Mitä laitat vihiksen (kasvispiirakka) väliin?
Kysymys erityisesti sekasyöjille, mutta saa vegetkin vastata. Itse laitan vihikseen tomaattia tai kurkkua, salaattia, sinappia ja ketsuppia. Lihapiirakan väliin tulee nakki, mutta vihiksen syön aina kasviksilla.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juustoo, sipulia, ketsuppi ja sinappi, ehkä kurkkuakin jos sattuu olemaan. On kyllä hyvää! Olen perusvege, mutta vastasin nyt silti :)
Perusvege EI syö juustoa vaan vuustoa.
Perusvege syö, vegaani ei
Iso osa "vegeistä" myös on sitä mieltä, että kala ja kana eivät ole lihaa, vaan jotain sellaista, joka sopii kasvisruokavalioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juustoo, sipulia, ketsuppi ja sinappi, ehkä kurkkuakin jos sattuu olemaan. On kyllä hyvää! Olen perusvege, mutta vastasin nyt silti :)
Mistä toi käsitys tulee että vege tarkoittaisi vegaania? Ihan selvä lyhennys vegetaristista.
Paistettua tofua, paistettua sipulia, porkkanaraastetta tai kaalisalaattia, maustekurkkuja, sinappia ja ketsuppia. Vois laittaa joskus tuota paistettua munaakin.
Yleensä sinappi, ketsuppi ja koskenlaskija. Lakto-ovovege olen, vihiksiä harvemmin ostan itse kun eivät ehkä ole ihan se mun juttu, mutta sekasyöjämies noista tykkää, niin välillä näitä tulee syötyä itsekin.
Myös paprika, tomaatti, kurkku tai suolakurkku ok täytteitä.
nakkia, sipulia, sinappia, juustoa
samat mitä lihikseenkin: nakkia, sipulia, sinappia, kurkkusalattia
Kinkkua, muna, sipulia kurkkusalaattia, sinappia ja ketsuppia
Jauhelihapihvi, paistettu muna, juustosiivu sekä mausteiksi sinappi, ketsuppi, sipuli, kurkkusalaatti.
Onko vihis joku kasvis kopio(nimen perusteella) lihiksestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihikset laitan kompostiin[/quote
Oikein! Se on paras paikka niille.Uskokaa jo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä toi käsitys tulee että vege tarkoittaisi vegaania? Ihan selvä lyhennys vegetaristista.
Joo, yleensä pelkkä vege tarkoittaa vegetaristia, eli lakto-ovoa joka syö kasvisten lisäksi maitotuotteita ja munaa. Vegaani ei sitten syö mitään eläinperäistä. Jos syö myös kalaa, on pescovegetaristi.
Vierailija kirjoitti:
Joo samanlai´nen äärirasvainen piirakkakuori, sisällä vaan vihannestäytettä jauhelihan sijaan. Koska lihapiiirakassakin maistuu lähinnä se kuori, nuo maistuu aika samantapaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Söpöä, kun aloittaja poistattaa viestit, joissa vihiksiä haukutaan :D
En oo poistattanut yhtään viestiä :D
Halusin vain tietää, kuinka moni syö vihiksen lihattomana ja kuinka moni laittaa sinne jotain lihaa joukkoon.
-ap
Kolme nakkia, paistettu muna, juustoa, muutama kinkkusiivu, majoneesia, ketsuppi, kurkkusalaatti.
Sinappia ja ehkä juustoa. Vihikset on hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo samanlai´nen äärirasvainen piirakkakuori, sisällä vaan vihannestäytettä jauhelihan sijaan. Koska lihapiiirakassakin maistuu lähinnä se kuori, nuo maistuu aika samantapaiselta.
Minusta vihiksissä on enemmän makua, koska se kasvistäyte maistuu sentään joltain, toisin kuin "liha"piirakan täyte joka muistuttaa lähinnä sahajauhoa.
Possupihvin, eli syön vihlihksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta vihiksissä on enemmän makua, koska se kasvistäyte maistuu sentään joltain, toisin kuin "liha"piirakan täyte joka muistuttaa lähinnä sahajauhoa.
Täysin samaa mieltä. Ja sen nyt voi vedellä ihan pelkiltään ellei jaksa tunata... ookoo, sinappi ja ketsuppi.
Viimeksi taisin laittaa "väliin" homejuustoa. Mutta kyllä sinne muna ja liha menee myös.
Ostan noita tosin vaan jos ne -30% alessa. Usein on. Pakastimessa näyttää olevan taas muutama.
Syön kylmänä ilman mitään lisukkeita. Helppo eväs.
Kebabin kääreenä menee ihan hyvin. Kaapii vain sisällön kompostiin ennen kuin täyttää kebabilla. Ellei ole kebabia, myös paistettu jauheliha käy mainiosti.