Kannattaako nykypvänä ostaa enää läppäriä?
Miniläppäri myyty, meni hermot tahmailuun..ollut jo useamman vuoden kaapin pohjalla. Lumia 920 vaan nettiselaus toimii paaljon joutuisammin sohvan pohjalla.
Pohtinut josko tilalle ostaisi joko hyvälaatuisen kannettavan tai tabletin. Pöytäkone taloudesta jo löytyy. Tietenkin kannettava korvaisi myös pöytäkoneen, jonka voisi samalla kertaa hävittää.
Vaan kannattaako tänä päivänä ostaa läppäriä vaiko mielummin tablet + pöytäkoneyhdistelmällä pärjää?
Mites av-vauvalaisten kotikoneiden laita, mitä löytyy?
Kommentit (8)
Löytyy läppäri ja tabletti, kummallekin on käyttöä eri tilanteissa
Riippuu tarpeesta. Minulla on ainoana koneena miniläppäri, helppo kuljettaa mukana joka paikkaan kesämökkiä myöten ja kaikki työ- ja harrastusjutut löytyy samalta koneelta. Pöytäkoneella, tabletilla ja älypuhelimella taas en tekisi mitään. Eli tosiaan kannattaa miettiä ne omat tarpeet, esim. että pärjääkö reissussa tabletilla, onko normaalikokoinen läppäri liian iso jatkuvasti mukana raahattavaksi jne.
Mulla on läppäri, joka kotioloissa on yhdistetty erilliseen monitoriin ja näppäimistöön, eli toimii kotona siis sekä pöytäkoneena että läppärinä miten vain haluaa. Läppäri on silti kätevä, koska sen voi ottaa matkalle mukaan. Lisäksi on älypuhelin, mutta ei siitä oikein muuhun ole kuin viihdekäyttöön eikä kunnolla aina siihenkään. Itse tarvitsen tietokonetta kuitenkin paljon kirjoittamiseen ja kuvien käsittelyyn.
Minulla on pöytäkone ja älypuhelin sekä vanha läppäri. Läppärillä en kyllä tee enää mitään, kun ei sitä koskaan tule liikuteltua mukana. Älypuhelimella hoituu kaikki tarvittava kun poissa kämpiltä.
Ei kai nyt mistään miniläppäristä olekaan mihinkään. Kunnon läppäri.
Kaikki kolme löytyy, koska niillä on eri funktiot:
- Ipadilla surffailen netissä, pelaan ja tarkistelen jotain yksityiskohtia, joita tulee mieleen. Etsin reseptit, katson sarjoja Areenasta. Kätevä myös matkoilla, koska on kevyt ja mahtuu hyvin laukkuun kuin laukkuun.
- Läppäri taas on hyvä kirjoittamiseen ja pidempien elokuvien katseluun - siinä on isompi näyttö ja kunnollinen näppis.
- Pöytäkonetta taas käytän tiedostojen tallenteluun, läppäriin ei ihan hirveästi mahdu pelejä ja muita. Jos jostain luopuisin, niin pöytäkoneesta ehkä... uutta tuskin ostan, mutta on tuo kätevä pitää tallessa niin kauan kuin se vielä pelittää.
Minusta pöytäkone taas on turha, mielummin läppäri. Jos tekee paljon työhommia koneella niin silloin minusta läppäri on paras. Tabletti on vähän enemmän viihdekäyttöön.