Taisin torpedoida mahdollisuuteni työllistymiseen
Luulin itsestäni liikoja ja taisin mokata totaalisesti. :/ Olen tällä hetkellä opintovapaalla työstä, johon en enää halua palata. Olen jo pitemmän aikaa "taputellut" itselleni opiskelujen kautta työpaikkaa yrityksessä, joka olisi unelmieni täyttymys. Lähikuukausina olen pitänyt tämän yrityksen esimieheen yhteyttä sähköpostitse sekä tavannut hänet kahdesti kasvotusten palaverissa. Palavereissa olen tehnyt parhaani, ollut aktiivinen ja ahkera, pyrkinyt antamaan itsestäni hyvän ja mieleenjäävän kuvan. Tässä lähipäivinä otin jälleen kerran§1 yhteyttä tähän esimieheen eräässä ei-kiireisessä aikatauluasiassa, ja sivulauseessa kerroin valmistuvani pian. Esimies kehotti ottamaan pikaisesti yhteyttä heti seuraavana päivänä. Koko edellisillan odotin kuin kuuta nousevaa tulevaa puheluamme, sillä olin LÄHES 100% VARMA että pikainen yhteydenotto on merkki siitä, että hän haluaa tarjota minulle työtä.
Vaan hevonkakat. Heti puhelun aluksi kävi ilmi, ettei hän muista minua lainkaan, hänellä ei ollut minusta minkäänlaista mielikuvaa, ei muistanut edes koskaan tavanneensa minua. EI MITÄÄN. Arvatenkin, pikainen yhteydenottopyyntö koski pelkästään tätä aikatauluasiaa. Hämäännyin tästä muistamattomuudesta, ja kun esimies sanoi, että jos hoidan tämän ko. tehtävän hyvin, on minulla mahdollisuus saada nimeni esille (nähtävästi näissä pienissä piireissä ko. alalla). Menin ihan solmuun ja hölmösti naurahdin tekeväni parhaani ja että katsotaan mitä tulee. SIIS MITÄ HITTOA MUN PÄÄSSÄ OIKEIN LIIKKUI?! Ei tietoakaan asiallisuudesta tai määrätietoisuudesta. Tästä omasta "fiksuudestani" vielä lisää hämmentyneenä jatkoin "fiksua" käytöstäni puhelun edetessä: Kun pääsin sopivassa saumassa kertomaan toiveestani työllistyä heidän tuottamalleen alalle, sanoin esimiehelle perusteluiksi OMAN ELÄMÄNTILANTEENI! Toki toivoisin työllistyväni heille monen muun syyn lisäksi myös säännöllisempien työaikojen vuoksi (syynä siis omat pienet lapset, tätä säännölisyyden toivetta enkä mainintaa lapsista ennättänyt kertoa..), mutta eihän OMA ELÄMÄNTILANNE hyvänen aika ole syy, joka sanotaan ensimmäisenä ja ainoana asiana potentiaaliselle työnantajalle. Voi minua pässiä.
Nyt pelkään, että olen torpedoinut kokonaan mahdollisuuteni ko. yrityksessä työllistymiseen. Oli pakko purkautua, kiitti!
Kommentit (18)
Googlaamalla yleensä selviää yhtä sun toista. Googlatkaa esim. managements events niin näette mistä on kyse.
No niinpä, hölmö olin kun luulin että taputtelen itselleni työpaikkaa! :D Ei oikeesti naurata, mutta olin kyllä aika naiivi kun oikeasti luulin niin. Mulla on ollut tähän saakka aika hyvää onnea työelämässä, mutta nyt tais kelkka kääntyä. ;) Vaikka ei kyllä ole kiva juttu. t. Ap
On kyllä ehottomasti tuota esimiestä puolustettava, että hän tapaa paljon ihmisiä ja pitää yhteyttä todella moniin tahoihin, eikä siten todellakaan voi millään kaikkia, etenkään opiskelijoita, muistaa. t. Ap
7, tietääkseni paikka/paikkoja on tulossa auki. t. Ap taas
Jos ymmärsin oikein olet tehnyt kyseiseen työpaikkaan joitain töitä palkatta opiskelijana et taida enää kelvata kun tarttis palkkaa alkaa maksamaan ilmaistyö kyllä kelpaa.
