan ja kujettelemaan pitkin kaupunkia, kun muuten emme koskaan tarvitse hoitajaa. Esikoinen on kyllä päiväkodissa, mutta saattaa olla hankala "ajoittaa" synnytys yhteen päiväkotipäivään. :) Ideoita? Kokemuksia?
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 08:14"]
Kylläpä on taas vittumaista porukkaa. En ymmärrä kuka suostuu olemaan tuollaisten vastaajien tukiverkkoina, otse en olis päiväkään noin vittumaisten mammojen kans tekemisissä.
itse hommattiin hoitaja niin että laitettiin kaupan seinälle ilmo ja yhteydenotot spostiin,
tuli monta hakemusta ja muutama pyydettiin käymään.
[/quote]
Turhaan haukut. Ap ei aloituksensa perusteella halunnut vaivata ketään, eikä toimia kuten sinä, joten mitä muka ehdotat sellaisessa tilanteessa?
Mun naapuri kysyi meiltä voiko lapsi tulla meille hoitoon jos synnytys alkaa ns. yllättäen ja etenee nopeasti ettei isovanhemmat ehdi toiselta paikkakunnalta tänne. Totta kai lupasin lapsen meille. Ei olla muuten enempää tekemisissä moikataan ja joskus niitä näitä jutellaan, asutaan rivarissa.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 08:20"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 08:14"]
Kylläpä on taas vittumaista porukkaa. En ymmärrä kuka suostuu olemaan tuollaisten vastaajien tukiverkkoina, otse en olis päiväkään noin vittumaisten mammojen kans tekemisissä.
itse hommattiin hoitaja niin että laitettiin kaupan seinälle ilmo ja yhteydenotot spostiin,
tuli monta hakemusta ja muutama pyydettiin käymään.
[/quote]
Turhaan haukut. Ap ei aloituksensa perusteella halunnut vaivata ketään, eikä toimia kuten sinä, joten mitä muka ehdotat sellaisessa tilanteessa?
[/quote]
mahtava syy olla ilkeä, ap sanoi että ei halua palkata tuntematonta joten ehdotin tuollaista lähestymistapaa hoitajaan. Ja kyllä naapureiden pyytäminen avuksi on vaivaamista tai ainakin se voi tuntua siltä.
en minä ainakaan vaivaa omia naapureitani jotka ovat vanhoja ihmisiä ja kuopus on 1. V niin ei vielä paljon ystäviä ole.
mä lähden nyt töihin ja jätän kotiäidit vittuilemaan tähän ketjuun huostaanotoista tms.
Hohhoijaa... Ja mä olin huolissani kun itseltäni jäi aamulääkkeet ottamatta. Hirveitä vastauksia ap on saanut. Kyllä asiat selviää kysymällä. Rohkeasti vain vaikka niiltä päiväkodin vanhemmilta. Et ainakaan menetä siinä mitään, päin vastoin. Kyllä ihmisillä pitäisi olla ymmärrystä erilaisissa elämäntilanteissa oleville. Ei kaikilla välttämättä ole asiat niin kuin itsellä. Tuollainen tuomitseminen on hirveän ahdasmielistä.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 07:51"]Ja siihen hoitajaan ei sitten voi tutustua etukäteen? Jos teillä ei ole sukua, ystäviä tai naapureita ja hoitaja ei kelpaa, niin vähän vaikea on av:lla sua auttaa. Tutustu ihmisiin, kutsu naapureita kylään, kutsu päiväkotikavereita äiteineen kahville ja etsi hoitaja, joka voi satunnaisesti katsoa lastanne. Miten joku voi väittää, että "ei koskaan tarvita hoitajaa"?
[/quote]
No vaikka jos ei tarvi? Meidän lapsi ei ole ollut missään hoidossa(päikkyä lukuunottamatta) ns tarpeesta. Toki tädit vieny jonnekki mutta ihan omasta halustaan. Ohishan tää ny oli mut... ja tyttö 4v.
Ai että niinku ei tarvi? Mikäs tämän ketjun aihe on? Hoitajan tarve. Jestas mitä vajakkeja!
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 08:03"]Tuntuu pahalta rasittaa ketään, mutta ei voi mitään. . ap.
[/quote]
Toisaalta ymmärrän, jos vastaukset tuntuivat ilkeiltä, mutta pakkohan se on aikuisen ihmisen "nöyrtyä" rasittamaan tuntemattomia ihmisiä, jos tuttuja ei kerran ole.
12