Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaatteko tuntemattomiin numeroihin?

Vierailija
03.08.2021 |

Miksi/miksi ei?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain silloin kun ovat muualla.

Vierailija
2/63 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Vähän komiikkaa ja jännitystä elämään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tänään oli soitettu jostain tuntemattomasta numerosta. Jos on tärkeää asiaa, voi laittaa viestin ja jos ei laita on todennäköisesti puhelinmyyjä tms. turha.

Vierailija
4/63 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan aina. Aina on ollut jollakin ihan asiallista asiaa. 

Vierailija
5/63 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nykyään koskaan. Minua ei kiinnosta kinastella puhelinmyyjien kanssa tai tuhlata heihin aikaani sanoakseni "kiitos, en osta mitään". Minulla on puhelimessa vastaaja, jos jollain on asiaa, sinne voi sen sanoa. Kertaakaan ei ole kukaan laittanut viestiä vastaajaan.

Vierailija
6/63 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti en vastaa. Syy on siinä, että liian usein soittaja on joku &/%€&# myyjä tai muu rahanpummaaja. 

Sitten, kun itse on hankalassa tilanteessa kuten autoa ajamassa tai kauppajonossa, niin kyllä ottaa raskaasti pannuun, kun kaivaa vaivaalloisesti puhelimen esiin ja soittaja onkin joku lehtimyyjä.

Moni tärkeäkin puhelu jää nykyään vastaamatta vain siksi, että noita helvetin puhelinmyyjiä ei saada kiellettyä.

Rinnastan puhelinmyynnin kotirauhan häirintään. Eihän siinä ole mitään järkeä, että rappukäytävässä on "kaupustelu ja kerjääminen kielletty" -kyltti mutta puhelimeen ja sähköpostiin ja postilaatikkoon nuo nilviäiset tunkeutuvat kuitenkin.

Vierailija
7/63 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kiitos kuuluu puhtaasti puhelinmyyjille ja heidän häiritsevälle käytökselle

Vierailija
8/63 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstarit on keksitty joten ei syytä vastata. En halua edes puhua niin tyhmän kanssa joka soittaa tuntemattomasta numerosta.

Vierailija
9/63 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan jos pystyn, koska kyse voi olla jostain tärkeästä. Minulla on sairastavia sukulaisia ja dementoituva anoppi.

Vierailija
10/63 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Sitten aloitin vastaamaan tuntemattomiin.

Sanoin vain haloo ja kun esitteli itsensä ties miksi myyjäksi, vastasin vain: Sori olen töissä...No, soittelen huomenna uudestaan.

Ja sitten estin numeron.

Muutaman viikon kuluttua ihmeen hiljaista on ollut.

Vierailija
11/63 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan, jos odotan jotain puhelua lääkäriltä tms. Olen jo vuosia sitten lakannut vastaamasta tuntemattomiin puheluihin. 99% niistä tulee matkapuhelinliittymistä ja jos jollain on oikeata asiaa, voi laittaa viestin.

Vierailija
12/63 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tarkistan numeron ja soitan sitten takaisin. Yksi pilapuheluita soitteleva pikkutyttö vähän saikähti :3

Vierailija
13/63 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelevasti. Numeroni on salainen ja minulla on sen lisäksi markkinointikielto, joten puhelinmyyjät eivät häiriköi. Mutta minulla on myös vastaaja ja siellä viesti, että soitan takaisin jos minulle jättää viestin. Eli jos en odota mitään puhelua niin todennäköisimmin annan mennä ensin vastaajaan.

Minulle tulee tuntemattomasta numerosta varmaan vähemmän kuin yksi puhelu vuodessa, joten en ole paljon joutunut pohtimaan tuota kysymystä

Vierailija
14/63 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa tuntemattomiin enkä edes kaikkiin tunnistettaviin numeroihin. Pankista yritetään esimerkiksi soittaa, vaikken heille ole koskaan numeroani antanut. En vastaa.

Virallisissa asioissa minuun saa yhteyden kirjepostilla. En ala salassapidettäviä asioita käsitellä puhelimitse.

Vierailija
15/63 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Huonolla tuurilla se on puhelinmyyjä ja oikein huonolla tuurilla koronajäljittäjä.

Vierailija
16/63 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan silloin kun teini on muualla kuin näköpiirissäni. Saattaa poliisi soittaa.

Vierailija
17/63 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan. Ei mulla ole kännykän muistissa kaikkien asiakkaiden numeroita. 

Vierailija
18/63 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten soitti intian aksentilla englantia puhuva mies "Microsoftilta". Kuulemma tietokoneeni oli hakkeroitu.

Vierailija
19/63 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos odotan jotain puhelua ja silloinkaan en vastaa noihin 040923- ja 040924- alkuisiin, koska ne on aina jotain kauppiaita. Googletan kyllä kaikki tuntemattomat numerot.

Vierailija
20/63 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vastaan. Esim.tänään laitoin asuntohakemuksen, olisin aika idiootti, ellen vastaisi. Mietin miten ihmeessä nämä pellet pärjäsivät lankapuheliaikoina.