Vaikka taloudellinen tilanne on tällä hetkellä tiukka tosi monessa paikassa, niin en usko että tässä on kyse rahasta. Työntekijätarvetta tulee näillä näkymin heillä olemaan, mutta se onkin sitten kokonaan toinen kysymys, kenelle työt annetaan. Toki opiskelijoista/harjottelijoista usein valitaan parhaat päältä työsuhteeseen, ellei ole joku pätevämpi tarjolla.. t. Ap
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 20:00"]Vaikka taloudellinen tilanne on tällä hetkellä tiukka tosi monessa paikassa, niin en usko että tässä on kyse rahasta. Työntekijätarvetta tulee näillä näkymin heillä olemaan, mutta se onkin sitten kokonaan toinen kysymys, kenelle työt annetaan. Toki opiskelijoista/harjottelijoista usein valitaan parhaat päältä työsuhteeseen, ellei ole joku pätevämpi tarjolla.. t. Ap
[/quote] mut jos opiskelijoita on tarpeeksi tekemään töitä ilmatteeksi ei tarvi palkata ketään riittää et uskottelevat opiskelijoille et ahkerat voi saada työpaikan.Ilmaisten opiskelijoiden käyttö tulis kieltää.
Onnea valmistumisen johdosta!
Mielestäni sinulla on hyvä asenne kun olet yrittänyt verkostoitua jne. Varmasti löydät vielä jotain tuolla menolla!
Ja ehkä on hyvä, että tuosta tyypistä ei tule esimiestäsi, ei vaikuta kovin mukavalta.
Minulle on käynyt melkolailla samoin. Soitin keväällä eräälle esimiehelle, jonka osastolla oli mahdollisesti vapautumassa täsmälleen osaamistani vastaava paikka. Mies oli todella ystävällinen ja pyysi ottamaan myöhemmin yhteyttä ja lähettämään heti ansioluettelon. Nyt hän ei vastaa puheluihin, eikä myöskään sähköpostiini eikä vastaajaansa jättämääni viestiin. Joten toivottavasti löydän työtä muualta, tuohon firmaan en halua!
Voi kiitos paljon, 16! Paljon onnea sinullekin työnhakuun, toivottavasti tärppää pian! :) t. Ap
Minä taas en ole ollenkaan varma, onko sellainen työpaikka unelma, jossa esimiehet ei muista yhteistyökumppaniensa nimiä tai tavanneensa näitä. Kannattaisi ainakin teeskennellä. Eli jos se tuohon kaatui niin ehkä ei kannata surra.
Kiitti lohdutuksesta, 4!! Mulla taisi olla vähän liikaa yritystä pelissä ja jännittäessäni sössin koko homman.. Harmittaa, kun olen pitkään haaveillut tuosta työpaikasta ja nyt olisi ollut hyvä tilaisuus jäädä mieleen. Tai noh, mieleen varmaan jäin, mutta en kylläkään siten kuin olisi ollut toiveena.. :/ t. Ap
Ei kaikkia voi muistaa, jos ei ton tapaamisen jälkeenkään muista sua suosittelen jotain muuta paikkaa.
No juu ei työnantajia kiinnosta sinun elämäntilanteesi. En ihan tajua tuota taputteluasikaan. Onko ko firmassa tulossakaan paikkoja auki?
Nykyään joka paikassa on kaikilla ihan liikaa töitä, eivät kaiken maailman taputtelijat jää mieleen jollei ole aktiivinen rekrytointi päällä.
No eipä vaikuta todellakaan unelmien työpaikalta. Tulet sen vielä huomaamaan.
6, nyt todellakin toivoisin ettei muistasi minua ;) mutta taitaa olla turha toivo enää tuon jälkeen. t. Ap
Minkä alan ihminen olet?