Minkälaisia vaatteita te tuhdimmat käytätte töissä?
Siis että antaa jotenkin professionellin vaikutelman? Itse hikoilen paljon enkä sen vuoksi voi käyttää mitään keinokuitua enkä viskoosia. En löydä mistään esim. sopivaa bleiseriä ja sellainen täytyisi jotenkin löytää.
Kommentit (4)
Voisitko mitenkään ajatella että luopuisit muutamasta rakkaasta kilosta?
Ei tarvi käyttää mitäänjakkupukuja, vaan dimexeissä mennään. Niitäkään ei oo suunniteltu pullukoille! Joudun ottamaan ison koon, että mahdun vaatteeseen, ja sitten siinä on liian pitkät ja leveät lahkeet ja hihat, ja työmukavuus olematon.
En todellakaan käytä keinokuituja! Olen huonoryhtinen, joten jakku tai bleiseri, jossa on (normaalit) olkatoppaukset pukisi minuakin parhaiten, mutta ne ovat kesäkäyttöön aivan liian kuumia, joten joku muu asiallinen yläosa täytyy olla. Muulloin jakkukin käy, mutta mieluummin ilman keinokuituista vuorikangasta, mutta mistä löytyisi sellainen, joka olisi kuitenkin ryhdikäs ja siistin näköinen, en osaa neuvoa (enkä yhtään ihmettele miehiä, jotka mielellään riisuvat puvuntakkinsa).
Käytän kyllä hyvälaatuista viskoosiakin, mutta vaihdan siihen vasta työpaikalla etten olisi jo töihin tullessa aivan hiessä.
Puuvillaa tai puuvillasekoitetta useimmat vaatteeni ovat, niin ylä- kuin alaosatkin. Mekkoja en ole löytänyt kesiksi, olen vähän turhan povekas ja käsivarsiltakin sen verran ruma, että ainakin 2/3-hihat täytyy olla (enkä halua mekon tai hihattoman paidan kanssa jakkua ennen syyskylmiä).
Ennen ajattelin, että pitkä paita/paitajakku "lyhentää" minua, mutta olen tänä kesänä löytänyt muutaman oikein pukevan, näistä kaksi parasta on samaa kuviota, mutta eri väriä, Tokmannilta! Huomasin kyllä jo toissa talvena, että ei kannata olla ennakkoluuloinen, sillä käyttökelposia ts. kohtuulaatuisia, siistejä ja vielä edullisia vaatteita punkerokokoisina on saatavilla!
Vaatteen täytyy olla riittävän väljä, jotta se laskeutuu, mutta ei liian suuri, se vain pahentaa asiaa! Jos hyvän vaatteen löydän, en käytä sitä muualla kuin töissä tai muuten ns. ihmisten ilmoilla, jotta se säilyisi pitkään siistinä. Kotonakin voi olla siisti, vaikka ei parhaissa työvaatteissa olisikaan. Mielestän silittäminen on ehdottomasti vaivansa arvoista. Alusvaatteet vaikuttavat myös paljon kantajansa ulkonäköön, vaikka eivät näykään. Jos rintaliivin alanauha kostuu hiestä, käytä sen alla talouspaperia, tarvittaessa kaksinkertaisena.
Suosittelen Puolustusvoimien puolijoukkuetelttaa.